یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شمار کاندیداهای ورود به شورای شهر خرم‌آباد در حال عبور از تعداد جمعیت این شهر است!
اخیراً طوری که همه در خرم‌آباد احساس تکلیف و انجام‌وظیفه کرده‌اند تا وارد شورای شهر شوند، به نظر می‌رسد روز انتخابات، فقط 10 نفر از شهروندان خرم‌آبادی باقی بمانند که کاندیدا نشده باشند و روز رأی‌گیری هر کس پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر می‌شود، لابد خودش کاندیدا است!
با این روحیه و اشتیاق بالا جهت حضور همگانی در شورا، ان‌شاءالله رکورد داوطلبان ورود به شورای شهر را در دنیا خواهیم شکست!
البته خیل عظیم مشتاقان عضویت در شورا باید بدانند که وظیفه اصلی و مهم نماینده در نظارت بر امور شهر و شهرداری به عنوان وکیل و امین مردم، بسیار مهم‌تر از راه‌یابی آن‌ها به جمع 9 نفر عضو اصلی شورا است.
گویا شماری از عزیزان، سوراخ دعا را گم کرده و بدون نگاه به اطرافشان و دیدن انسان‌هایی که می‌توانند بهتر به مردم خدمت کنند، تمام فکر و ذهنشان فقط راه‌یابی به شورا به هر قیمتی است، نه قبول وکالت مردم و نمایندگی آن‌ها!
این موضوع می‌رساند که باید فیلترهای قوی گزینشی جلوی پای اکثر کسانی که عزم خود را جزم کرده‌اند تا به هر ترتیب راهی شورای شهر خرم‌آباد شوند قرار گیرد بلکه هر کسی هوس عضویت در شورا را بدون توجه به وظایف اصلی آن نداشته باشد.
از طرفی، ضعف عملکرد و رفتار ناشایست شماری از نمایندگان پیشین شورا باعث شده تا سودجویان تصور کنند که برای پیشبرد اهداف شخصی و منافع خود در شهر، بخصوص در گرفتن مجوزهای ساخت و ساز بدون رعایت استانداردها، حتماً باید چندنفری نیرو در شورا داشته باشند؛ لذا برخی فرصت‌طلبان نیز وارد میدان شده و با تحریک و حمایت مالی از چند کاندیدا، از پشت پرده وارد این گود شده‌اند و در حقیقت باید گفت با راه‌یابی نیروهای سست‌عنصر وابسته به آن‌ها، این فرصت‌طلبان پشت پرده هستند که به شورا راه می‌یابند. پس با مردم و مسوولان است که راه‌های نفوذ چنین کسانی را ببندند.
نمایندگان کنونی و آینده شورا نیز لازم است پرستیژ و شأن نمایندگی مردم در شورا را در حد نام سنگین "نماینده" طوری حفظ کنند که دیگران با مثال زدن رفتار ناشایست برخی از نمایندگان ادوار گذشته در دادن مجوزهای خلاف برای ساخت و سازها و نیز مداخله در عزل و نصب‌های شهرداری به‌منظور برآوردن منافع خود و اطرافیان؛ ادعا نکنند که هر کس جای این نماینده‌ها بود نیز وضعیت شهر فرقی نمی‌کرد!
لذا نمود کار نمایندگان شورا و سنجش عملکرد آن‌ها را به عینه می‌توان در سیمای ظاهری شهر و بررسی وضعیت حاکم بر نیروهای شهرداری از جمله استخدام‌های این نهاد دریافت!
امیدواریم کسانی که احساس تکلیفشان برای ورود به شورا گل کرده، در آینه نگاهی به خود کرده و از خویش سؤال کنند که آیا در این شهر 9 نفر شایسته‌تر از من (از لحاظ درستکاری، سواد، مردم‌داری و خدمت) برای ورود به شورا وجود ندارد که حالا من خود را لایق‌تر از همه برای ورود به شورا می‌دانم؟!
یعنی خَنَزاری خرم‌آباد تا این حد افتاده است که وقتی روزگاری امثال مهندس فیلی و مهندس خدامی و افراد سرشناسی نظیر معینی و قاضی و منصوری عضو شورا و انجمن این شهر بوده‌اند؛ حالا باید کسانی جایگزین آن‌ها شوند که حتی برخی شغل درست‌وحسابی و سابقه‌ای روشن در خدمت به این مردم نداشته و جالب این که نام اکثر کوچه‌ها و محله‌های قدیمی خرم‌آباد را هم نمی‌دانند و آن‌وقت بدون هیچ شناختی از وضعیت جغرافیایی و اجتماعی شهر، مردم چگونه باید باور کنند که چنین کسانی قصد نمایندگی و پذیرفتن وکالت از طرف آن‌ها را دارند و نماینده توانا و امین آن‌ها خواهند بود؟! این‌جاست که می‌گویند: والله "خجالت" هم خوب چیزی است!
 
م- سلاح‌ورزی

دیدگاه‌ها  

#1 شکری 1395-09-18 20:22
با سلام. اگر همه به این نتیجه برسیم که شهر واقعا شورا می خواهد و شهرداری خب اونوقت شهر ما چاله های مرگ نخواهد داشت که یک دانشجوی بیگناه بشه فدای اشتباهات انتخاب ما... همیشه شورای شهر و شهرداری مقصر نیستند این ماییم که شورا و شهرداری را شکل می دهیم... بیاییم انتخابمان را دور از هر تعصب طایفه ای و محله ای و فقط برای پیشبرد یک شهر توریست پذیر بنام خرم آباد محک تجربه کنیم و اونوقت طرح ریزی شهری توسط برنامه ریزان شکل خواهد گرفت... روح شهروندی همان چیزیست که اتفاق می افتد...
نقل قول کردن
#2 بهار 1395-09-18 20:27
دوست منم تازه لیسانس گرفته میخادشرکت کنه :lol: :lol: :lol:
نقل قول کردن
#3 قبادی 1395-09-18 20:37
:lol: دستگریزاد . احسنت .بعضیها چون بیکار هستندوشغل ندارند کاندیدا شده اند و از همینک مشخص است هدف انهو چیست
نقل قول کردن
#4 مهدی منصوری از:حسن آبادشهرری 1395-09-18 20:37
داداچ حالا کو تا انتخابات شورای شهر؟؟؟بنده هداها از بیکاری دارن ازالان واسه خودشون ایجاد شغل میکنند!(شغل کاندیدایی شورای شهر)
نقل قول کردن
#5 شهروند خرم ابادی 1395-09-18 22:49
وقتی مردم می بینند فردی که وارد شورا شده بعد از چهار سال از صفر به صد رسیده وبه قول معروف سری از توی سرها دراورده می گویند ما چرا شانسمان را امتحان نکنیم اگر خاتمی پیگیر ایجاد قانون شوراها نمی شد این همه مشکلات شورا ها دامنگیر نظام ومردم نمی شد.
نقل قول کردن
#6 دانشجو 1395-09-18 22:54
نکات خوبی ذکر شد ولی این نگاه که فقط امثال ....که جایگاه خاصی داشتن شورا باشن برای یک نگاه درست برا انسانی متمدن درست نیست.شورا باید متخصص باشند از شهرسازی تا جامعه‌شناس تا... ولی افسوس از نگاه ها
نقل قول کردن
#7 حادثه 1395-09-18 23:51
با سلام...
یکی از کاندیدها با رشته ی نامرتبط با حیطه شورای شهر پا به این عرصه گذاشته
این کاندید به کمک یکی از سیاسیون که الان مشغول آپارتمان سازی در تهران هستش شروع به شام دادنهای تبلیغاتی کرده
خواهشا همشهریان عزیز خوب تحقیق کنن که گول این کاندید بی تخصص و زبان چرب به شورا نره
نقل قول کردن
#8 شهروند 1395-09-18 23:53
از آن موقع که شورای شهر و روستا به تشکیلات کشوری اضافه شده است شهرها و روستاها خرابتر شده، اند آیا وقت آن نرسیده در این تشکیلات تجدید نظر کنیم و شوراهای شهر را منحل کنیم و از هدر رفت بودجه شهرها جلوگیری کنیم و برای صرفه جویی در هزینه‌های شهری این تشکیلات که باعث بروز اختلافات در شهرها شده منحل کنیم مثلا یک ورزشکار با خواننده و هنر پیشه به دردی برای توسعه‌ و عمران شهر می خورد جز اینکه یک حقوق بگیر بی مصرف به بودجه شهر تحمیل شده است اید و ارم مسئولان ارشد کشور به این مهم توجه کنند و این تشکیلات پر دغدغه که باعث ایجاد اختلاف بین مردم مخصوصا استان های طایفه گرا مثل لرستان شده است منحل کنند و این بودجه که به هدر می رود خرج توسعه و عمران شهرها کنند و مشکلی از مشکلات شهری را حل کنند و اختلافات بوجود آمده را برطرف کنند انشاءالله
نقل قول کردن
#9 دلیری 1395-09-19 12:15
جالب شما احقاف حق مردم رو به ایجاد مشکلات تعبیر میکنید کاش یک روز دیگه میتونستیم تو زمان محمد خاتمی نفس بکشیم
نقل قول کردن
#10 معلم 1395-09-19 12:56
اخه من موندم یک معلم چه تخصصی در شهرسازی دارد که میخواهد بره شورای شهر.لطفا تو برو درس بده شورا راگه تخصصی فکر کنی که تخصص تو نیست اگه هم میخوای به نوایی برسی انصاف داشته باش بذار چند تا از بیکاران با مدرک به نوایی برسند
نقل قول کردن
#11 حسن 1400-02-24 11:33
الان مملکت هر جاییش رو نگاه کنی همینه! بنیان خرابه مشتی.....
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا