یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

«اصلاح‌طلبان نه تنها باید فیش‌های حقوقی خود را منتشر کنند بلکه باید اعلام کنند و بخواهند که قوه قضاییه قانون از کجا آورده‌اند را از آن‌ها شروع کند. معتقدم اکثریت قریب به‌اتفاق اصلاح‌طلبان از این آزمون سربلند بیرون می‌آیند، جوانان اصلاح‌طلب که تازه وارد صحنه شده‌اند چیزی از خودشان ندارند، بزرگ‌ترها و قدیمی‌ها پیش‌قدم شوند و در این آزمون شرکت کنند، نکته اینجاست که اگر در میان‌شان کسی وجود داشت که از رانت استفاده کرده و در اموراتش فساد مشاهده شد سریعاً بدون نظر گرفتن مسائل جناحی اعلام کنند و از او برائت جویند و در آزمون از کجا آورده‌ای شرکت کنند» (سعید حجاریان).
با توجه به بحث «فساد» و «رانت» که امروزه به طور جدی در سطح رسانه‌ها و محافل گوناگون مطرح می‌باشد و گسترش این پدیده و بی‌توجهی به آن می‌تواند اثرات مخرب و غیرقابل جبرانی بر اعتماد و باور عمومی مردم را به‌عنوان سرمایه‌های اجتماعی در بحث توسعه و پیشرفت به‌طور جدی در معرض تهدید قرار دهد.
سعید حجاریان از (تئوریسین‌های جریان اصلاح‌طلب) که همواره نقطه نظرات و دیدگاه‌هایش در ترسیم افق جریان اصلاح‌طلبی و نقشه راه آنان و آفت‌هایی که این مجموعه را تهدید می‌نماید، نظرات بدیع و واقع‌بینانه‌ای را مطرح کرده و در جدیدترین موضع به‌صراحت به مقوله فساد پرداخته و از جناح مطبوع خودخواسته است که در جهت مبارزه با این پدیده شوم و نشان دادن صداقت خویش و اصل شفافیت و بسط و گسترش مبارزه با فساد و رانت و اصل پاسخ‌گویی و الزام عملی به قانون و باورمندی به توسعه و پیشرفت، اصلاح‌طلبان پیش‌قدم شوند.
جریان اصلاح‌طلبی در عرصه نظر و باور، همواره به گفتمان و بنیان اصلاح‌طلبی با تمام لوازم و الزاماتش اعتقاد و باور قلبی داشته و آن را راهی بدیل و یگانه و بدون هزینه برای ملک و میهن می‌داند و این امر در عرصه عمل مستلزم زدودن انگاره‌های فساد و کجی و ناراستی هست که می‌تواند هر مجموعه‌ای را تهدید و یا به انحراف بکشاند و آن‌ها را در راستای ایفای مسئولیت تاریخی و انسانی خویش ناکام بگذارد. بهترین مکانیسم و روش در جلوگیری از آفت‌ها و نارسایی‌ها که می‌تواند راه گشا باشد را می‌توان اصل شفافیت و پاسخ‌گویی دانست که در درازمدت می‌تواند پالایشی اساسی و روبه‌جلو و تضمین‌کننده روش اصلاحی در بستر جامعه باشد.
حال با توجه به موارد گفته‌شده، جریان بومی اصلاح‌طلبی در سطح استان نیز که متأسفانه همواره در معرض تهدیدها و آفت‌ها و شائبه‌ها و ابهامات فراوانی در عرصه عمل قرار داشته و عیار اصلاح‌طلبی بعضی افراد منصوب به این جریان محل سؤال بوده که اصلاح‌طلبی را اساساً به عنوان فرصتی برای دست آوردن و نیل به منافع فردی و آلوده به رانت می‌دانند که این امر، کلیت جریان اصیل اصلاح‌طلبی را در درازمدت مورد تهدید قرار می‌دهد و آرمان و اهدافی را که بر این جریان متصور می‌باشد در عرصه عمل در نزد افکار عمومی بی‌اثر می‌نماید و وجاهت خویش را از دست می‌دهند و این جریان را نیز هم‌صنف و هم‌ردیف جریانات دیگر که بدون توجه به منافع عمومی مردم می‌باشند، فرض می‌نمایند. در حالی که جریان اصیل اصلاح‌طلبی از بدو زایش تاکنون هزینه‌های فراوانی را برای اصلاح روند امور جامعه متحمل گشته است.
افراد مطرح و صادق و خوش‌فکر و اصیل در این جریان فکری می‌توانند با توجه به دیدگاه‌های آسیب شناسانه آقای حجاریان این فرصت را مغتنم شمرده و در جهت عاری سازی این جریان از افراد فرصت‌طلب و آغشته به رانت و فساد که هیچ اعتقادی به مبانی اصلاح‌طلبی در نزد آن‌ها یافت نمی‌شود را در مجموعه‌ها و تصمیم‌گیری‌های جمعی خویش حذف کرده و گام مهم و اساسی در این زمینه شکل دهند و همچنین می‌توانند در سطح افکار عمومی به‌ویژه رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، برای اثبات صداقت و نیات اصلاح‌طلبان خویش با توجه به توصیه آقای حجاریان، لیست اموال و حقوق‌های دریافتی و مسائل مالی‌شان را اعلام نمایند.
http://yaftenews.ir/images/95/95-7/roshan.jpgبدون شک این رخداد و حرکت می‌تواند سر آغاز جهشی نوین و مؤثر و اعتلا بخش و بازگشت به راه و روش اصیل جریان اصلاح‌طلبی باشد که هدف غایی و نهایی آن اعتلای سیاسی و فرهنگی و نهادینه شدن اصل عدالت در تمام زمینه‌ها و قرار گرفتن جامعه بر مدار عقلانیت و توسعه و حرکت به‌سوی آینده‌ای توأمان با کرامت و ارزش‌های انسانی باشد.
 
امین روشن‌پور
 
توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نمائيم. 

بازگشت به بالا