یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 الیگودرز از جمله شهرستان‌های استان لرستان است که گرفتار مشکلات فراوانی از جمله بیکاری و ... است، مشکلاتی که صرفاً با تلاش یک مجموعه نه تنها رفع نخواهد شد بلکه این‌گونه تک‌روی‌ها مانعی برای توسعه و پیشرفت و تنها به ابزار تبلیغاتی زودگذر مبدل خواهد شد.
اگر بخواهیم وظایف هر مجموعه را تشریح کنیم در این نوشتار نخواهد گنجید و از حوصله خوانندگان گرامی خارج است، اما آنچه مسلم است عدم تعامل بین مجموعه شهرستان هیچ نفعی برای الیگودرز و رفع مشکلاتش ندارد.
 درحالی‌که نماینده مجلس وظیفه قانون‌گذاری را به عهده دارد اما با توجه به خواسته‌ها و مشکلات انبوه مناطق محروم،‌ مردم از او انتظار احداث پل و جاده و کارخانه و حتی به دوش کشیدن وظایف مدیریت شهری نظیر ایجاد فضای سبز و آسفالت و... را نیز دارند و البته این توقع را برخی نامزدهای نمایندگی در دوران تبلیغات برای مردم ایجاد می‌نمایند.
 به‌هرحال اگرچه راه گریزی از این وضع برای شهرستان‌ها نیست و هر روز توقعات به‌حق مردم افزایش می‌یابد اما بی‌انصافی است اگر بگوییم دعوت از مدیران کشوری و استانی برای بازدید میدانی از مشکلات شهرستان به‌عنوان اقدامی تأثیرگذار و ارزشمند و همچنین ارتباط با مجموعه دولت و پیگیری و چانه‌زنی نمایندگان ادوار مجلس در تسریع و حتی اجرای پروژه‌های دولتی بی‌تأثیر بوده و این دوره هم از این قاعده مستثنی نبوده است.
اما آنچه لازم و ضروری است تعامل و هم پوشانی قوای سه‌گانه علاوه بر رده‌بالا بلکه در رده‌های میانی و پایینی هم باید مشهود باشد.
و این‌یک واقعیت انکارناپذیر است که هنگامی مدیر کشوری و یا استانی در شهرستان حضور می‌یابد باید نتایج مثبتی داشته باشد و صرفاً به بازدید خلاصه نگردد و در ادامه نیز اگر چنانچه فرماندار به‌عنوان مسئول اجرایی شهرستان و نماینده دولت و همچنین متولیان حوزه مربوطه در این‌گونه بازدیدها حضور نداشته باشد به‌نوعی پیگیری اجرای مصوبات با خلل مواجه شده و بعضاً به فراموشی سپرده می‌شود و تنها در ویترین تبلیغاتی باقی خواهند ماند و...
اما پس از مدتی مردم جویای نتیجه مثبت و سرنوشت اجرای مصوبات خواهند بود.
همچنین هنگامی جلسه‌ای با مجموعه‌هایی نظیر شوراهای حل اختلاف گرفته می‌شود باید مقامات ارشد قضایی شهرستان به‌عنوان ریاست و متولی آن مجموعه در مقام مطلع و آگاه به مباحث و مشکلات حضور داشته باشد تا بتواند ضمن ارائه تصویر درست و واقعی از مشکلات مجموعه، راهکارهای درستی برای پیگیری در اختیار نماینده قرار داده و ایشان نیز با قدرت و ابزارهای موجود و رایزنی از طریق قوه قضاییه و دولت و مجلس مشکل را به‌صورت ریشه‌ای رفع نماید تا شیرینی نتایج برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در عمل مجموعه را کامروا نماید.
به هر صورت امیدواریم این تعامل ایجاد شود و از این پس شاهد تک‌روی‌ها به‌عنوان بدعت در این شهرستان نباشیم تا بتوانیم شاهد رفع مشکلات و توسعه و پیشرفت بوده و در این میان همه مدیران شهرستان و مجموعه‌های شورای اداری و تأمین ثابت نموده‌اند که پای‌کار هستند و این باور درستی است که تداخل وظایف مشکلات بسیاری را بروز خواهد داد.
 
عباس شاه‌علي 






عباس شاه علی - الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-03-15 22:06
عدم همراهی نمایندگان مجلس با اقوام و نزدیکان خود و دادن امتیازهای معادن و زمینهای ملی به انها از خواسته های مردم الیگودرز است که قبلا اتفاق می افتاد و طبیعت را به نابودی کشاندند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا