یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اختراعات بشري، پس از مدتی بر اثر کارکردن زیاد مستهلک شده و نياز به تعويض يا تعمير پيدا مي‌کنند.
این روزها تعمیرکاری به ‌‌‌تعویض‌کاری تبدیل شده است که پس از سردرگمی جهت یافتن تعمیرگاهی مناسب که بتواند به بهترین نحو تعمیرات را انجام دهد، باقیمت‌های متنوع خدمات تعمیر مواجه‌ می‌شوید. در گذشته برای کار تعمیر، دقت‌عمل، مورد توجه بود، اما امروزه برخی از تعمیر‌‌کاران به دلیل عدم توانایی در تعمیر، در تشخیص مشکل داشته و برای راحتی خود، قطعه اصلی را با قطعاتی که عمر کوتاهی دارند، تعویض می‌کنند.
قطعاتی که گران و تعویض آن هزینه بالایی را در پی دارد. البته گاهی نیز تعویض به صرفه‌تر از تعمیر آن وسیله است، مثلا اگر صفحه یک ال‌سی‌دی ضربه ببیند هزینه تعمیر آن تقریباً برابر با هزینه خرید همان دستگاه می‌شود. پس اگر قطعه آسیب‌دیده تعویض شود به‌صرفه‌تر است.
هر روز نسل جدیدی از وسایل (الکترونیکی) وارد بازار می‌شود که تعمیر آن‌ها پیچیده‌تر است. تعمیرکاران سعی دارند که بر اساس نیازهای روز، اطلاعاتشان بیشتر شود زیرا تعمیر دستگاه‌های جدید نیازمند علم و فن جدیدتر در مورد نحوه تعمیرات آن است. اگر تعمیرکار نتواند خود را به روز نگه دارد باید با این شغل خداحافظی کند؛ اما متاسفانه امروز در کنار بازار سیاه ارائه خدمات، بازار سیاه تعمیرات جای خود را بازکرده و عدم نظارت کافی، نبود کارشناس در این بخش و عدم وجود تعرفه‌گذاری در بخش تعمیرات، زمینه سوءاستفاده‌ی سودجویان فراهم شده است و ناتوانی در شناسایی مشکل فنی و عیب‌یابی، تعمیر ناقص و یا اشتباهی، بی‌حوصلگی در تعمیر و سپردن کار به شاگردان نابلد سبب نارضایتی شهروندان شده است. جالب اين‌که صاحب وسیله از تعمیرکار راضي نيست و تعمیرکار هم از وی گلايه‌مند است که شاید فروشنده لوازم‌یدکی میان مشتري و تعمیرکار اختلاف انداخته است.
چندراه حل پیشنهادی:
▪️ از دوستان و آشنایانی که مشکل مشابه را پشت سر گذاشته‌اند، برای مراجعه به یک تعمیرکار مطمئن کمک بگیرید.
▪️ حتماً تعمیرکار تخصصی را انتخاب کنید، زیرا معمولاً افراد به ‌واسطه‌ها مراجعه می‌کنند، لذا وسیله را با هزینه بیشتری به تعمیرکار مربوطه، تحویل می‌دهند.
▪️ حتماً پس از تعمیر، برگ خرید و قطعه معیوب را از تعمیرکار درخواست کنید. درصورتی‌که شهروندان از دستمزد تعمیرکاران یا نحوه ارائه خدمات آنان شکایتی دارند می‌توانند مراتب را به اصناف اطلاع دهند.
▪️ پل ارتباطی 124، سامانه دریافت شکایت‌های اصناف و اتحادیه‌ها در مورد گران‌فروشی، کم‌فروشی، احتکار، تقلب، عدم صدور فاکتور و درج قیمت است که امکان پیگیری شکایت نیز در این سامانه فراهم‌شده و به‌صورت میانگین در 48 ساعت، موضوع شکایت مورد رسیدگی قرار می‌گیرد اما مردم نیز می‌توانند شکایت خود را مستقیم به اتحادیه نیز اعلام کنند.
 
علی محمدی

دیدگاه‌ها  

#1 بیکار خرم ابادی 1395-09-18 14:21
متاسفانه نظارتی بر هیچ کدوم از صنوف صورت نمیگیره و اگر هم میگیره با قاطعیت برخورد نمیشه و ادامه پیدا نمیکنه مگر ماه های خاص نه در طول سال .
الان باید بر روی نمایندگی های لوازم خانگی در سطح شهر خرم اباد نظارت شود . بر روی صنف وفروشندگان و تعمیر کاران موبایل . کامپیوتر . و خودرو نظارت شود چون به اصطلاح محلی خودمون با آدم (((گپی))) حساب میکنن و هرکی به هرکیه و علت این هرکی به هرکی بودن اینه که صنوف شهر ما هرکدوم در یکجای معین نیستند بر خلاف شهرهای دیگه که قیمت همه ثابت باشد و هرکی برا خودش یه قیمت نزنه
نقل قول کردن
#2 رضا کاربخش 1398-04-25 09:17
با سلام باتوجه به متن پایگاه خبری یافته در بالا،،که الف حتما قطعه معیوب را از تعمیرکار دریافت کنیم عرض کنم،،قطعه معیوب رو ندادند که هیچ بلکه تو فاکتورشون که فرم از پیش چاپ شده قسمت قطعات تعویض شده داشت هم چیزی ننوشتند ووقتی مشتری به تنها یک جمله که چرا شما نام فطعات تعویض شده را ننوشته اید وتنها در فاکتور نوشته اید اجرت تعمیر با قطعات جمعا ....مبلغ،مدیر مثلا موسسه نمایندگی تعمیرکاران لوازم خانگی در ...شمالی به مطهری پرخاش گویی به مشتری قطعه تعمیرشده رو از دست مشتری گرفته ومیگوید برو هرجا دلت میخواهد شکایت کن،،مشتری بیچاره یک هفته است به اصناف وشورا حل اختلاف مراجعه وهنوز نتیجه نگزفته انوقت در پایگاه خبری یافته اعلام میکنید معترضین از تعمیرکاران کافیست به اصناف اطلاع یاباسامانه 124 تماس بگیریم
،،،جای تاسف است
نقل قول کردن
#3 علی اسفندانی 1398-12-06 14:11
باسلام تعمیرکاراجاق گاز اسنوا .ای.پی امداد طی تماس برای رفع نقص مراجعه کرد.هزینه هم گرفت سه ماه هم گارانتی داد ولی فرگاز یک ساعت هم کارنکرد هرچی تماس می گیرم جوابگو نیستند لطفا رسیدگی شود
نقل قول کردن
#4 حکیم ساکی ا 1399-05-11 00:34
کولر 30 هزار هایسنس دارم وقتی آمد نصبش کنه گفت که گازش کم هست بدون اینکه وکیومش کنه ولوله هاش چک کنه نصبش کرد. اما بعد از چند ساعت مرتبب برفک میزنه هر چه بش زنگ زدم نیامد بعد از اون یک نصاب دیگه إوردم گفت که لوله گاز دو سه جا طا خورده اونی که برات نصب کرد خیلی ناشی بود. بعد رفتم محل کارش بش گفتم اصلن راضی نشد وخیلی قلدر بازی در آورد. خواهشمند است رسیدگی کنید.
نقل قول کردن
#5 فاضلی 1399-05-11 06:57
با امداد آی پی برای تعمیر یخچال فریز تماس گرفتم. متاسفانه به دلیل معرفی تعمیرکار غیرمتخصص و فاقد صلاحیت فنی، نتوانستند ایراد دستگاه را برطرف کنند، بلکه صدمه دیگری هم به دستگاه وارد کردند ، علاوه برآن هزینه سنگینی هم دریافت کردند بدون ارایه فاکتور و نصب برچسب ضمانت نامه.
نقل قول کردن
#6 حسن 1399-05-13 09:58
با سلام من ی تعمیر کارم.اول باید قطعه فروش روش نظارت داشته باشید چون تعمیرکار دست آخر هست .فقط پول رفت امد و می کشه رو قطعه بعد با پول نصبش .قطعات واقعا بی کیفیت .هستن .و ی پیشنهاد برای ریس محترم اصناف تعمیرکارا این ک جلسه بزاره یا سرکشی کنه ک دورهای تخصصی بزاره برای تعمیرکارا ک اگه اونا این دوره رو رفتن مثل این هتل ها ستاره دار بشن و براشون تبلیغ کنه ک این باعث میشه هم مشتری اونا زیاد بشن هم بقیه بزن این دوره رو ببین
نقل قول کردن
#7 رضا یزدی 1399-07-15 14:18
جهت تعمیر یخچال از روی تبلیغات زنگ زدیم به شخصی به نام رسولی آمد چند ساعت مشغول بود و انجام داد فردای آن روز یخچال باد گرم میزند هر چه هم زنگ می‌زنیم جواب نمی‌دهد ، چکار کنیم به ملیون هم فاکتور داده
نقل قول کردن
#8 مسخره ها 1399-07-23 14:05
یک ماه نیست که به نمایندگی رسمی پکیج... زنگ زدم و تعمیرکار خیلی زود اوردی و درست کرد و 350 هزار تومان هم هزینه گرفت و رفت الان که هوا سرد شده آمدم شوفاژ هارو روشن کنم که دیدم شیرهای مربوطه بسته است باز کردم ولی کار نکرد و تماس میگیرم خیلی گستاخانه میگه نمیام.پمپ دستگاه رو سوزانده قیمتشم بالای یک میلیونه به کی باید گفت تو این شرایط بد اقتصادی و کورونا
نقل قول کردن
#9 پیمان 1399-08-16 07:45
من تعمیرکارم.با دیدن عملکرد بعضی همکارها واقعا تاسف می خورم.هرچند غالبا همکار نمیشن.مشکل از دوطرفه.مشتری های رند که باعث میشه نیمه تاریک تکنسین و رگ گردنش برای همه باد کنه و همه را به یه چشم ببینه (که اینم درست نیست)و هم نابلدی شخص تعمیرکار.تنها راهش اینه که در هر جا قرار به این شد که کسی بیاد کار شمارو انجام بده ،تا اتمام کار غیر از پول جنس چیزی ندید و یه سری به سایتها بابت عیب یابی درست تعمیرکار بزنید.متاسفانه در صنف یخچال و کولر چون مشتریها سر در نمیارن هر ننه قمری هم میاد میشه استادکار و تا میرسهذکمپرسور سالم طرف رو یا هرچی بتونه با بنجل غالب میکنه.من همین دیروز با این مشکل یه تعمیرکار بی وجدان که نه تنها درست نکرده بلکه از مشتری ساده پول زیادی هم گرفته و موتور و حتی کندانسور بنده خدا رو هم برده.و جوابشم نمیده.به حال این کسب و کار باید گریست
نقل قول کردن
#10 رضا عظیم زاده 1399-08-18 14:00
باسلام یازدهم آبان سرویسکاری از نمایندگی ابر کاوان برای سرویس اجاق گاز وایت هاووس درخواست کردم و نمایندگی یک نفر را فرستاد بعد از سرویس کردن مبلغ پانصد و هفتاد هزار تومان گرفت نه فاکتور داد نه برچسب گارانتی ضمانت . گفنتد اینترنتی در سامانه انجام میشود بعد ده دقیقه دوباره اجاق گازم مشکل دار شد زنگ زدم فقط دروغ میگویند هنوز کسی نیامد چرا هیچکس سرویسکار ها و نمایندگیهای مجاز را نظارت نمیکند ؟ ما کجا مراجعه کنیم ؟ لطفا رسیدگی نمایید باتشکر
نقل قول کردن
#11 حمید رضایی. 1399-11-25 10:58
با سلام الان مدت یکماهه که یخچال جنرال الکتریک (ساید )من دچا رمشگل شدمه و دمای ان ثابت نمیمونه.زنگ زدم به نمایندگی شرکت پارسا سرویس و درخواست یک سرویسکار مجرب رو کردم .اطلاعات من در سامانه شرکت ثبت شد و یک نفر بنام اقای ... رو فرستادند و ایشان تشخیص داد ند که برد راه انداز،یخچال مشگل داره و یا باید تعویض بشه که قیمت ان حدود دومیلیون و خورده ای است و یا اگر امکان تعمیر داشته باشه تعمیر میشه کرد . خلاصه برد یخچال رو بهمراه خودش برد و پس از سه روز برد مربوطه رو اورد و نصب کرد وهزینه 594000تومان فاکتور ارایه کردند و من عرض کردم که هنوز یخچال به درجه و دمای خودش نرسیده بزارید پس از درست بودن پول رو پرداخت کنم که قبول نکردند و مبلغ مورد نظر را من کارات به کارت کردم ، متاسفانه یخچال هنوز درست نشده و با مسیول فنی شرکت اقای ..شکر،چندین مرتبه زنگ زدم و د رخواست پیگیری کردم که هیچ تاثیری نداشته .حال بدنبال طرح شکایت از سرویسکار و شرکت مربو
طه هستم. میخواستم این رو به بقیه عزیزان عرض کنم که قبل از تست و اظمینان از سالم شدن دستگاه ، هیچ هزینه ای رو پرداخت نکنید
نقل قول کردن
#12 مینا توکلی 1399-12-05 00:55
با سلام من فقط میخوام بدون کی تا الان هشتصد هزار بابت تعویض لاستیک در یخچال داده به خدا سوختن داره اونم یخچال قدیمی ارج خودش یه تومن نمی ارزه مارو که تعمیر کاره سوزوند این پولا خوردن داره یعنی میتونن بخورن
نقل قول کردن
#13 علیرضا شهناز 1399-12-27 00:09
سلام فقط یه سوال دارم
کدوم یکی از این دوستان توانستن به حق واقعی خودشون برسن؟؟ که من هم بگم برای یه جاروبرقی چقدر باید هزینه بکنم؟؟ اونم یه جاروی تقریبا نو.
هیچی سر جاش نیست. چقدر مگه ما مردم توان اینو داریم که سر هر چیزی به یه نحوی به این گیر و گرفتاریها باید بخوریم؟؟ مثلا من همینجا رو میگم اگه کسی گفت موضوع چی بوده منم مشکلم رو میگم. بعد میگن حرفاتون رو بدون توهین بزنید. ما ها کلاه مون رو برداشتن توهین هم بهمون کردن نقل قولش هم نمیتونیم بکنیم. چرا ما اینجور شدیم؟ اینم میگزره
نقل قول کردن
#14 معینی 1400-01-16 22:23
من ۲روز پیش تعمیرکار یخچال اومده موتور یخچال عوض کرده پول موتور نو ازم گرفته موتور کهنه انداخته چند بار بهشتم تاکید کردم موتور نو بندازه یه قطعه از موتور خودم هم دزدیده تا تازه آشنا هم بوده .
نقل قول کردن
#15 معینی 1400-01-16 22:23
من ۲روز پیش تعمیرکار یخچال اومده موتور یخچال عوض کرده پول موتور نو ازم گرفته موتور کهنه انداخته چند بار بهشتم تاکید کردم موتور نو بندازه یه قطعه از موتور خودم هم دزدیده تا تازه آشنا هم بوده .
نقل قول کردن
#16 نگاری 1400-01-20 20:39
چقدر جای تاسف داره که هیچکس از حقوق مصرف کننده حمایت جدی نمیکنه.بی عدالتی و بی انصافی تو جامعه موج میزنه و هیچ پشتیبان و حامی وجود ندارد و همه مشکلات رو سر قشر ضعیف خراب میشه!
نقل قول کردن
#17 حمیدی 1400-01-20 20:45
از نمایندگی.... چهارسو یه یخچال فریزز گرفتم بعد نصب متوجه شدم ایراد داره و بدنه یخچال سوراخ داره و ترک داره و بهشون که گفتم کارشناس بسیار خبره اشون اعلام کرده ترک و سوراخ توسط مشتری ایجاد شده و باید با هزینه خودش تعمیر کنه!!!واقعا من تو منطق و نظر این کارشناس موندم که چطور وقتی من هنوز یخچال و به برق نزدم و بلافاصله بعد نصب بهشون اعلام کردم تونستم تو بدنه یخچال اونم چند جا سوراخ و ترک ایجاد کرده باشم؟پشتیبانی بسیار ضعیفی نمایندگی ... داره و اصلا از حقوق مصرف کننده حمایت نمیکنه فقط میخوان با تبلیغات و چرب زبونی جنسهای معیوبشونو غالب کنند واقعا جای تاسف بسیار داره!!!
نقل قول کردن
#18 علیرضا 1400-04-24 01:27
سلام یخچال ال جی از بانه خریدم بعد 6سال دیدم یخچال گرم شده و خنک نمیکنه. به نمایندگی زنگ زدم گفتم یک تعمیرکار خوب بفرستید. گفتن چون قاچاقی هست و از ما نخریدین فیکه. تعمیرکار نمیفرستیم. زنگ زدم از اینارنت پیدا کردم طرف آمد اول گفت نهایتا 1و500 هزینه داره. وقتی بردش را برد و درست کرد 3میلیون و 200هزارتومان ازم پول گرفت. منم جلو بچه کوچکم نتونستم دادو بیداد کنم. مجبور شدم بدم پول را. خداوکیلی همینکارها میکنند که کورونا میاد
نقل قول کردن
#19 حسین سلامی 1400-05-03 19:59
به هیچ وجه نباید به مجموعه های که همه چیز تعمیر میکنن و نظافت هم میکنن و آب حوض هم میکشن و نقاشی ساختمان هم میکنن ، اعتماد کرد .
مجموعه فقط باید تخصصی باشه ، مثلا پکیج منو از چند جا اومدن درستش که نکردن هیچ ، خراب تر هم کردن ، از تو اینترنت یه مجموعه تخصصی پیدا کردم ، اومدن درستش کردن ، اسمش تهران تهویه بود ، خیلی از کارشون راضی ام .
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا