یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

شهرک گلخانه‌ای 15 میلیاردی را به 10 میلیارد تومان نفروشید.
گلخانه‌ خرم‌‏آباد بوي رنج و نااميدي مي‌دهد/ جوانان لرستاني در برزخ بين جهاد و بانك كشاورزيابر سیاهی که بر سر شهرک گلخانه‌ای سایه افکنده گویا قصد ندارد به این زودی از آنجا عبور کند کرد تا تیره‌روزی‌های شهرک گلخانه‌ای دیناروند پایان یابد.
کلنگ احداث این شهرک با هدف اشتغال تعدادی از فارغ‌التحصیلان بیکار رشته‌های کشاورزی هم‌زمان با چند استان دیگر در سال 82 در منطقه دیناروند خرم‌آباد به زمین زده شد.
قرار بود واحدهای این شهرک با کمترین قیمت در اختیار جوانان جویای کار قرار گیرد تا ضمن اشتغال‌زایی به بازار تولید، عرضه و فروش گل و گیاه و...استان را نیز رونق بخشند تا از قبل آن تعدادی خانوار به نان و نوایی برسند.
پس از معرفی فارغ‌التحصیلان به بانک کشاورزی در سال 1388 به دلیل نداشتن وثیقه ملکی، پای شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی که همان بانک زمین باشد به شهرک گلخانه‌ای دیناروند باز شد ولی با گذشت هفت سال مسؤولین نتوانسته‌اند مشکل وثیقه ملکی فارغ‌التحصیلان بینوا را حل کنند.
بانک زمین جدیداً در نامه‌ای به رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و بانک کشاورزی با قرار اجاره به‌شرط تملیک با فارغ‌التحصیلان موافقت کرده است ولی متأسفانه بانک کشاورزی استان حاضر به عقد قرار داد اجاره به شرط تملیک با فارغ‌التحصیلان نیست.
حالا که فارغ‌التحصیلان پس از سال‌ها دوندگی می‌خواهند نتیجه تلاش خود را با تحویل واحدهای شهرک ببینند با اماواگرهایی روبرو شده‌اند؟
پیش‌شرط‌هایی برایشان گذاشته‌اند که اگر نتوانند در مدت‌زمان محدودی وثیقه تهیه نمایند شرکتی کـه با سفـارش می‌خواهد صاحب شهرک گلخانه‌ای شود، می‌تواند واحدهای گلخانه‌ای فارغ‌التحصیلان را تصاحب کند تا به عبارتی یکجا صاحب شهرک گلخانه‌ای 55 واحدی شود!
البته قبل از این شرکت، گویا سازمان‌ها و اشخاصی آمادگی خود را برای خرید شهرک گلخانه‌ای دیناروند با تعیین قیمت‌هایی بین 14 تا 16 میلیارد تومان اعلام کرده بودند ولی به نظر می‌رسد قدرت چانه‌زنی، لابی‌گری و از همه مهم‌تر حمایت مدیران استان از این شرکت مثمر بوده و می‌خواهند شهرک را به قیمت 10 میلیارد تومان به او بفروشند؟ و همین ارزان‌فروشی‌ها است که بزرگ‌ترین آسیب را به پیکره اقتصاد مقاومتی به لرستان وارد کرده است.
در خاتمه فارغ‌التحصیلان پرسش‌هایی دارند که امیدوارم مسئولی پیدا شود و پاسخ آن‌ها را بدهد.
- مسوول تاخیر در بهره‌برداری از شهرک گلخانه‌ای کیست؟
- از فارغ‌التحصیلانی که تعهد عدم اشتغال در محضر داده و وثیقه‌ای ندارند تا ضمانت واحد گلخانه‌ای آن‌ها در بانک باشد در سالی که هدف آن اشتغال‌زایی است. تکلیف چیست؟
-چرا زمین و سازه شهرک گلخانه‌ای به نرخ و قیمت روز کارشناسی نشده است؟

محمد فیضی/ سرپرست روزنامه قدس

دیدگاه‌ها  

#1 شهروند 1395-08-05 22:07
تکلیف فارغ التحصیل های جوانی که عمرشون رو روی این طرح سرمایه گذاری کردن چی میشه!!!!!!
نقل قول کردن
#2 حسین بهرامی 1395-08-05 22:25
کارشناسش حتما" یکی از مدیران کل استان است که 10 سال است مدیرکل می باشد
نقل قول کردن
#3 شهروند خرم اباد 1395-08-05 22:36
بلائی که بر سر شرکت پارسیلون /یخجالسازی / پوست وجرم/امد دارد بر سر این شهرگلخانه ای دارد می امد.
نقل قول کردن
#4 حسین 1395-08-06 13:14
شمامشتری 12میلیاردی برایش پیداکنید بعدادعای کم فروشی بکنید کومشتری
نقل قول کردن
#5 محمدی 1395-08-06 14:50
ضمن تشکر از اطلاع رسانی مشکلات این طرح اقتصادی موارد ذیل پیشنهاد میشود
1_ اصولا فر هنگ مطالعه گری و پرسشگری در بین عموم مردم ضعیف است و یا می توان گفت به سرنوشت طرح ها و پروژه ها بی تفاوت و منفعل هستیم به نظر میرسد باید در درجه اول با حساس سازی و اطلاع رسانی مستمر مشکلات طرح ها این فرهنگ را تقویت کرد و عموم مردم با پرسشگری و روحیه کنجکاوانه مسایل و مشکلات _پروژهها را به عنوان یک مطالبه مشروع از مسئولین امر تا حصول نتیجه پیگیری نمایند 2 در راستای پیشنهاد اول ایجاد برنامه ای مثل پایش در استان برای رصد مستمر طرح ها و پروژه های استان توسط صدا وسیما ضروری است3 درخصوص طرح گل خانه دیناروند باید از ظرفیت پایلوت اقتصاد مقاومتی استفاده کرد ودر سفر های وزیر کشور با طرح بیان مسله مشکل را مرتفع نمود ویا ازحداقل از سایر استانها که این پروژه مشترک بوده الگو برداری کنند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا