یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دیشب حوالی ساعت 9 شب با یکی از دوستان مشغول قدم زدن اطراف قلعه فلک‌الافلاک بودیم که ناگهان وضعیت هوا در ضلع غربی این اثر باستانی آلوده شد و مثل زمانی که ریزگردها می‌آیند، چشم، چشم را نمی‌دید.
جالب این‌جا بود که عابران هر کدام با دستمالی چیزی دهان و بینی‌شان را می‌پوشیدند و به خیال اینکه ریزگردها هجوم آورده‌اند، تلاش می‌کردند زودتر خودشان را به خانه‌هایشان برسانند.
منشاء این تصورِ غلط شاید پیش‌بینی هواشناسی لرستان بود که هشدار داده بود ریزگردها می‌آیند، اما نیامدند!
خیلی زود منبع انتشار آلودگی را بر بالای قلعه فلک‌الافلاک پیدا کردیم. کارگران در پناه دیوار قلعه کیسه‌هایی که به نظر می‌رسید حاوی سیمان تاریخ مصرف گذشته باشد را از بالا روی دامنه‌ی تپه (مشرف به دوازده بُرجی) خالی می‌کردند و آن‌چنان گرد و خاکی منطقه را فرا گرفته بود که همه را به مخاطره انداخته بود!
وقتی با صدای بلند به کارشان اعتراض کردیم از همان بالا به طرف‌مان سنگ پرتاب کردند! همین باعث شد با گوشی فیلم‌شان را ضبط کنیم.
مطمئنا از آن‌جا که هنوز اثرات آن ماده بر دامنه‌ی تپه باقی مانده، در روزهای آینده هم با اندک نسیمی، آلودگی منطقه را فرا خواهد گرفت.
پرسش این‌جاست که چرا شب‌هنگام زباله‌های این‌چنینی در دامنه‌ی تپه رها می‌شوند؟! چرا اصولاً شب‌ها باید کارگرهای ناشی اطراف این اثر باستانی فعالیت کنند؟!
چند روز پیش که فعالان اطلاع‌رسانی به فرو ریختن دو بارو از قلعه به دلیل اهمال همین کارگرها اعتراض کردند، حسابی به پرِ قبای مسوولان میراث فرهنگی لرستان برخورد و شدیدا موضع گرفتند!
حالا خوب است یک توک پا خودشان را زحمت بیندازند و گندِ تازه‌ی کارگران رها شده در عرصه‌ی قلعه فلک‌الافلاک را با چشم خودشان ببینند و پاسخ‌گوی افکار عمومی باشند.
کرم‌رضا تاج‌مهر
در قلعه فلک‌الافلاک چه خبر است؟! کارگران همچنان مشغول گندکاری‌اند!
 

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-05-31 10:15
گمان نمی رود که کارگرها سنگ پرتاب کرده باشن شاید ایشون اشتباه تصور کرده باشن.ولی سهل انگاری پیمانکار و کارگران در تخیله نخاله ها کاملا مشهوده و باید از جانب کار فرما تذکرات لازم داده شود.
نقل قول کردن
#2 همشهری 1395-05-31 10:24
واقعا جای تاسف داره ، نمیدونم چرا مسئولین قبل از اینکه راست و دروغ اتفاقات رو بدونن سریع موضع می گیرند ، مسئولین محترم بهتره به جای این موضع گیری های بی فایده خودشون در جریان کم و کیف کارهایی که به دیگران واگذار می کنند قرار بگیرند
نقل قول کردن
#3 دد 1395-05-31 10:25
شکی نیست مرمت نیز غیر اصولی است وبعدا گندش درمیاد
نقل قول کردن
#4 آرمین 1395-05-31 11:44
کارگران مشغول گند کاری اند :D
نقل قول کردن
#5 محمد 1395-05-31 12:43
خدا به داد قلعه و دیگر آثار تاریخی لرستان برسه،آقای استاندار لطفا فکر اساسی به حال این مجموعه کنید
نقل قول کردن
#6 کیوان 1395-05-31 16:33
بابا با این قلعه بیچاره چکار دارید
نقل قول کردن
#7 محسن 1395-05-31 17:04
آدم تو لرستان پیر میشه
نقل قول کردن
#8 باهم آبادت میکنیم 1395-06-01 14:41
بله حال قلعه خوب نیست چون دو تا موزه توأمان باهم پذیرای گردشگرانند و زمان نوروز جمعیت عظیمی به بازدید میپردازند که قلعه توان و پذیرش ندارد اگر حریم قلعه را تخلیه و آزاد کنند با ساخت موزه های متنوع گرداگرد آن میشود از جمعیت بازدیدکننده در قلعه کاست.قرار بود برای محکم کردن پایه های قلعه ۳۶ کنال و و پایه ضد زلزله بسازند یونسکو هم پولشو داد ولی ۶ تا زدند بقیشم…… :sad:
نقل قول کردن
#9 عاشق وطن 1395-06-01 18:40
فک نکنم دیگه از استاندار محترم کاری بر بیاد چون بذخب مدیران از بدنه دولته و منتخب ایشون
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا