در شرایطی که نیروهای شهرداری در سراسر کشور اقدام به برخورد با دست‌فروش‌ها می‌کنند، متأسفانه در شهر خرم‌آباد بسیاری از مغازه‌داران با قرار دادن چند مانع در جلوی مغازه خود و گاهی نیز پهن کردن اجناس در فضای جلوی مغازه، باعث سد معبر شده و چهره‌ای ناخوشایند به شهر بخشیده‌اند.
سؤال این‌جاست چرا اقتدار شهرداری برای برخورد با چنین هنجارشکنانی گل نمی‌کند و با این تجاوز آشکار به حقوق مردم، هیچ‌گونه برخوردی صورت نمی‌گیرد؟!
نمود این اقدام زشت در خیابان فردوسی و بازار و بخصوص راسته بروجردی‌ها و نیز در نقاطی از شهر نظیر خیابان ناصرخسرو به‌خوبی قابل مشاهده است.
این در شرایطی است که اخیراً شهرداری در برخی از نقاط نیز اقدام به تعریض پیاده‌رو و تسطیح آن نموده اما مغازه‌داران از این موضوع سوءاستفاده کرده و آن را به فضای کسب خویش اضافه کرده‌اند!
امیدواریم شهرداری خرم‌آباد و نیروی انتظامی هر چه زودتر با چنین قانون‌شکنانی برخورد قاطع بنمایند و آنان را ملزم به رعایت حد و حدود خویش کنند.
متأسفانه روز گذشته اتفاق ناخوشایندی در خیابان غربی بازار روی داد و یک خانواده که از پلاک خودروی آن‌ها مشخص بود اهل خرم‌آباد نیستند، خودروی خود را لحظاتی در خیابان جلوی یکی از مغازه‌ها پارک کردند اما از سوی مغازه‌داران آن حدود به بهانه بستن دید مغازه، مورد هجوم و ضرب و شتم قرار گرفتند!
آیا مسئولان شهر تاب برخورد این‌چنینی با خانواده خود را دارند؟
به نظر شما این خانواده اگر به شهر و استان خود بروند، در خصوص رفتار زورگویانِ و زشت برخی کسبه این دیار، چه قضاوتی در مورد ما می‌کنند؟
آیا جز این است که تجاوز علني چنین مغازه‌دارانی به حقوق شهروندان، نشانه و نمود بارز ضعف عملکرد شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی برقراری نظم در سطح شهر است؟
امیدواریم کسی باشد که پس از خواندن این مطلب به آشفته‌بازار ایجاد شده در سطح شهر سر و سامانی بدهد و با چنین مغازه‌داران بی‌منطقی، برخورد منطقی و قانونی بنماید.
ما راهکار تشکیل گشت ویژه برخورد که دارای اختیارات مصادره اجناس جلوی مغازه و نیز جریمه توسط تعزیرات و حتی ورود بازرس‌های نهاد صنعت، معدن و تجارت را ارائه می‌کنیم.
آقایان مسئول! شهروندان از دست چنین کسانی که قانون و حقوق دیگران را به هیچ می‌انگارند خسته شده‌اند و نمی‌دانند باید به چه کسی پناه بیاورند!
 
دلِ خون مردم خرم‌آباد از دست برخی مغازه‌داران!
م- سلاح‌ورزی / خرم‌آباد