یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکی از دغدغه‌های مردم لرستان حضور مدیران غیربومی در رأس دستگاه‌های اجرایی استان است. در حالی که استان لرستان از نیروهای متخصص کاردان و متعهدی برخوردار است.
متأسفانه گاه توانمندی‌های مدیران بومی نادیده گرفته می‌شود و شاهد حضور مدیران غیربومی بعضا" ناکارآمد در استان هستیم؛ لرستان به محل آزمون و خطای برخی مدیران بی‌تجربه و پله ترقی مدیران غیربومی تبدیل‌شده است.
 با روی کار آمدن هوشنگ بازوند به عنوان استاندار لرستان، موج تغییر مدیران به راه افتاده و مدیران جدید جایگزین مدیران قبلی شده و می‌شوند؛ اما نکته‌ای در خور توجه در این تغییرات ورود گسترده مدیران غیربومی به استان و سهم اندک مدیران بومی به خصوص مدیران بومی اهل خرم‌آباد در رأس ادارات استان است.
 این روزها شاهد حضور یکی از مدیران غیربومی بر مسند اداره کل دامپزشکی لرستان بودبم؛ ین انتصاب در حالی اتفاق افتاده است که لرستان یکی از قطب‌های مهم دام‌پروری کشور است و انتخاب فردی که مهم‌ترین سابقه‌اش رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان 70 هزار نفره تیران و کرون اصفهان است شاید نتواند به دامپزشکی استان کمکی کند؛ جناب استاندار و مدیران سازمان دامپزشکی کشور پاسخ دهند که مگر در دامپزشکی لرستان قحط‌الرجال است و یا فردی متخصص، کاردان و توانمند بومی نداشتیم که سکان هدایت اداره کل دامپزشکی لرستان را بر عهده گیرد؟!
سکوت نمایندگان استان هم در خصوص این انتصاب تأمل‌برانگیز است؛ چرا نمایندگان استان که در زمان انتخابات شعار بومی‌گرایی سر می‌دادند هیچ‌گونه واکنشی به انتصاب مدیران غیربومی ضعیف برای دستگاه‌های اجرایی استان نشان نمی‌دهند؟ آیا زمان آن نرسیده که استاندار و نمایندگان از ورود مدیران غیربومی جلوگیری کنند و از نیروهای توانمند و کارآمد بومی در رأس دستگاه‌های اجرایی استان استفاده کنند؟ آیا بی‌توجهی به نخبگان و مدیران توانمند و شایسته بومی باعث سرخوردگی و مهاجرت آنان از استان نمی‌شود؟
هرچند در میان مدیران غیربومی در استان افراد کاردان، توانمند و شایسته‌ای هم وجود دارد و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم ولی در شرایط برابر در انتصاب مدیران بومی و غیربومی حتماً مؤلفه بومی بودن باید یکی از اولویت‌ها باشد.

 برخی مدیران غیر بومی در لرستان:
غلامرضا توکلی مدیرکل دامپزشکی
علی علیخانی مدیر کل راه و شهرسازی
عبدالرضا بازدار مدیر کل جهاد کشاورزی
عبدالکریم بیاتی مدیرکل گمرک
جاسم محمدی‌فارسانی مدیرکل کمیته امداد
رحمان قلاوند مدیرکل فنی و حرفه‌ای
پیمان بهرامی مدیرعامل شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی
سعيد مهدوي‌امين مدير كل تبليغات اسلامي
محمدعلي محمدي مدير كل زندان‌هاي لرستان
مصطفی امانی‌پور مدیرکل ثبت‌احوال
محمد اصلانی معاون عمرانی استاندار
هومان محمودی مدیرعامل مخابرات
حاتم سلیمانی مدیرکل پست
رضا مختارپور مدیرکل کتابخانه‌ها
محمدرضا محمدی مدیرکل امور مالیاتی
سید حسین مرتضوی مدیرکل راه‌آهن
مرضیه قنبریان مدیرکل استاندارد
مجید یوسفی مدیر شعب بانک کشاورزی
شاپور صالحی‌پور مدیر شعب بانک صادرات
محمدرضا اسماعیلی مدیر شعب بانک ملت
سیاوش مرزبانی مدیر شعب بانک رفاه
علی‌رضا عزیزی مدیر شعب بانک سپه
روح‌الله بهمئی مدیر شعب بانک قوامین
اسفندیار کیانی مدیر فرودگاه
حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی
جعفر بچاری رئیس دانشکده علوم و معارف قرآنی
محمدرضا اشرف مدیر کل بازرسی
بهرام براری مدیرکل تعزیرات حكومتي
سعید محمد‌زاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی
محمد‌حسین مغازه‌ای مدیرعامل پتروشیمی
  • توضيح: انتصاب برخی از مدیران فوق تابع مقررات دستگاه مطبوعه خود است.
 محمدرضا گودرزی

دیدگاه‌ها  

#1 برجعلی 1395-06-22 00:03
یاد اون دیالوگ ماندگار جناب ممجو افتادم که گفت " جناب رئیس ایما چی بکیم که سی شما دردسر ناریم"
همیشه مرحوم پدربزرگ خدابیامرز میگفت: هر دولی غار ناره پا پتی ها وش روئی
نقل قول کردن
#2 چگنی 1395-06-22 00:19
مدیران غیر بومی قویتر از مدیران بومی هستن .مقایسه قزاز بدین مدیران ادوار گذشت و الان که بومی یادغیر بومی هستن .مهم خدمت کردن به مردم که مدیران بومی به وابستگان خودت بها بیشتر میدن .
نقل قول کردن
#3 احسان 1395-06-22 00:49
انتخاب مدیر بومی در صورتی مفید است که بر اساس شایستگی باشه وگرنه چه فرقی میکنه کی باشه.
ضمنا ما مدیران لرستانی زیادی داریم که توی شهرهای دیگه فعال هستن.
همچنین، ما لرها اساسا غریب پرست هستیم.
نقل قول کردن
#4 سهیلی 1395-06-22 01:54
درود بر یافته
واقعا هرچی به ذهنم فشار می آورم مدیر غیربومی توانمند ;کم دیدیم.
خانواده آنها در لرستان ساکن نبستند و این باعث میشه زیاد در محل کار حضور نداشته باشند و بعد از رفتن از لرستان هم پاسخگو نیستند
نقل قول کردن
#5 مدیر بومی 1395-06-22 02:03
استاندار محترم همه انتصاباتش یا مدیران غیربومی از اراک و ایلام و چهارمحال هستند و مدیران بومی او هم عمدتا از یکی از شهرهای کوچک سیاستزده لرستان . نقطعه ضعف جناب بازوند فقط انتصابات ضعیف اوست . خودش تلاش زیادی میکنه ولی با این مدیران کاری از پیش نمیبره
نقل قول کردن
#6 شهروند 1395-06-22 02:43
مدیری که کارکن باشه بومی و غیر بومی ندارد ... مگه در استانهای دیگه از مدیران لرستانی نداریم
نقل قول کردن
#7 فرشید 1395-06-22 05:39
سلام.تشکر بابت این مطلب مهم که تذکر دادید، راستی مدیران توانمند واصیل خرم آبادی مانند مهندس غلامرضا مصدق و...چکار می کنند!؟ در لرستان افرادی هستند که می توانند در راس وزارتخانه ها هم کار کنند اما...
نقل قول کردن
#8 حسین بهرامی 1395-06-22 09:21
مدیران بومی که منتسب یکی از نمایندگان باشند که الان نه سال است مدیرکل یکی ازنهادهای است فقط برای رای گیری بدرد می خورد الان ملاحلاحظه بفرمائید چه کاری برای روستا ها کرده است
نقل قول کردن
#9 فلاح نژآد 1395-06-22 10:17
ناکارآمدی مجمع نمایندگان استان است که اجازه میدهند استاندارغیربومی می آورنداستاندارهم مدیرغیربومی می اورد.ما مردم به نمایندگان وکالت دادیم ،آیآنمایندگان بایدساکت بنشینند؟
نقل قول کردن
#10 لراصیل 1395-06-22 12:29
برخی از این مدیران غیر بومی در استان های خودشان پست خالی ندارند بگیرند ولی چونکه سهمیه دارند میفرستند لرستان هم تجربه کسب کنند هم حق یک مدیر بومی را ضایع کنند لرستان در سهمیه مدیران هم در کشور جایگاهی ندارد یا در آخرین است این هم مثل بقیه امتیاز ها که ما از آنها محروم هستیم نمایندگان مجلس کجا هستید یکی از آن شعار ها حداقل عملی کنید
نقل قول کردن
#11 لراصیل 1395-06-22 12:47
هر چی پست کلیدی در دست خارجی هاست لطفا تعداد مدیران بومی را هم.اعلام کنید در اگر یک مدیر کل غیر بومی و زیردستانش غیر بومی با سند باز همون مسائل قوم گرایی وجود دارد پس بومی با غیر تاثیری در این مسایل ندارد فقط حق و حقوق یک مدیر بومی ضایع شده این چونکه همه مدیران از دولت حقوق میگیرند پس نتیجه میگیریم لرستان بهشت مدیران غیر بومی است
نقل قول کردن
#12 بومی 1395-06-22 17:51
اگر مدیر غیر بومی خوبه بهتره استاندارمان هم غیر بومی باشه!!!!!
نقل قول کردن
#13 کارشنلس 1395-06-22 18:26
در هیچ دوره ای از تاریخ بعد از انقلاب این تعداد مدیر غیربومی در استان نبوده است واینقدر هم نیروهای بومی تضعیف نشده اند
نقل قول کردن
#14 گویا 1395-06-22 19:59
بومی بودن یا نبودن مهم نیست کارآیی مهم است. خیلی از لرستانی ها اعم از توانمند و غیر توانمند در استانهای دیگر مدیر کل هستند.متاسفانه مدیران بومی به اصطلاح‌ توانمند حلقه‌ی محدودی است که همیشه ثابت بوده اند در سی سال اخیر! ! و چه گلی به سر استان زده اند؟ اگر غیر این است که حال و روزمان این نبود!
نقل قول کردن
#15 ناشناس 1395-06-22 20:46
سطح کیفی مدیریت صرفنظر از بومی و غیر بومی در حال حاضر در استان به صورت محسوس کاهش پیدا کرده بعضی مدیران خداوکیلی خیلی بی حال و بی انگیزه و در حد کارشناس هم نیستد
نقل قول کردن
#16 همکار 1395-06-22 23:19
باسلام، اخه استان ما به حرف جناب اقای نعمت زاده وزیر محترم صنعت و معدن توجه کردن که فرمودن مدیر خارجی بعضی مواقع بهتر از بومی است حتماً اداره یک مجموعه دویست نفره تو کل استان(کل کارمندان دامپزشکی استان)از عهده مدیران بومی ما برنمیاد چقدر بدبختیم :sad:
نقل قول کردن
#17 بیرانوند 1395-06-22 23:34
بنظر شما چرا اینجور اتفاقی افتاده؟ایا غیر از اینه که برخی مدیران بومی فقط و فقط بفکر طایفه بازی هستن و اشنا بازی و فامیل ها رو سر کار میبرن و.....؟ایا غیر اینه برخی مدیران بومی قبلی فقط بفکر زیراب زدن این و اون هستن که بازهم خودشون بیان راس کار؟ایا غیر از اینه یزخی کارکنان بومی که توان مدیریت رو دارن اونا هم بجای اینکه بفکر مردم باشن بفکر زیراب زدن همدیگه هستن که مبادا یکی از کارکنان بومی استان پستی رو بگیره.ما ها خودمون برای خودمون دوست نداریم.
بقول معروف از ماست که بر ماست.حقمونه چون چشم نداریم ببینیم هم ردیف ما داره پست میگیره
نقل قول کردن
#18 هم استانی 1395-06-22 23:36
سلام لطفا لیست مدیران بومی در سایر استانها را اعلام کنید
نقل قول کردن
#19 ali 1395-06-22 23:39
تجربه نشان داده غيربومي كارآمد بهتر از نيروي بومي هست
همچون آقايان دهمرده و صابري
بيشترين ضرر رو در اين سال ها مركز استان ديده و بايد كسي جلوي زياده خواهي برخي بايستد
نقل قول کردن
#20 هداوند 1395-06-22 23:48
مدیران بومی حداقل شناخت بیشتری دارند و چندین سال خاک این استان رو خوردند.
نقل قول کردن
#21 عباس 1395-06-23 09:47
مدیر در دامپزشکی لرستان فقط و فقط غیر بومی باشد که در واقعیت مدیران غیر بومی به فکر مردم وبیماریهای استان می باشند و مدیران بومی به فکر جلسات اتاق خود با دوستان آشنایان و اقوام گرایی می باشند ودر فکر استخدام آنها می باشد که ما اینچور نیروها قوم گرایی در دامپزشکی لرستان زیاد داریم
نقل قول کردن
#22 T 1395-06-23 10:07
به نقل از بومی:
اگر مدیر غیر بومی خوبه بهتره استاندارمان هم غیر بومی باشه!!!!!

استاندار غیر بومی ونهاوندی است
نقل قول کردن
#23 کاندیدا 1395-06-23 10:20
سلام. پیشنهاد می کنم نویسنده ی محترم ،آماری از مدیران بومی و عملکردشون هم ارائه بفرمایند.واقعا معضل مدیریت استان تنها بومی و غیر بومی بودن نیست .بسیار فراتر از این مساله است.
نقل قول کردن
#24 جلالوند 1395-06-23 11:08
یعنی ما در این استان تحصیلکرده دامپزشکی نداریم که کارمند شهر ۵۰ هزارنفره تیران اصفهان مدیرکل دامپزشکی کل استان لرستان بشود؟
نقل قول کردن
#25 ص 1395-06-23 12:08
[quote name="هم استانی"]سلام لطفا لیست مدیران بومی در سایر استانها را اعلام کنید
والا ما كه ديديم همين سايت يافته تقريبا يكي از پر تيتر ترين خبر هايش همينه كه بگه يك لرستاني فلان پست را گرفت ديگه نمي دونم نظر مردم آن شهر يا استان چيه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نقل قول کردن
#26 بومی 1395-06-23 13:06
سلام به همه. نه اینکه وقتی مدیر بومی انتخاب میشه کلی مسئولین استانی و کشور دچار مشکل نمیشن؟ بابا بذارید دولت کار خودشو بکنه و ما فقط برنامه ها رو ارزیابی کنیم.
نقل قول کردن
#27 سجاد حسینی 1395-06-23 16:59
تاکی زیرسایه دیگران جوانان استان نابود شن مگه استان ما چیش از استانهای دیگر کمتره دوستان میبینندکه ما ساکتیم هرکاری دوست دارن انجام میدن :zzz :zzz
نقل قول کردن
#28 ناشناس... 1395-06-24 01:12
خطاب به نگارنده متن: استاندار در انتصاب مدیر کل بازرسی هیچ نقشی نداشته چون ایشان به پیشنهاد ریاست سازمان بازرسی کل کشور و توسط رییس قوه قضاییه با نظر موافق رییس کل دادگستری استان انتخاب و منصوب می شود و معمولا به دلایل سیاست های قوه قضاییه (عدم اعمال نفوذ و ...) از مدیران غیر بومی استفاده می شود. :eek: :eek:
نقل قول کردن
#29 خواننده 1395-06-27 14:05
همان طور که بیان شده درخصوص ادارات قوه قضائیه مثل دادگستری ،ثبت اسناد،پزشکی قانونی وبازرسی ،استاندار در انتصاب مدیران آنها نقشی ندارد وبعضا تابع قوانین ومقررات آن دستگاه میباشد ضمن این که بعضی از این مدیران به میل ورقبت خود به این استان نیامده اند وتقریبا اجباری منصوب شده اند
نقل قول کردن
#30 رضا 1399-08-01 21:21
به نقل از چگنی:
مدیران غیر بومی قویتر از مدیران بومی هستن .مقایسه قزاز بدین مدیران ادوار گذشت و الان که بومی یادغیر بومی هستن .مهم خدمت کردن به مردم که مدیران بومی به وابستگان خودت بها بیشتر میدن .

اقا مدیران غیر بومی یعنی تمام کارمندان غیر بومی ما کم بیکار داریم که از بقیه شهرها بسان اینجا کار کنن باز اگه اینجا رو طایفه بازی مردم خودمدنو ببرن سر کار بهتره تا یه غیر بومی بیاد از بقیه شهرها ببره سر کار مردم خودمو بیکار باشن. کل ادارات خرم اباد از مدیر تا کارمندو ابدارچی شدن ... خودمون خرم اباد اینجا بیکار داریم نگاشون میکنیم
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا