یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

اين روزها فضاي سياسي لرستان باز هم ملتهب شده است.
يكي حامي آن تئاتر كذايي می‌شود يكي منتقد. هنري كه خود بايد دردهاي مردم را فرياد بزند خود به يك معضل تبديل شده است. آن يكي بيانيه صادر می‌نماید به اسم تشکل‌های عمدتاً اصلاح‌طلب و حامي دولت تدبير و اميد در خصوص اعتراض به انتصاب يكي از معاونين! سازمان جهاد كشاورزي استان! مسئله‌ای كه يك مسئله دورن سازماني بود و در اختيار مدير سازمان حالا به عرصه عرض‌اندام سياسي تبديل شده است. ظاهراً برخي سياسيون ما فقط در هنگامه انتخابات‌، عزل و نصب‌ها فعال می‌شوند كه دستاورد آنان هم جز ايجاد دوقطبی‌های كاذب بی‌اساس چيزي نبوده است و رسالت ذاتي خود را به‌کلی فراموش کرده‌اند.
مسئله نه‌چندان مهمي- انتصاب اخير در سازمان جهاد كشاورزي- كه ضرورتي نداشت این‌چنین با شدت و حدت وارد ميدان شوند و موضع‌گیری نمايند. علت مخالفت خود را نيز همسو نبودن فرد منصوب شده با دولت را بيان كردند- البته به‌زعم خودشان! و هيچ گزارش مستند و آماري از عملكرد و برنامه سازمان مهم جهاد ارائه نكردند كه آيا اين سازمان در راستاي برنامه‌های خود موفق بوده است يا خير اگر موفق بوده به چه علت اگر توفيقي نداشته به چه علت بوده است. البته استاندار محترم از مدت‌ها قبل معترض عملكرد رئیس سازمان جهاد بوده و اكنون نيز چاشني سياست هم به آن انتقاد اضافه‌شده و معاونين استاندار ضمن عدم رضايت از اين انتصاب نيز اعلام نمودند كه رئیس سازمان جهاد حق ورود به استانداري را ندارند! بازخواست استاندار و مديريت ارشد استان از مديران حق طبيعي و وظيفه آنان می‌باشند اما تشکل‌ها و شوراهاي سياسي چرا تاكنون درباره مسائل مهم‌تری كه براي اين استان رخ داده است موضع‌گیری نکرده‌اند؟ و فقط در بحث عزل و نصب‌ها آن‌هم از نوع رده‌های مياني مديريت اعلام موضع می‌نمایند؛ مثلاً چرا شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان و انجمن اسلامي معلمان در خصوص اختلافات به وجود آمده بين استاندار و وزارت نيرو در خصوص مشكلات سدهاي در حال ساخت استان -كه استاندار نيز تهديد به استعفا نمودند- و در راستاي خواسته به‌حق جناب استاندار و حمايت از مردم بيانيه صادر نكرده و مواضع خود را اعلام ننمودند؟!
چرا یک‌بار براي حمايت و رفع مشكل كارگران بی‌نوای شركت پارسيلون كه ماه‌هاست حقوقي دريافت نکرده‌اند و سال‌هاست شرمنده خانواده خود هستند بیانیه‌ای صادر نکرده‌اند؟ چرا یک‌بار به خاطر مشكلات و اوضاع نابسامان اقتصادي استان و بجاي این‌همه كارگر بيكار شده و صنعت‌گر ورشكسته شده راهي پاستور نشدند و طلب حق نكردند و براي اين استان احساس خطر نکرده‌اند و نامه‌های سرگشاده خطاب به دولت‌مردان و مسئولين منتشر نكردند و از وزرا و مسئولين محترم انتظار اعمال تدبير و درايت نداشتند؟! چرا عملكرد چندساله دولت تكنوكرات مورد حمايت خود را با آمار و ارقام مورد نقد و بررسي قرار نمی‌دهند و گزارش آن را منتشر نمی‌نمایند؟ آيا در صحنه سياست صرفاً حامي دولت بودن و طلب چند كرسي رياست آن هم از نوع مديريت مياني! شما را كفايت می‌کند؟ و رسالتي ديگر در باب رفع اندكي از مشكلات بی‌شمار استان را نداريد؟ و نبايد از دولت متبوع خود مطالبات بزرگ‌تر و بيشتري داشته باشند در جهت تأمین منافع عامه و نه صرفاً تصاحب مناصب خاصه! آيا اين حضرات سياسي، سياست را فقط در تصاحب کرسی‌های مديريتي می‌بینند و نه تدبير امور و گره‌گشایی از مشكلات مردم.
مدعيان مردم‌سالاری ديني یک‌بار هم كه شده دست از رفاقت سالاری‌های حزبي برداشته و در فكر جوانان بيكار و سرخورده اين استان باشند و فقط در حد سمپات و پله ترقي ديگران نباشند و چاره كار از دولت‌مردان بخواهند و مطالبه گر باشند. يدك كشيدن عناويني چون حامي دولت و اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی به‌تنهایی باور كنيد افتخاري ندارد و خيري هم ندارد اگر مشكلي از مشكلات مردم را حل كرديد اهل سياست هستيد و گرنه دل در گرو خدمت نداريد و تنها سوداي قدرت در سر داريد كه اگر خدای‌ناکرده چنين باشد هم خط را گم كرده‌ايد و هم به خطا رفته‌اید.
والسلام
 

حسام بابابيگ مرادعليوند
 


توضیح: مطالب ارسالی، لزوماً دیدگاه پایگاه خبری یافته نیستند اما مطابق فلسفه‌ي رسانه‌های بی‌طرف، آمادگي داريم نوشته‌ها و دیدگاه‌های دیگران را نیز در خصوص این موضوع و موضوعات مختلف به شرط رعایت قوانین مطبوعات، منتشر نمائيم.

 

دیدگاه‌ها  

#1 کشوری 1395-08-09 12:56
خواهش میکنم بجای این مجادلات بی حاصل و بحثهای فرساینده به فکر جوانان تحصیلکرده باشند.الان دکتر روحانی در سفر به اراک با اینکه یک شهر صنعتیه شاهد هستیم که باز کارخانه ها و صنایع جدیدی را افتتاح کردند و یا کلنگ را بر زمین زدند مسولان و نمایندگان ما هم بیایند ببینند که در این چهارسال که گذشت چه تحولاتی در بهبود اوضاع مردم استان داشتیم از نظر کار و سرمایه گذاری و بهداشت و درمان و زیرساخت و گردشگری؟
نقل قول کردن
#2 شهرام 1395-08-09 13:08
احسنت به آقای مرادعلیوند که حرف دل جوانان روزدند.خدانگذره ازاون کسی که اصلاح طلب واصولگراوچپ وراست رودرست کرد.مگرجامعه اسلامی امت واحده نیست.مگرمسیراسل ام وانقلاب مشخص نیست.پس این همه برداشت های مختلف ازاسلام وانقلاب ازکجاست؟برداشت هایی که به نام قرایت های مختلف ازدین ولی براساس ذهن هاوقلب های بیماروتفکرات لیبرالی باعث این دودستگی درجامعه شد.مابه فرموده رهبرعزیزمان دوجریان رادرکشوربه رسمیت می شناسیم.جریان انقلاب وجریان ضدانقلاب.تجربه هم به مانشان داده است چه حزبی به جریان انقلاب واسلام ناب محمدی نزدیکتراست وچه جریانی باریاکاری موهومات خودرابه نام اسلام به جامعه قالب می کند.این حضرات اصلاح طلب هم به جای فرافکنی ودلسوزی برای موسیقیدانان وآوازه خوانان وسینماگران هتاک به شهداپیگیرفساد۸۰ ۰۰میلیاردی و۱۲۰۰میلیاردی باشند.
نقل قول کردن
#3 امیر 1395-08-09 14:34
میخوان مردم رو با چپ و راست سرگرم کنند تا سرپوشی باشه بر عدم مدیریت درستشون.بجای این اختلافات بفکر جوانان تحصیلکرده بیکار باشید
نقل قول کردن
#4 آی چی 1395-08-09 14:41
سلام و درود خدا بر این جوان آگاه و با بصیرت که به حثق حرف دل ملت رو گفت...
نقل قول کردن
#5 حسین 1395-08-09 14:59
آقایون سیاست حدوحساب دارد-سیاست زدگی هم تعریف دارد-جوانان بیکار هم درک وشعوردارند-خداو ند بزرگ هم عدالت دارد ومنتقم ومکاربی رقیبی است
نقل قول کردن
#6 لرپاپی 1395-08-09 18:47
دولت روحانی هیچ کار اساسی و اصولی در این چند برای لرستان نکرده است چند نفر بیکار شاغل شدند چند کارخانه راه اندازی شده تازه پایلوت اقتصاد مقاومتی هم شدیم برخی آقایان اصلاح طلب یا بهتر بگم کرسی طلب نمک روی زخم ما نپاشید چکار کردید امار و ارقام بدهید نه وعده توخالی
نه کلنگ زنی های الکی و سرکاری
نقل قول کردن
#7 هادی شهابی راد 1395-08-09 21:03
درود بر شما بخاطر نقد منصفانه و یادآوری مشکلات چند از استان.
نقل قول کردن
#8 عابد بهاروند 1395-08-10 08:42
درود بر حسام عزيز با نقد جالب و منصفانه اش/ استان لرستان و به ويژه دو يا سه شهر در اين استان به حدي در جناح بندي هاي سياسي وارد مي شوند كه تمام هم و غم خود را معطوف به قرار دادن فرد مورد نظر خود در يك كرسي تحت عنوان خدمت مينمايند. و اين افراد كه صرفا با جناح بازي وارد عرصه سياست شده اند پس از گذشت چند ماه و يا چند سال با انجام كارهاي بيهوده و سر گرم كننده و آزمون و خطا بجز دردسر براي مردم چيزي براي ارائه ندارند متاسفانه در اين شهرستانها با طرفداري هاي بيجا و از روي تعصب كور كساني را انتخاب مي كنند كه به قول نويسنده نه تنها گرهي از كار مردم باز نميكنند بلكه عملا سد راهي هم براي حركت معمولي امور ايجاد ميكنند تنها راه نجات از اين بحرانها به نظر ميرسد آگاهي دادن به مردم و انتخابي از روي ديد باز است كه بدور از جناح بازيهاي مرسوم بتواند مطالبات مردم را به صورت قانوني احيا و در راستاي توسعه بكار گيرد.
نقل قول کردن
#9 حسنوند 1395-08-11 14:08
دورود بر شما
نقل قول کردن
#10 من ورود نکنم 1395-08-12 13:07
معاون قبلی رفت معاون جدید امد یک کلام بابا اب داد مامان نان داد این همه شلوغی بخاطر یک مسولیت نیست عرض اندام عده ای برای منافع بس کنید ماه پشت ابر نمی ماند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا