یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکم: لرستان، لرستان است با تمام ویژگی‌هایش و برای هر لرستانی غیرتمند کامیابی‌هایش لذت‌بخش و ناکامی‌هایش دردمند است. بیزارم از این که بعضی لفظ لرستان محروم را به کار می‌برند. به نظرم آن‌ها آدم‌های حقیری هستند که با حقارت خود لرستان را کوچک می‌کنند؛ اما بدانند که لرستان، عمیق‌تر و ژرف‌تر از آن است که با این لفاظی‌ها کوچک شود؛ اما و نکته ظریف‌تر این‌که برای یک‌بار از خود پرسیده‌ایم به‌عنوان یک لرستانی برای لرستان چه کرده‌ایم. خواهش من این است یک روز فهرست کنید آن‌چه را می‌توانسته انجام بدهید و آنچه را انجام داده‌اید. بگذار رأی قطعی صادر نکنم؛ اما تقریباً همه ناکامی‌ها را به گردن دیگران خواهیم انداخت و خود پاک و منزه به قهرمانی بی‌بدیل تبدیل خواهیم شد و برای احترام به خود از جلوی خودمان بلند می‌شویم و برای خودمان نوشابه باز می‌کنیم.
دوم: در هفته دولت قرار داریم. شادباش می‌گویم ورود به چهارمین سال دولت تدبیر و امید را به همه دولتمردان و آرزوی روزهای خوبی برای آن‌ها دارم.
کارنامه دولت در 3 سال گذشته در لرستان را اگر در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و عمرانی با نگاهی گذرا نگاه کنیم. دولت در بخش‌های خدماتی و عمرانی چون آب، گاز، برق، تلفن و شبکه‌های شهری و روستایی رشدی متوازن و همگون داشته است. در بخش راه‌سازی می‌توان کارنامه دولت را کارنامه قابل قبولی دانست. به‌طورکلی می‌توان در بخش عمرانی، دولت را با نگاهی مثبت ارزیابی کرد و به گمان من نقش مرد عمرانی استانداری، مهندس اصلانی را در این حوزه نمی‌توان نادیده گرفت. در بخش‌های اقتصادی با توجه به تلاش‌های استاندار لرستان و پی‌گیری‌های مستمر ایشان در خصوص سرمایه‌گذاری به علت ضعیف بودن گروه اقتصادی لرستان تا کنون حلاوت و شیرینی این سرمایه‌گذاری را مردم لرستان نچشیده‌اند و اگر استاندار لرستان در یک سال باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید نتواند گروه اقتصادی‌اش را تقویت کند. قطعاً این حلاوت به کام مردم لرستان تلخ خواهد شد.
در دو حوزه فرهنگ و سیاست با عرض معذرت باید بگویم تیم سیاسی و فرهنگی استاندار لرستان ناهمگون و نامتوازن با دولت تدبیر و امید در لرستان عمل کرد که همین باعث ناکامی‌های دولت در لرستان شد. افت شاخص‌های فرهنگی. و بی‌انگیزگی نیروهای سیاسی در لرستان دستاورد این دو حوزه بوده است. به‌طوری که در انتخابات مجلس شورای اسلامی این ناهمگونی خود را نشان داد.
سوم: استاندار لرستان در یک سال باقی‌مانده می‌تواند با تغییر نگاه مدیریتی در استان و همراه کردن مدیرانی از جنس دولت تدبیر و امید راهی برای باز شدن قفل‌های زنگار بسته در حوزه‌های که اشاره کردم باز بگذارد.
چهارم: حوزه اطلاع‌رسانی استانداری لرستان باید با نگاهی تخصصی‌تر به موضوعات توجه کند. صرف گذاشتن چند عکس از یک جلسه نمی‌تواند کارگشا باشد و مردم مایلند بیشتر نکات و صحبت‌های که در جلسات بیان می‌شود اطلاع پیدا کنند. در فضای مجازی ما روزانه با حجم وسیعی از عکس جلسات روبرو هستیم که اصل موضوع فراموش می‌شود. جا دارد حوزه اطلاع‌رسانی سال‌مرگ کتاب سال لرستاناستانداری، اتفاق‌های که در استان می‌افتد به شیوه گزارش‌های تحلیلی، گفتگو با کارشناسان، مردم را در جریان امور قرار دهند.
پنجم: به طور کلی زحمات جناب استاندار قابل تقدیر است، اما به تنهایی ایشان نمی‌تواند بار همه امور را به دوش بکشد. در کنار زحمات شبانه‌روزی استاندار، مردانی باید وجود داشته باشد که حداقل از خواب نیم روزی خود بگذرند. لرستان محروم نیست نیاز به کار مضاعف دارد و این میسر نمی‌شود مگر آن که مردم و دولتمردان در کنار هم برای توسعه بیشتر استان تلاش کنند.

عبدالرضا شهبازی/ خرم‌آباد

دیدگاه‌ها  

#1 ع 1395-06-02 10:58
مدیر قوی تیم قوی انتخاب میکنه
نقل قول کردن
#2 تورج 1395-06-02 11:08
ما مردم هم باید برای عمرانی مالیات بدیم
وخیلی کارهای دیگه باید مشارکت مثبت داشته باشیم، به نظرم باید به دولت تدبیر وامید دکتر روحانی چهارسال دیگر فرصت داد! البته امیدوارم دولت هم این کابینه رو عوض کنه! به جز محمود واعظی و دکتر ظریف و مهندس زنگنه
بقیه کابینه باید عوض بشن
نقل قول کردن
#3 لطیفی 1395-06-02 11:23
با سلام. ضمن تشکر ، لرستان نیازمند انباشت سرمایه ، مدیریت مجهز به اندیشه ، طرح وبرنامه و کار صد برابر است، پیروز باشید .
نقل قول کردن
#4 امیدوار به آینده 1395-06-02 23:20
مدیریت مجهز به اندیشه رو خوب آمدی…به دکتر روحانی بگیم اگه زیرساختها رو تکمیل کردی و قول بدی که قوم لر هم نسبت به وزن جمعیتی که داره چنتا وزیر تو هیعت دولت داشته باشه ما از شما حمایت میکنیم.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا