یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ارائه آمار عجیب‌وغریب تحقق سهمیه اشتغال در بروجرد توسط مسئولان همواره بحث‌برانگیز و جای سؤال بوده که با این میزان اشتغال‌زایی چرا همچنان بروجرد صدرنشین بیکاری استان لرستان است.
به گزارش پایگاه خبری یافته، شهرستان بروجرد با جمعیتی بالغ‌بر 370 هزار نفر آمار فزاینده‌ای در زمینهٔ بیکاری دارد که این امر سبب مهاجرت روزافزون افراد جویای کار دارای مدارک تحصیلی و مهارت‌های فنی شده است. این بیکاری مشهود در حالی روزبه‌روز گریبان خانواده‌های این شهرستان را می‌گیرد که مسئولان این شهرستان هرروز دم از تحقق آمارهای عجیب‌وغریب در حوزه اشتغال زده و فارغ از حقیقت جامعه به اشتغال‌زایی دستگاه خود اذعانی غیرواقعی دارند.
اینکه آمار اشتغال مسئولان و مدیران شهرستانی از کجا آب می‌خورد که حتی یک نامه رسانه که یک روز در اداره‌ای نامه‌ای را جابه‌جا کرده جزو آمار اشتغال خود آورده و با خیال راحت دم از تحقق مسئولیت‌های خود در این حوزه می‌زنند یک‌سوی ماجرا و در طرف دیگر هم عدم تحقق همان سهمیه حداقلی اشتغال پس از گذشت شش ماه از سال جاری است.
تحقق 28 درصدی سهمیه اشتغال بروجرد
کامران فرشید رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به میزان تعهدات اشتغال این شهرستان در سال 95 گفت: میزان تعهد اشتغال شهرستان بروجرد در سال جاری 3402 نفر است که تاکنون 967 نفر معادل 28 درصد ونیم از این میزان محقق شده است.
وی با انتقاد از میزان تحقق پایین اشتغال در سال جاری توسط دستگاه‌های مختلف افزود: باگذشت شش ماه از سال 95 تحقق تنها 28 درصد از تعهدات اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی مطلوب نبوده و میران دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق سهم خود از تعهدات اشتغال امسال تلاش بیشتری تا مدت‌زمان باقیمانده از سال کنند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های گسترده این شهرستان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی برای اشتغال‌زایی عنوان کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های متولی در این بخش‌ها با تلاش بیشتری نسبت به تحقق اشتغال تلاش کنند و پتانسیل‌های نهفته در این بخش‌ها را در راستای رفع بیکاری به‌کارگیرند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: همچنین دانش‌آموختگان دانشگاهی در رشته‌های مختلف می‌توانند با استفاده از دانش و تجربیات خود در راستای تحقق اشتغال در بخش‌های مختلف کمک کنند.
وی خاطرنشان کرد: این شهرستان ظرفیت مطلوبی برای ایجاد اشتغال در بخش‌های صنعت، فضاهای گردشگری، مذهبی و مشاغل خانگی دارد که هریک می‌تواند فرصت اشتغال‌زایی برای کارجویان فراهم آورد.
در ادامه میزان تعهدات اشتغال دستگاه‌های مختلف اجرایی اعلام‌شده و مدیران در خصوص عدم تحقق سهمیه خود توضیحاتی بیان کردند.
دستان خالی مدیران بروجرد در کارگروه اشتغال
علی کورانی فر فرماندار شهرستان بروجرد نیز طی سخنانی در این جلسه بابیان اینکه مهم‌ترین اولویت مدیران ارشد استانی اشتغال‌زایی است، گفت: هیچ موضوعی به‌اندازه اشتغال در دستور کار مدیران اجرایی مهم نیست و تمامی مدیران دستگاه‌های مختلف و مدیران بانک‌ها باید به این مهم نگاه ویژه‌ای داشته باشند.
وی با غیر قبول خواندن هرگونه توجیهی در این رابطه عنوان کرد: هیچ‌یک از توجیهات مطرح‌شده در عدم تحقق سهمیه اشتغال دستگاه‌های اجرایی این شهرستان پذیرفته نیست و مدیران موظف‌اند در جلسه آینده با دست‌پر در رابطه با تحقق سهمیه خود در این کارگروه شرکت کنند.
فرماندار بروجرد با تأکید بر لزوم حفظ حرمت مردم در مراجعه به دستگاه‌های مختلف و بانک‌ها بیان کرد: کوتاهی در تکریم مردم و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار پذیرفته نیست و همه مدیران باید به این دو نکته مهم توجه لازم داشته باشند.
وی با تأکید بر لزوم رفع موانع اشتغال‌زایی در این شهرستان تصریح کرد: این سهمیه تعیین‌شده برای اشتغال شهرستان بروجرد توسط کارشناسان استانی و با توجه به ظرفیت‌های موجود در نظر گرفته‌شده است و دبیرخانه کار باید به‌صورت مرتب بر عملکرد مدیران در راستای تحقق آن نظارت داشته باشد و اقدامات انجام‌شده در این راستا را رصد کند.
کورانی فر با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان و مدیران بانک‌ها برای شرکت در جلسات کارگروه اشتغال خاطرنشان کرد: همه مدیران باید در این کارگروه شرکت کنند و گزارش اقدامات ارائه دهند و هر مدیری در صورت عدم توانایی انجام مسئولیت‌های خود این موضوع را اعلام کند.
به‌هرحال ارائه آمار غیرواقعی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجرد در کارگروه اشتغال نشان‌دهنده تلاش آن‌ها برای رفع مسئولیت از خود و عدم پیگیری برای ایجاد اشتغال واقعی و نه کاذب است چراکه اگر آمار اشتغال در این شهرستان آن‌چنان‌که مسئولان گزارش می‌دهند رو به رشد باشد باید پرسید خیل عظیم دست‌فروشان و مهاجران از این شهرستان در این میان چه می‌گویند؟
منبع:تسنیم

دیدگاه‌ها  

#1 پاپی 1395-06-26 18:13
از مسولان استان و نمایندگان مجلس میخواهیم که کمبودها و معضلات استان را به گوش دولتمردان برسانند.وضعیت اشتغال در لرستان با این همه منابع,معادن,پتا نسیل و ثروت خدادادی بدلیل تکمیل نبودن زیرساختها حال و روز خوبی ندارد
نقل قول کردن
#2 دریکوند 1395-06-28 21:46
لرستان بالاترین آمار مهاجرت بیکاران تحصیلکرده را طبق کتاب جمعیت شناسی ایران نوشته دکترمژده کیانی را دارد
نقل قول کردن
#3 میر 1395-06-31 17:03
ام المشکلات ما فقر اقتصادی , بیکاری , عدم سرمایه گذاری کلان و نبود زیر ساختها و امکانات است
نقل قول کردن
#4 سلاحورزی 1395-07-05 10:03
لرستان صد و بیست هزار تحصیلکرده بیکار دارد.
مسولان و مدیران ارشد باید طرح و برنامه برای اشتغال و سرمایه گذاری به دولتمردان اراعه دهند تا شاهد رشد سرمایه گذاری و ورود بخش خصوصی به عرصه صنعت و گردشگری باشیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا