بعضی وقت‌ها چنان از یک بام و دو هوای مدیران استان و برخی همکاران رسانه‌ای و ... دل‌تنگ می‌شویم که برای نوشتن و درد دل کردن نیاز به مقدمه‌چینی نداریم و از همان سطر اول ذهن و قلم به هم می‌آویزند و دل رنجیده اصل مطلب را نشانه رفته تا شاید عزیزان مخاطب به خود آیند و گوشه چشمی به تناقض اعمال و گفته‌های خود بی اندازند.
 
در حالی که سراسر استان لرستان (برخی شهرها بیشتر و برخی دیگر به واسطه اهرم‌هایی کمتر) درگیر ده‌ها مشکل نظیر بیکاری هستند، مدتی است مالکیت دریاچه گهر و راه دسترسی آن بحث فضای مجازی شده تا به بالاخره به دنیای رسانه حقیقی رسید و شبکه افلاک گزارشی در زیر لوای معضلات زیست‌محیطی این دریاچه به تصویر کشید و در نهایت خواسته‌های مطرح شده در فضای مجازی به یک‌باره از قاب جادو سر در آورد و به نوعی به بیننده القاء شد که مشکل اصلی زیست محیطی دریاچه گهر صرفاً مربوط به راه دسترسی از سمت شهرستان الیگودرز می‌باشد و...
اگر چه انتشار این‌گونه گزارش‌ها که در آن مباحث میان دو شهرستان هم‌مرز مطرح می‌شود به دلیل ممانعت از بروز اختلافات و خدشه‌دار شدن وحدت یا نباید رسانه‌ای شود و یا اینکه در صورت تولید و پخش باید با حساسیت‌های ویژه‌ای همراه باشد و تمام جوانب در نظر گرفته شود.
 بدون شک از جمله رسالت‌های رسانه‌ها بی‌طرفی در بیان گزارش‌های ویژه می‌باشد و صدا و سیما بیش از همه رسانه‌ها باید تابع این اصل باشد اما در گزارش دوشب گذشته شبکه افلاک که به دادگاهی خودساخته بیشتر شباهت داشت جای متشاکی خالی بود و پس از استماع سخنان شاکیان در نهایت به نظر رسید نیاز به دفاع متهم نباشد و در نهایت استاندار محترم هم حکم را صادر نمود و... اما چه زیبا بود که تولید کننده این برنامه گفتگو با فرماندار الیگودرز و یا تعدادی فعالین زیست‌محیطی این شهرستان را هم را در گزارش جا می‌داد تا بی‌طرفی به اثبات برسد و در نهایت مردم قضاوت نمایند.
اگر چه متولیان زیست محیطی استان به مباحث مطرح شده و حتی دلایل طرح این‌گونه سخنان آگاه می‌باشند اما روی سخن ما با استاندار محترم لرستان است که کاش قبل از بیان نظرش، نظری هم به گفته‌های فرماندار الیگودرز به‌عنوان نماینده دولت و حتی تنها شخص مورد وثوق خود در این شهرستان می‌انداخت.
جناب بازوند عزیز بی‌انصافی است اگر بخواهیم تلاش‌های شما را در راستای رفع مشکلات استان نادیده بگیریم، و بازهم بی‌انصافی است که بخواهیم پاسخگویی شما را در قبال پرسش‌ها، مطالبات و خواسته‌های مردم انکار نماییم که در وهله نخست قدردان زحمات شما هستیم و پوزش می‌طلبیم به جهت صراحت این قلم که نه از روی بغض و عداوت بلکه برآمده از درد دل می‌باشد.
جناب استاندار دریاچه گهر یک طبیعت و منظره ملی است و هیچ ایرادی ندارد که با مالکیت شهرستان همسایه ما دورود همراه باشد اما در مقابل مگر اشکالی وجود دارد که این دریاچه از مسیرهای مختلف امکان دسترسی داشته باشد؟! مگر کوه دماوند از سه نقطه و شهرهای مختلف امکان دسترسی و کوه‌نوردی ندارد آیا این‌گونه برخوردها در بین مردم شهرهای اطراف دماوند هم وجود دارد؟! شاید عنوان شود به جهت حفظ محیط زیست این اظهارنظرها عنوان می‌شود اما شما بهتر می‌دانید که مسیر گهر از سمت الیگودرز راه عشایری و از گذشته‌های دور بر قرار بوده است و هیچ جاده جدیدی احداث نشده است، کما اینکه آخرین نقطه مسیر مذکور تاپله می‌باشد که آرامستان قدیمی است و وجود قبرستان به منزله سابقه سکونت در این منطقه می‌باشد و هیچ مقامی چنین اختیاری ندارد که راه دسترسی سکونت را تخریب نماید و در نهایت کارشناسان محیط زیست هم پس از بررسی‌های کارشناسانه و بازدید میدانی به عدم وجود مشکلات زیست‌محیطی و مخاطره آفرین در منطقه الیگودرز تأکید دارند.
جناب بازوند عزیز هنوز فراموش نکرده‌ایم که عده‌ای به بهانه سرمایه‌گذاری و انجام سایت‌های گردشگری در کمندان از سمت این منطقه ضمن ساخت و ساز ویلا به حریم حفاظت شده اشترانکوه تجاوز آشکار نمودند که در پی اعتراض مردم و مسؤولین الیگودرز و البته به‌رغم سکوت برخی مدیران ارشد استان با حکم و قاطعیت دادستان محترم ازنا از اقدام آن‌ها ممانعت به عمل آمد و این اماکن غیرقانونی تخریب شد، قصه‌ای که تبعات آن عزل مهندس اکبری مدیر صادق و درستکار امور آب شهرستان ازنا را به جهت پیگیری و مخالفت با اقدامات غیرقانونی در پی داشت و...
جناب بازوند گرامی از سال گذشته طرح پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد حوضیان با حمایت مجموعه‌ای متشکل از برخی مدیران استان آغاز شد و ضمن تجاوز به حریم منابع طبیعی و اراضی ملی و بدون توجه به مباحث زیست‌محیطی و اعتراضات مردم و امام‌جمعه و نمایندگان مجلس و فعالان زیست‌محیطی همچنان به فعالیت خود ادامه داده و به‌رغم وعده‌های جنابعالی در شورای اداری و در سفر وزیر کشور به لرستان مبنی بر جمع‌آوری طرح مذکور تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است که ای‌کاش شما در رابطه با این طرح و داستان کمندان نیز به‌صراحت موضع می‌گرفتید تا گمان نشود داستان یک بام و دو هوا صرفاً در تمثیل‌ها و برای سرگرمی ما عنوان نشده و جایی هم در اجرای قانون دارد و...
آقای استاندار شعار شما از ابتدای مسئولیت ساختن استان بود و در اظهارنظرهای مختلف هم توسعه متوازن و همه‌جانبه استان را با نگاه مثبت به تمام شهرها مطرح نموده‌اید و امیدواریم که این‌چنین باشد، اما آیا تخریب یک جاده روستایی و عشایری بازمانده از ده‌ها سال قبل که تنها راه دسترسی عشایر هست با شعار شما همخوانی دارد؟!
جناب بازوند عزیز شما از جمله استاندارانی هستید که با یک نگاه مثبت و بر آمده از دلی سوخته که ریشه در این استان دارد برای لرستان از هیچ اقدامی دریغ نکرده و همواره خود را بری از سیاسی‌کاری دانسته‌اید، پس امیدواریم که در مبحث دریاچه گهر هم همان‌گونه عمل نمایید که صلاح و خیر مردم است.
کلام آخر اینکه برخی همواره به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه بین اقوام و ساکنان دو شهرستان می‌باشند و بی‌گمان یکی از خواسته‌ها و نقشه‌های دشمنان هم رسوخ به این روزنه است و برایشان هم تفاوت نمی‌کند بهانه بحث مالکیت دریاچه باشد یا اختلاف قومی و... پس همه مسؤولین و فعالان و صاحب‌نظران باید مراقب باشند که این موضوعات کوچک باعث اختلاف نشود و شبکه افلاک نیز لازم است که به این‌گونه موارد با حساسیت بیشتری بنگرد و گرفتار احساسات کاذب و زودگذر تعداد معدودی نشود که یقیناً اگر وحدت و برادری مردم الیگودرز و دورود خدشه‌دار شد به مالکیت تمام دریاچه‌های کشور و حتی دریاه‌ها دنیا نمی‌ارزد.
   عباس شاه‌علی