یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرستان الیگودرز مقام اول بیکاری را در لرستان دارد، این جمله‌ای است که مسوولین ما هر از گاهی بر زبان می‌رانند و تا کنون هم این سایه شوم مقام اولی از سر مردم این شهرکوتاه نشده است. شهرستانی که از صنعت و معدن و تجارتش تنها نامی باقی مانده است. در اینجا از بیان تعطیلی ۷۰ درصد معادن و کارخانجات کوچک می‌گذریم اما اگر بخواهیم به صنعت اشاره کنیم همه داشته‌های الیگودرز در شرکت شیشه لرستان و شرکت شیمی زاگرس و چند واحد صنعتی کوچک و بعضاً نیمه فعال خلاصه می‌شود.
چندی قبل نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه سفر به لرستان بازدیدی هم از شرکت همارشتن الیگودرز انجام داد.
در جریان این بازدید نایب رئیس هیأت مدیره شرکت «همارشتن» الیگودرز در جمع خبرنگاران بیان داشت: این شرکت سال 70 و به منظور تولید پنجره‌های دوجداره UPVC، ورق سرد و گرم، پروفیل و …  با استفاده از ماشین الات آلمان شروع به کار کرد.
علیمردان شیبانی گفت: در حال حاضر 180 پرسنل محلی در این کارخانه و در قالب سه شیفت مشغول به کار هستند.
وی خاطرنشان کرد: محصول عمده کارخانه «همارشتن»، ساخت تولیدات مورد مصرف ساختمان است به‌گونه‌ای که در این کارخانه سالانه 4 هزار تن پروفیل، 2 هزار تن ورق سرد و گرم و 3 هزار تن PP تولید می‌شود.
در رابطه با آمار میزان تولید و بازدهی منفی و یا مثبت شرکت مذکور نمی‌توانیم قضاوت کنیم، اما آنچه مسلم است آمار اشتغال 180 نفر با واقعیت فاصله بسیاری دارد و این ادعا با بررسی ساده لیست بیمه شدگان شرکت که در تأمین اجتماعی الیگودرز موجود می‌باشد، قابل اثبات است و مخلص کلام بنا بر آخرین لیست بیمه شدگان این شرکت تعداد 71 نفر نیرو شامل بومی و غیر بومی دارد و این آمار با 180 نفر فاصله  بسیاری دارد.
متاسفانه کشور ما گرفتار آمارهای غیر واقعی شده و استان لرستان و الیگودرز هم  از این اقدامات خود فریبی و عوام فریبی در امان نمانده است  اما بی شک نمی‌توان  با عوام فریبی برای بیکارترین شهر کشور شغل ایجاد کرد و آماری غیر واقعی از اشتغال ارائه داد که این ظلم به مردم و بیکاران شهرستان می‌باشد.
اما آقای وزیر کاش بجای عکس یادگاری گرفتن با  همارشتن سری هم به سنگبری ها و معادن  تعطیل می‌زدی؟
کاش مردم الیگودرز را لایق می‌دانستی و کمتر از 500 متر به سمت شهر قدم رنجه می‌فرمودی و وضعیت شرکت قدیمی  شیشه لرستان را با چشم خود می‌دیدی؟!
اما برایت می گویم، شرکت شیشه لرستان هم اکنون 175 کارگر بیمه شده دارد و به طبع لازم بود اهمیت و اولویتی بیشتر از همارشتن برای  سرکشی در نظر گرفته می‌شد.
اگر چه بازدیدهای این روزها صرفاً بر اساس نفوذ و ارتباط مدیران شرکت با دولتیها می‌باشد و اهمیتی به واحدهای تولیدی نا خوش احوال داده نمی‌شود، اما آقای وزیر شرکت شیشه لرستان حال خوشی ندارد و تعداد زیادی از کارگرانش در آستانه بیکاری قرار دارند.
هم اکنون شرکت مذکور دارای دو کوره می‌باشد که عمر مفید هر کدام از آنها بین ۴ تا ۵ سال است و مدتهاست این عمر به سر آمده است که  یکی از آنها در سالهای قبل مرمت و بازسازی شد اما کوره‌ای دیگر نیاز به حدود 3 میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی دارد که اگر در روزهای آینده فکری به حالش نشود از کار خواهد افتاد و در نتیجه حدود ۹۰ کارگر این شرکت  به جمع بیکاران الیگودرز خواهند پیوست.
امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شد و خوشبختانه همه دستگاهها بنا بر گفته‌هایشان  پای کار هستند.عباس شاه‌علي
اما  این شعار  باید در عمل تبلور یابد و با برگزاری همایش و سمینار  و دادن  وعده و شعارهای تبلیغاتی تحقق نمی‌یابد  و بی گمان نمونه بارز تحقق این شعار تلاش جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و اشتغالزا نظیر شرکت شیشه می‌باشد؛ واحدی که روزگاری محصولاتش صادر می‌شد و حرف بسیاری برای گفتن داشت و امروز هم علاوه بر رفع مشکلات باید اجرای فازهای طرح توسعه جایگزین طرحها و پروژه‌های جدید شود که بی شک از نظر ایجاد اشتغال منافع بیشتری نصیب شهرستان خواهد نمود.
به هرحال امروز نماینده الیگودرز جایگاه خوبی در مجلس دارد و  تلاش وی می‌تواند در راستای رفع مشکلات این شرکت و دیگر مباحث حوزه صنعت و معدن کارساز باشد.

عباس شاه علی/ الیگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 همشهری 1396-02-15 10:02
این مشکلات مگه در زمان نماینده الیگودرز حل نشد؟
نقل قول کردن
#2 محمودرضا 1396-02-16 07:58
در روزسفر وزیر جمعی ازکارخانه داران برای بیان مشکلاتشان پشت در همارشتن جمع شدند اما مسوولین این شرکت از ورود آنها جلوگیری کردند و گفتند وزیر را خودمان به الیگودرز آورده ایم
متاسفانه الیگودرز مورد بی مهری برخی مسوولین استان کشور قرار گرفته و در یکسال گذشته وزیران تا ازنا آمده و به الیگودرز نمی آیند اصلا الیگودرز را تحویل نمی گیرن
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا