یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

در حالی که حدود کمتر از 6 ماه تا برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستاها باقی‌مانده گمانه‌زنی‌ها در رابطه با حضور برخی داوطلبان آغاز شده است.
تعیین سرنوشتی که هم‌زمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بهار سال آینده رقم خواهد خورد.
اگر بخواهیم عملکرد شورای چهارم را به بوته نقد بسپاریم و در این وجیزه نخواهد گنجید اما در نهایت به یک نتیجه‌گیری منصفانه می‌رسیم که افکار عمومی کارنامه ‌درخشانی به این دوره اعطاء نخواهند نمود.
دوره‌ای که با ترکیبی متشکل از متخصصان و کارشناسان مرتبط با امور شهرسازی امیدهای مردم‌ را زنده نمود و همگان به‌نوعی انتظار ارتقاء سطح کیفی شورای شهر را نسبت به ادوار گذشته داشتند و گمان می‌نمودند که علاوه بر نظارت بر شهرداری و فعالیت‌های عمرانی و توجه ویژه به مبلمان شهری در مباحث کلان این شورا آغازی خواهد بود بر تحقق خواسته‌های به‌حق شهروندان که این نه‌تنها به‌عنوان یک مطالبه مردمی بر اساس ترکیب شورا مطرح می‌شد بلکه به‌واسطه شعارهای رنگارنگ برخی داوطلبان پیروز رنگ امید به خود گرفت.
اگر چه دلایل بسیاری از جمله انشقاق و دو دستگی در بین اعضای شورا که از بیرون هدایت می‌شد و بعضاً خواسته‌های شخصی و ... باعث شد سایه‌ای بر خواسته‌های به‌حق مردم و منافع شهر و شعارها گسترانیده شود همه آنچه در ذهن می‌پنداشتیم از واقعیت فاصله بگیرد، اما الزاماً نباید همه قصور را صرفا با اهداف بهره‌برداری سیاسی و انتخاباتی متوجه اعضای شورا نمود که بی‌گمان مردم و به‌ویژه کسانی‌که از این پس فریاد احقاق حقوق شهروندان را سر می‌دهند در نوع انتخاب و پس از آن عدم پرسش و مطالبه گری کوتاهی نموده‌اند،
و یقیناً برخی کسانی که امروز می‌خواهند ردای مجلس‌نشینی را به تن نمایند نه‌تنها به‌وقت فریاد سکوت کرده‌اند بلکه بعضاً روزگاری به‌نوعی منافعشان با برخی محورهای قدرت گره خورده بود که یقیناً مردم باید هوشیار باشند و فریب نخورند و به وقتش به آن‌ها خواهیم پرداخت.
و اما شورای چهارم که متأسفانه نه‌تنها تحقق خواسته‌های شهروندان در آن عینیت بخشیده نشد، حتی اولین وظیفه که انتخاب شهردار بود به نتیجه‌ای نرسید که مداوم باشد مشکستن رکورد انتخاب و عزل بیشترین شهرداران دلیلی بر این مدعاست.
و اما آیا فلسفه شورای شهر در انتقال قدرت به مردم رنگ واقعیت به خود گرفت یا اینکه به‌عنوان ابزاری برای افزایش قدرت کانون‌های قدرت از آن بهره‌برداری شده است؟!
بر اساس اختیارات شورها حدود 35 وظیفه قانونی دارد، به‌راستی از کدام اختیارات برای توسعه و پیشرفت شهر بهره برده و یا کدام پیگیری جدی را در راستای احقاق حقوق مردم در موارد متعدد انجام داده است؟!
به هر حال در اینجا واکاوی عملکرد شورای چهارم را به زمانش می‌سپاریم، اما اینک هدف اول ما مشارکت حداکثری مردم‌ در انتخابات و پس از آن حضور نخبگان و متخصصان و افراد شجاع مستقل در صحنه رقابت برای ورود به شورای پنجم می‌باشد و در این مسیر از تمام ‌فرهیختگان و صاحب‌نظران و کسانیکه دلسوز سرنوشت آینده شهر و فرزندانشان هستند درخواست همراهی داریم که زمانی برای آزمون‌وخطا باقی نمانده است.
به قول حضرت حافظ
هر چند کآزمودم از وی نبود سودم
عباس شاه‌عليمن جرب المجرب حلت به الندامه


عباس شاه‌علی/ اليگودرز

دیدگاه‌ها  

#1 میلاد 1395-09-25 11:55
احسنت…
بسیار زیبا بود من امیدوارم حداقل این جوانان تحصیلکرده و دانشگاه رفته در انتخابهایشان دقت داشته باشند که افرادی را انتخاب کنند که تحصیلات و سوابق کاریشان مرتبط با مدیریت شهری باشد.استان ما خیلی از نگاه فامیلی و طایفه ای آسیب دید شما وقتی انتخابتان درست نباشد فردا خودتان ضررش را در مدیریت شهری می بینید و آنوقت نباید انتظار یک شهر ایده آل داشته باشید
نقل قول کردن
#2 حمیدی 1395-09-25 23:51
انتخاب ناآگاهانه نتیجه اش این میشود که پس از نود سال از تأسیس شهرداری در شهری ترمینال نباشد و بدتر آنکه ترمینال را در منطقه مسکونی بنا کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا