یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد از امحا یک‌هزار و 900 قلم قلیان ضبط شده از مراکز عرضه قلیان در خرم‌آباد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری یافته، "محمد بیرانوند" اضافه کرد: این تعداد که در مرحله‌ی اول طرح جمع‌آوری قلیان‌ها از مراکز عرضه قلیان جمع‌آوری و ضبط شده بودند با دستور مقامات قضایی در سایت دفن زباله‌های شهر خرم‌آباد امحا و نابود شدند.
وی ادامه داد: این برنامه به دنبال ابلاغ دستگاه قضایی و با همکاری مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد و اداره اماکن نیروی انتظامی خرم‌آباد صورت گرفت.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد با اشاره به این‌که استعمال تنباکو به‌وسیله‌ی قلیان مضرات زیادی را به دنبال خواهد داشت، افزود: تأثیرات منفی قلیان چندین برابر بیشتر از سیگار است و این موضوع اهمیت مبارزه با عرضه‌ی قلیان در سطح اماکن عمومی را می‌رساند.
بیرانوند اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم که فرهنگ استفاده از قلیان که متأسفانه در برخی از خانواده‌های ما وجود دارد در را از بین ببریم.
وی با اشاره به این موضوع که بیشتر مشتریان قلیان در اماکن عمومی قشر جوان جامعه هستند گفت: عوارض مخرب قلیان بر سلامت انسان بر کسی پوشیده نیست و عرضه‌ی آن در هر مکانی ممنوع است.
بیرانوند با بیان این که تاکنون هیچ مجوزی به‌عنوان مرکز عرضه‌ی قلیان توسط مرکز بهداشت تأیید نشده است و از این به بعد نیز وضع به این منوال است.
وی افزود: قلیان جزئی از خدمات ثابت رستوران‌ها به‌ویژه رستوران‌های سنتی شده است و ما عمده‌ی این تعداد را از رستوران‌ها جمع‌آوری کردیم.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان خرم‌آباد خاطرنشان کرد: از این به بعد نه‌تنها قلیان‌ها جمع‌آوری و ضبط خواهند شد بلکه با اماکنی که با هر عنوانی به عرضه‌ی آن اقدام کنند برخورد قانونی خواهد شد.
بیرانوند گفت: فاز دوم برنامه جمع‌آوری قلیان‌ها از چند روز آینده آغاز خواهد شد که در این فاز اماکنی که در آن‌ها قلیان باشد علاوه بر ضبط قلیان‌ها پلمب شده و جریمه مالی خواهند شد.
وی در پایان تاکید کرد: متصدیان اماکنی که برای چندمین بار اقدام به عرضه‌ی قلیان کنند در اماکن آن‌ها با آهن و جوش پلمپ شده و تعطیل خواهند شد.

خبر: وحید کاظمی ذهابی
 

دیدگاه‌ها  

#1 بیرانوند 1395-07-29 09:42
درود به شرفتون این جوونا رو نجات دادین از شر قلیون و اون تنباکوی تقلبی..بجای قلیون ورزش کنید تا سالم بمونید
نقل قول کردن
#2 شهروند 1395-07-29 12:15
بسیار اقدام مثبتی است مشروط براینکه تداوم داشته باشد نه اینکه آنی مقطعی باشد
نقل قول کردن
#3 مخبری 1395-07-29 13:49
لطفا خانواده هایی که به صورت علنی این کار را در پارک انجام میدهند مجاب کنید که خانواده هایی هستند که این مسئله را برای بچه هایشان عمل نادرست تعریف کرده اند و بعد از دیدن بچه ها در پارک دیگر حرفشان ارزشی ندارد
نقل قول کردن
#4 دریکوندی 1395-07-29 14:19
مسولین کتابخانه بسازند
سالن ورزشی بسازند
قلیون و دود تولید کردن نتیجش چیه؟
نقل قول کردن
#5 همشهری 1395-07-29 23:21
خداقوت خدمت تمام مسولین دلسوز و خیرخواه جوانان این مرز و بوم
اقدامات مثبت فقط با وجدان و وظیفه شناسی صورت میگیر ه.
دهه ی اول محرم شب ها میرفتیم مسجد ابوالفضل (ع)
یه جگرکی افتتاح شده بود تازگیا سر مسیرمون
چندتا برگه زده داخل قهوه خونش نوشته استعمال دخانیات و قلیان ممنوع
بعد خودش یه قلیان به دستش داشت قلیان استعمال میکرد!!!!!!!!!! !!!!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا