یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

واپسین روز دی‌ماه بود که حادثه‌ی دردناک فروریختن ساختمان پلاسکو در مرکز تهران کام مردم ایران را تلخ و در صدر اخبار رسانه‌ها و مورد توجه افکار عمومی قرار گرفت. هر مقام مسئول، شخص یا شهروندی در منصب‌های مختلف به تشریح ابعاد مختلف این فاجعه پرداخت.
در سالیان گذشته کم نبوده است شمار این‌چنین حوادث غیرمترقبه و تلخی که با تدبیر و اقدامات به‌موقع می‌شد از شدت و مقدار خسارت آن‌ها کاست.
ای کاش هر کدام از این حوادث جانکاه سهمی در عبرت گیری و ارتقا فرهنگ و نگرش ما ایفا می‌کرد. بر هیچ‌کس پوشیده نیست که ارتقای مؤلفه‌های فرهنگی در هر جامعه تا چه حد بر پیشرفت آن جامعه مؤثر است.
مولا امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند: چقدر عبرت‌ها زیاد، اما عبرت گیران اندک‌اند.
جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا از آنجائی که وظیفه‌ی نظارتی بر عملکرد شهرداری‌ها به‌عنوان دستگاهی خدمت رسان را بر عهده دارند بسیار حائز اهمیت است.
از طرفی شهرداری‌ها به‌واسطه‌ی تعدد وظایفی که طبق قانون عهده دارند، در فرایند زندگی شهروندان از بدو تولد تا حتی کفن و دفن نیز نقش دارند.
عموماً شهرداری‌های کلان‌شهرها با ۱۰ الی ۱۵ سازمان تابعه، معاونت‌های مجزا و در قالب شهرداری‌های مناطق اداره‌ی امور شهر را عهده‌دار می‌باشند.
حال سؤال این است هدف قانون‌گذار از ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا چه بوده است؟
قطعاً عمده‌ترین پاسخ بررسی میزان انطباق عملکرد شهرداری‌ها با قانون و ایجاد بازوی توانمندی برای شهرداری‌ها هست. تا با تصمیمات به‌موقع و کارشناسی در قالب مصوبات شوراهای اسلامی، شهرداری را در ارائه‌ی هرچه باکیفیت‌تر خدمت به مردم یاری نمایند.
برخلاف اینکه اذهان عمومی شوراهای اسلامی شهر و روستا را عمومی می‌پندارند (که این تلقی تا حد زیادی نشان گرفته از وعده‌ووعیدهای بی‌پایه و اساس کاندیداها می‌باشد) اما در عمل این شورا کاملاً تخصصی و معطوف به حوزه‌ی شهرداری است.
الزاماً افرادی می‌توانند در جایگاه نماینده شورا مفید و مؤثر واقع شوند که از دو مؤلفه‌ی دانش و تجربه بهره ببرند.
تصور نمایید اگر از هر یک از دستگاه‌های تابعه و معاونت‌های مهم شهرداری یک شخص صاحب‌نظر و کاردان در شورای اسلامی شهر وجود داشته باشد، این افراد با بهره بردن از نگاه تخصصی خود و تجربه‌ای که نسبت به عملکرد آن دستگاه دارند با نظارت و ارزیابی دقیق خود تا چه حد می‌توانند نقاط ضعف را شناسایی و راهکاری برای برطرف نمودن آن ارائه دهند.
در دنیای امروز نظارت و مدیریت هم‌تراز هم قرار داند چراکه مدیریت مطلوب در سایه‌ی نظارت مؤثر حاصل می‌شود.
لذا بعد از رخ دادن حادثه‌ی فجیع پلاسکو بهتر بود بجای نشانه گرفتن انگشت اتهام به دیگران ابتدا انتقادها را متوجه خودمان کنیم که به جای فرستادن افراد متخصص بعضاً افراد صاحب‌نام در زمینه‌های هنری و ورزشی را روانه‌ی شوراهای اسلامی شهر کردیم؛ و این یعنی گرفتن فرصتی از شهرداری برای ارتقا بهره‌وری عملکردشان‌.
قطعاً که ورزشکاران و هنرمندان صاحب احترام و در مقاطع مختلف موجبات عزت ملی و شور و شعف مردم را فراهم آورده‌اند اما در زمینه‌ی ورزشی و هنری معطوف به خودشان می‌بایست از تجارب ارزنده‌ی آنان بهره برد بنابراین منطقاً حضور این عزیزان در مجموعه شورای شهر، محترم اما غیرمفید می‌باشد.
امید است حال که در آستانه‌ی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم، عبرت گیریمان از حادثه‌ی پلاسکو در نتایج آرا مشهود باشد.

مسعود قاسمی


 توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به‌شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نماییم

دیدگاه‌ها  

#1 مصطفی طرهانی 1396-01-06 08:58
با سلام خدمت همه تلاشگران پایگاه خبری یافته بخصوص برادر انقلابی آقای قاسمی
میخواستم خواهش کنم در باره نبودن بنزین سوپر در جایگاهای خرم آباد یک گزارش تهیه کنید.
برای خیلی از جمله مهمانهای نوروزی ایجاد مشکل کرد چون بیشترماشینهای جدید با بنزین سوپر کار میکنند و این در حالی است که کیفیت پایین بنزین معمولی باعث ایجاد مشکل میشود
در ضمن نداشتن بنزین سوپر در مرکز استان مخصوصا در ایام نوروز شاید چهره ای از یک استان جامانده از معمولی ترین نیازهای روز را در خاطر بازدید کنندگان از این شهر تداعی کند
با تشکر از شما
نقل قول کردن
#2 اکبر-ظ 1396-01-06 09:29
کاملا درسته هر کسی باید در جایگاه خودش باشد .پزشکان هنرمندان و ورزشکاران اگر در حیطه کاری خود موفقیت هایی داشته اند دلیل نمی شود که در شورای شهر هم موفق باشند .لذا می بایست افراد با تجربه و کارگشا کارها را بعهده بگیرند .
نقل قول کردن
#3 خرم آباد زیبای من 1396-01-06 09:46
ورزشکاران و هنرمندان دارای تحصیلات هیچ کمبودی نسبت به سایرین ندارند و بنده انتخاب خودم از قشر تحصبل کرده و با تجربه این عزیزان میباشد.مگه کسی که هم درس خونده و هم ورزش کرده یا در کنار تحصیل درس هنرمند هم هست و شهرت پیدا کرده چه گناهی کرده که اینقدر تخریب میکنید؟
نقل قول کردن
#4 آیت میردریکوند 1396-01-06 11:42
فرمایش شما کاملا" درست است ولی این مساله باید دو طرفه باشد و افراد سیاسی که هیچ سابقه ی ورزشی ندارند نباید مدیریت ورزش و تیمهای ورزشی را به عهده بگیرند.مدیریت های ورزشی و تیم های ورزشی باید دست خود ورزشکاران باشد
نقل قول کردن
#5 محسن 1396-01-06 19:08
بنظر بنده شورا جاي ازمون و خطا براي ادمهاي مشهور نيست چون معمولا افراد مشهوري كه راي مي اورند تحصيلات مرتبط ندارند بيشتر دركنار ورزش و هنر در رشته هاي غيرمرتبط بامديريت شهري تحصيل كرده اند و نه به صورت جدي وتخصص اقايون هم بيشتر در رشته خودشون هست كه ربطي به مديريت شهري ندارد
فقط از شهرت استفاده ميكنند و به مقام ميرسند اخرسر هم خروجيش ميشه وضع اشفته شهروشهرداري
لطفا نگاهي به كارنامه اقايون بفرماييدومتعصبا نه جانبداري نكنيد
نقل قول کردن
#6 امیر 1396-01-06 19:33
به نقل از خرم آباد زیبای من:
ورزشکاران و هنرمندان دارای تحصیلات هیچ کمبودی نسبت به سایرین ندارند و بنده انتخاب خودم از قشر تحصبل کرده و با تجربه این عزیزان میباشد.مگه کسی که هم درس خونده و هم ورزش کرده یا در کنار تحصیل درس هنرمند هم هست و شهرت پیدا کرده چه گناهی کرده که اینقدر تخریب میکنید؟

گناهی نکرده فقط به قول معروف مشت نمونه خرواره .نتیجه انتخاب این افراد در کل کشورو اگه ببینید متوجه میشید که نه تنها مفید نبودن بلکه خودشون ایجاد مشکل کردن
نقل قول کردن
#7 رضایی 1396-01-07 10:50
یکی از مهمترین ویژگیهای یک هنرمند حس نوعدوستی است که متاسفانه چندی پیش توسط یکی از ??? شاهد تخریب منزل احدی از شهروندان عزیز بودیم البته بعدا مشخص شد که کار قانونی بوده..
لذا با نظر آقای قاسمی موافقم که هنرمند و ورزشکاران نباید وارد این وادی شوند.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا