عرض پیاده‌رو کمتر از اندازه مناسب براي عبور 3 نفر در کنار هم است؛ خیابان اصلی شهرمان را می‌گویم!
آنان که حتی برای یک بار از پیاده‌رو حد فاصل میدان شهدا تا پُل شهدای خرم‌آباد را طی طریق کرده‌اند؛ می‌دانند که برای عبور از این پیاده‌رو حداقل در این مسیر باید چند بار به نفر بغل‌دستی ما شهروندانی بی مسئولیت هستیم!خود تنه بزنی تا مسیر را طی کنی.
این بماند که از دست کسی در این شرایط کاری ساخته نیست چون طرح تعریض خیابان در حال اجرا است و  هر چند وقت یک بار شاهد عقب‌نشینی بخشی از این خیابان هستیم؛ اما نکاتی هست که رعایت آن از طرف شهروندان و مسوولین امور شهری ضرورتی انکار ناپذیر است که  در این جا، به ذکر چند نکته اشاره می‌کنم.
یکم: گاهی دیده‌ام که مردانی از دیارم در حال عبور از پیاده‌رو  سیگاری روشن کرده و مرتب دود آن را چون  اگزوز ماشینی که دچار روغن‌سوزی شده از دریچه دهانشان به بیرون می‌فرستند و همین باعث آلودگی فضا شده و  با توجه به کم‌عرض بودن پیاده‌رو، نفر پشت سرشان را دچار عذاب می‌کنند و به ناچار باید بخشی از دود رها شده را  میهمان ریه‌های خود کنند؛ رعایت نکردن حقوق شهروندی و پایمال کردن حقوق دیگران امری ناپسند است که امیدوارم بخشی از این معضل با تذکر همراه با احترام شهروندان به کسانی که باعث نقض حقوق شهروندی می‌شوند، کمتر شود.
دوم: چند روزی بود شهرداری خرم‌آباد در اقدامی قشنگ اقدام به بر چیدن پله‌هایی که باعث شده بودند بخشی از پیاده‌رو را بگیرند کرده که جای خرسندی برای همه شهروندان داشت اما در اقدامی غیر کارشناسی در کنار  پیاده رو و در فواصل بسیار کم اقدام به نصب بیلبوردهای تبلیغاتی در پیاده رو کرده‌اند که این  عذاب عبور از پیاده رو چند برابر کرده است. 
سوم: ای کاش مسیر خیابان‌های شهر طوری بود که حداقل برای چند ساعتی عبور ماشین از حد فاصل میدان شهدا تا پلُ شهدا  انجام نمی‌شد تا هم شهروندان بتوانند به راحتی از این مسیر عبور کرده و هم با پیاده روی در این مسیر هر چند کوتاه  به سلامت هم شهریان خوب مان بیشتر توجه می‌شد.
امیدوارم شورای ترافیک شهرستان خرم‌آباد مطالعه کوتاهی در این زمینه داشته باشند، شاید شاهد خیابانی عاری از عبور ماشین برای چند ساعتی در مرکز استان باشیم.
عبدالرضا شهبازی