یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دهکده جهانی اصطلاحی است که مارشال مک ‌لوهان در توصیف آیندهٔ جهان، تحت تأثیر وسایل ارتباط‌جمعی به کار برد.
دهکده‌ای که با توسعه تکنولوژی و به وجود آمدن اپلیکشنهای تلگرام، وایبر، واتس آپ، می‌رود که این فضایی مجازی را حقیقی‌تر کند و به شلوغ‌ترین سرزمین تبدیل شود.
سال‌هاست که محققین به دنبال راهی برای ادغام کردن فضای مجازی و فضای واقعی هستند و این‌همه تحقیق برای آسان کردن زندگی انسان‌ها و ایجاد جذابیت در میان مشغله‌های فراوان کاری در اجتماع‌های امروزی که همه درگیر زندگی روزمره هستند ایجاد چنین فضایی که انسان‌ها را گاهی از خستگی‌ها و مشغله‌های فکری دور می‌کند به‌شدت احساس می‌شود.
استفاده از فضای مجازی به شکلی که بتواند منجر به هم‌افزایی و تولید دانش بشود می‌تواند تسهیل‌کننده کارها و رفع کمبودهای جامعه امروزی باشد به شرطی که درست هدایت شود و از ظرفیت آن استفاده شود.
گرایش به فضای مجازی یک فرآیند جهانی است که نباید از آن عقب ماند و صبحت از یک فرهنگ جهانی رسانه است که باید فرهنگ استفاده از این فنّاوری آموزش و جهت‌دهی شود.
فرصتی كه شكاف‌های اجتماعی و فاصله طبقاتی كه در اجتماع ایجادشده را می‌تواند کاهش دهد و با ایجاد كمپین‌هایی كه برای انجام كارهای خیر صورت می‌گیرد، می‌توان در کارهای انسان دوستانه مشارکت جست.
ایجاد گروه‌های تخصصی و علمی از سوی انجمن‌هایی كه دغدغه شرایط اجتماعی را دارند؛ نه مانند گروه‌هایی که این روزها نقل محافل شده در حمایت یا در اعتراض به یک تصمیم که یک مدیر در اختیارات خود دارد تشکیل بشود که جزء ترویج بی‌اخلاقی عوایدی ندارد.
در روزگاری که به علت مشکلات عدیده زیاد اقتصادی که بین مردم و شهر و شهروندی فاصله زیادی افتاده از این‌گونه ظرفیت‌ها و گروهای مجازی می‌توان برای كاهش فاصله میان مردم استفاده كنیم.
آنچه به آن نیاز داریم فضاهای واسطه برای چنین كارهایی است كه لازم است نخبگان بیشتر به این عرصه‌ها وارد شده، شبكه‌سازی كرده و مردم را در جهت درست استفاده از این شبكه‌ها هدایت كنند.
به این صورت می‌توانیم شاهد تحولی در بخش مدنی و شهروندی جامعه باشیم كه به خودآگاهی و ارتباط مسئولانه دامن بزند و شهروندانی مسئول‌تر و مدیرانی پاسخگوتر داشته باشیم.
ممكن است چنین اتفاقی به‌سرعت نیفتد اما می‌توان با ساماندهی شرایط، در آینده به چنین شرایطی رسید و از این فضاها به عنوان عرصه‌ای برای همبستگی بیشتر استفاده كرد.


محسن سپهوند

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-08-16 01:30
جناب سپهوند
نوشته شما عالي بود و به نكته بسيار مهمي اشاره داشتيد كه نياز امروز جامعه رو به پيشرفت ما هست
نقل قول کردن
#2 مهاجر 1395-08-16 23:26
با سلام
باید دقت نمود که فضای مجازی در یک کلام همان ورگالیسمی است که گاها در کوتاه ترین زمان ممکن میتواند باز شاهی بر دوش کسی یا از دور خارج کردن کسی را رقم بزند. پس مواظب باشید آ را گل نکنید در این فضا.
نقل قول کردن
#3 هاشمی 1395-08-17 19:04
متأسفانه فرهنگ استفاده از این جور شبکه ها بخوبی جا نیفتاده است
نقل قول کردن
#4 محمود 1395-08-18 02:37
خیلی عالی بود مهندس محسن ما به نخبگانی مثل شمت نیاز داریم تا مشکلات رو دست به دست هم حل کنیم خدا قوت مهندس .موفق باشی
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا