یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

استاندار محترم استان لرستان؛ جناب آقای مهندس بازوند!
نیک می‌دانیم که جامعه لرستان دیرزمانی است که دغدغه توسعه، عدالت و پیشرفت را دارد.
 با وجود اینکه نزدیک به چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد؛ انقلابی که قرار بود یکی از اهداف اصلی آن محرومیت‌زدایی از مناطق محروم و مستضعف باشد اما متأسفانه شاهد این هستیم که استان‌هایی از جمله لرستان علی‌رغم توانایی و پتانسیل‌های لازم نتوانسته‌اند به جایگاه قابل قبولی در بحث توسعه و پیشرفت برسند.
واقعیت امر این است که وضع مشارکت و اشتغال در لرستان بحرانی و نگران‌کننده است و اگر گفته شود مقوله اشتغال و بیکاری جمعیت، مهم‌ترین معضل استان است و بسیاری از آرمان‌های انقلاب اسلامی را به چالش گرفته است، سخنی گزافه نیست.
می‌توان عقیده داشت که توسعه زمانی به بار می‌نشیند که بین نخبگان و متخصصان با مسوولین ارشد استان و مدیران، نوعی تعامل و ارتباط و دیالوگ و گفت‌وگو برقرار باشد.
فقدان تعریف دقیق از توسعه، مشکل عمومی سیاست‌گذاران و مقامات ارشد و مدیران در استان بوده و هست.
اگر لرستان می‌خواهد به توسعه برسد، نخست باید یک تئوری توسعه بومی داشته باشد و سپس مسئولین ارشد استان آن تئوری و برنامه‌ها را به‌طور جد دنبال و پی گیری کنند. حاصل فقدان یک نظریه توسعه بومی، وقتی از طریق یک فرآیند گفت‌وگوی جمعی درون منطقه‌ای بین نخبگان و کارشناسان و متخصصین استان تولید نشده باشد، هر مسئولی که می‌آید بر اساس نگرش خودش توسعه استان را به سویی می‌برد و چنین می‌شود که بعد از 4 دهه لرستان در قضیه توسعه همچنان در جا می‌زند!
استان لرستان فاقد نهادهای منطقه‌ای و بومی اندیشه‌ورز در امر توسعه است. مناطق ما نیازمند نهادی به عنوان «دیده‌بان توسعه» هست. اگر ما نهادهای منتهی به گفت‌وگو و همکاری را میان خود ایجاد نکنیم در به پا کردن ساختارهایی که به توسعه اقتصادی، اجتماعی و ... منجر شود هم چنان ناکام خواهیم ماند.
پس در گام اول، استان ما نیاز به نهادی دارد که از یک‌سو مولد نظریه توسعه بومی برای استان باشد و از سوی دیگر ناظر فرایند توسعه و دیده‌بان توسعه استان باشد. این نهاد را می‌توان نهاد «دیده‌بان توسعه یا مرکز هم‌اندیشی توسعه» در لرستان نامید. چنین نهادی باید شکل‌دهنده شبکه نخبگان و کارشناسان و صاحب‌نظران و صاحبان تجربه در لرستان باشد و زمینه‌های گفت‌وگو و تعامل فکری و اندیشگی بین صاحبان اندیشه و تخصص را با مدیران ارشد در استان فراهم آورد.
با توجه به اینکه نهادهای مدنی در جامعه لرستان نوپا هستند لذا از شما به عنوان استاندار و مقام ارشد استان استدعا دارم که مقدمات شروع و پی‌گیری همچنین نهادی را با کمک نخبگان و متخصصان در استان در دستور کار خود قرار دهید.
 امید که شاهد توسعه و پیشرفت در لرستان عزیزمان باشیم.




 
امین روشن پور (کارشناس ارشد جامعه‌شناسی)

دیدگاه‌ها  

#1 اکبر-ظ 1395-12-02 08:48
ایده جالبی است امیدواریم مسئولین استان لرستان قبول کنند . لطفا پیشنهاد خودتون را به دفاتر استانداری و فرمانداری و نمایندگان شهر خرم اباد اعلام کنید.موفق باشید .
نقل قول کردن
#2 فروغی 1395-12-02 13:02
درود بر استاد ارجمند و فرهیخته جناب حاج امین عزیز و تفسیر الصفا که همیشه نکات ارزنده ای را مطرح می کنه آرزوی موفقیت براتون دارم استاد جوان و خوش فکر
نقل قول کردن
#3 فروغی 1395-12-02 13:03
درود بر استاد ارجمند و فرهیخته جناب حاج امین عزیز و تفسیر الصفات که همیشه نکات ارزنده ای را مطرح می کنه آرزوی موفقیت براتون دارم استاد جوان و خوش فکر
نقل قول کردن
#4 مسعودی 1395-12-02 19:11
ایده ای بکر و بدیع، ای کاش از ظرفیت چنین سرمایه های انسانی استفاده می شد. زهی افسوس، که چنین سرمایه های نرم افزاری در قیل و قال طبلهای توخالی به کار گرفته ممی شوند
نقل قول کردن
#5 دانشجو 1395-12-02 19:55
با سلام و احترام ،نویسنده گرامی به نکته ای اشاره نموده که پایه واساس توسعه هر جای توسعه یافته ای است که میشناسم و به عنوان یک شهروند عاجزانه تمنا دارم مسئولین استان وشخص استاندار به این نکته توجه وافر داشته و در تحقق آن در دولت اعتدال رنگ عمل بپوشانند.باشد که استان ما هم همراه با نظم نوین جهانی راه در قدم توسعه بیش از پیش فرا نهد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا