یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

تنها 66 روز به انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده است و طبق قانون، تبلیغات زود هنگام برای انتخابات جرم شناخته می‌شود.
ولی چندی است طرفداران برخی کاندیداها تبلیغات را شروع کرده‌اند و مدت‌هاست که انتخابات اردیبهشت 96، حرف اول و آخر نشست‌ها، جلسات طوایف، احزاب و سیاسیون هست، اما فضای مجازی نیز از این قافله عقب نمانده و در حال ورود به فضای انتخاباتی است. نقش فضای مجازی در انتخابات امسال خیلی پررنگ است.
چهره‌هایی که قصد شرکت در انتخابات را دارند، فرصت‌های نهفته در شبکه‌های اجتماعی را از یاد نبرده‌اند.
فضای مجازی این روزها پرمشغله‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و شاهد تشکیل انواع گروه‌ها در نرم‌افزار تلگرام با موضوع انتخابات و نامزدهای انتخابات می‌باشد. فضایی که مزایایی مانند به روز بودن و کم‌هزینه بودن را داراست ولی متأسفانه از امنیت کمی برخوردار است و می‌تواند توسط افراد سودجو باعث تخریب شخصیت‌ها و جناح‌ها شود.
مدیریت ناشیانه برخی دوستان در این گروه‌ها به عینه قابل‌تشخیص و ملموس می‌باشد. مدیران این گروه‌ها رسالت اصلی و هدف از تشکیل این گروه‌ها و تالارها را در وهله اول انتخاب آگاهانه و شایسته‌سالاری به دور از مسائل قومی و قبیله‌ای می‌دانند و شعار می‌دهند که لرستان از دست طایفه بازی و قبیله گرایی خسته شده است و این در حالی است در همان نگاه اول می‌توان متوجه شد که مدیران این گروه‌ها از چه طایفه‌ای هستند و چه قرابت فامیلی با کاندیداهای موردنظر خودشان دارند. شعار این فعالین فضای مجازی، منسوخ شدن طایفه‌گرایی و قبیله گرایی ولی عملکرد آن‌ها وارونه می‌باشد. عملکردی که مصداق عینی «شعار تا عمل راه بسیار است.» می‌باشد و نشان می‌دهد که این «سر« ها، نیز همان  »سودا« ی قبیله گرایی را دارند.
 جای تاسف است که تعصبات قومی و قبیله‌ای و طایفه‌ای و رقابت‌های سیاسیِ مبتنی بر منافع قومی، هنوز در استان ما مشاهده می‌شود. نگاهی که اصل شایسته‌سالاری در پای تعصبات و منفعت‌طلبی‌های قومی و قبیلگی از بین می‌رود، اگرچه در انتخابات مختلف فرد شایسته را می‌شناسیم ولی با صرف اینکه وابستگی طایفه‌ای و قومیتی به ما ندارد او را انتخاب نمی‌کنیم.
 این روزها شاهد شروع تبلیغات زودهنگام برای کاندیداهای شورای شهر و روستا با تشکیل گروه‌های تلگرامی هستیم!
حکایت گروه‌های تلگرامی برخی داوطلبان انتخابات شورای شهر هم حکایت جالبی است. گروه‌هایی که صبح وقتی از خواب چشم‌باز می‌کنیم بدون اجازه به آن‌ها دعوت‌شده‌ایم و به خاطر رودربایستی نمی‌توانیم از گروه‌ها خارج شویم و هر روز باید تعداد عظیمی پیغام را دریافت کنیم. صبح تا شب باید شاهد دعوت کردن روستانشینان و دوستان و اقوام و نزدیکان کاندیدا از دیگر شهرها تنها برای بالا رفتن آمار به گروه، چت‌های چند نفره افراد در مورد مسائل مختلف از بازی پرسپولیس استقلال گرفته تا خاطرات دوران دبستان و کوچه و محله تا استیکرهای خوش آمدگویی و... باشیم
 جالب‌تر برخی از کاندیداهای احتمالی نیز در گروه‌های تلگرامی رقبای خود حضور دارند و خود برای خود عکس و شعار و...منتشر می‌کنند تا عملاً ثابت شود فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی عیاری برای سنجش رأی آوری و احتمال پیروزی در انتخابات نیست
برخی کاندیداهای احتمالی فعالیت مجازی را خیلی زود و سریع آغاز کرده‌اند و ای‌کاش اگر پیروز شدند همین سرعت را در توسعه شهر داشته باشند
به‌راستی آیا شما با تبلیغات زودهنگام کاندیداها موافقید؟!




مجتبی پسند

دیدگاه‌ها  

#1 کاندید 1395-12-26 13:18
در گروههای هواداران شهرستان پلدختر به عینه حرفهای اقای پسند ملموس هستند ؛ اول و اخر طایفه
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا