یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

از هر سو آتش به جان سرمایه‌های کشورمان افتاده و باور کنید گاه احساس می‌کنم دست پنهانی پشت همه‌ی این آتش برافروختن‌هاست! اگرنه این همزمانی از کجا نشأت می‌گیرد؟!
گمان نمی‌کنم در زمان جنگ 8 ساله‌ای که با عراق داشتیم هم، این همه آتش به جان‌مان افتاده باشد. سوختن جنگل‌ها و مراتع که دیگر قصه‌ی روزانه و تکراری این روزهای‌مان است و نمی‌دانم اگر تلاش دلسوزان این عرصه‌ها نبود، اصولاً درختی برای سوختن به جا مانده بود، یا نه!
و آتشی که به صورت زنجیره‌ای به جان پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها می‌افتد و بعد از وقوع هر مورد، مسئول مربوطه با افتخار می‌گوید: «خوشبختانه آتش تحت کنترل است»! و منظورش این است که می‌ایستند کنارش و آن‌قدر صبر می‌کنند تا مواد سوختنی تمام و آتش خاموش شود!
هفته گذشته "رشید نامداري" دهقان فداکار کوهدشتی با دست‌های خالی به جنگ شعله‌هایی رفته بود که جنگل‌ها و مراتع سرزمین‌اش را در خود می‌بلعیدند. او نه فقط پیراهن، که جانش را فدای منابع طبیعی کرد. دچار سوختگی شد و پس از چند روز که در بیمارستان بستری بود، به کما رفت و جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.
به شخصه اگر در حوزه‌ی منابع طبیعی و محیط‌زیست مسئولیت دولتی داشتم، از خجالت این پیرمرد فداکار آب می‌شدم و حقوق ناشی از این مسئولیت را آتشی می‌پنداشتم که به جان شرافتم می‌افتد. اصولاً معلوم نیست این دستگاه‌های عریض و طویل برای ارائه‌ی چه خدمتی به منابع طبیعی و محیط زیست دایر شده‌اند و حاصل کارشان چیست!؟
زخم عمیقی بر پیکره‌ی انسانیت‌‌مان است وقتی می‌شنویم که هیچ مسئولی بر بالین این پیرمرد فداکار نرفته است! البته انتظاری از آن‌ها نیست؛ آن‌ها که یاد گرفته‌اند رو به دوربین‌ها قیافه‌ی حق به جانب بگیرند و گاه آمار کذب بگویند!
کرم‌رضا تاج‌مهر
رشید طبیعت لرستان


دیدگاه‌ها  

#1 رضا 1395-05-20 10:50
دورود بر انسانیت شما که یاد رشادتت این ابر مرد اسطوره ای افتاده ای و برای متولیان امر منابع طبیعی باید تاسف خورد
نقل قول کردن
#2 فلاح بیرانوند 1395-05-20 12:49
اگه مسوولین ونمایندگان مجلس استان اتحاد داشتن وکمی بفکراین مردم بودن کاری که این بزرگوارکرده شهیدشدن درراه طبیعته اما هیچ کس به فکراین استان ومردمش نیست ...
نقل قول کردن
#3 محسني 1395-05-20 13:57
روحش شاد و يادش پر رهرو باد
نقل قول کردن
#4 سياهي 1395-05-20 13:58
اين عزيزان شايد مورد توجه مسعولان قرار نگيرند ولي براي مردم قابل احترام هستند
نقل قول کردن
#5 علی نژاد 1395-05-20 14:17
قدیم ترها درختان همین سفید کوه خودمان روزها و شب ها می سوختند ولی برای کسی مهم نبود اما چند سالی ست که بخاطر رسانه ها رغبت عمومی به محیط زیست بیشتر شده وگرنه نسبت به قبل حوادث محیط زیستی کمتره
همیشه توجه به یک موضوع ، آن را پرنگ تر و نقاط ضعف آن را بیشتر نشان می دهد
نقل قول کردن
#6 لرستانی 1395-05-20 17:15
از برخی از مامدیران انتظآرداری چکارکنیم برصندلی مدیرکلی وریاست تکیه بزنیم اتش رادیگران خاموش کنند نامداریهابسوزند ماپول بگیریم .اصلانی ورستمی هم حمایت وتشویقمان میکنند.مافقطبرا ی تفریح به طبیعت میرویم نه اتش سوزی
نقل قول کردن
#7 آخ 1395-05-20 21:46
خدا از فقراقتصادی و ضعف فرهنگی دارند درخت ۱۰۰ ساله بلوط را آتش میزنند برای یک نایلون ذغال…آخ
نقل قول کردن
#8 خرم آبادی 1395-05-21 18:10
تا زمانیکه توسعه در استان ما شکل نگیرد اتکای مردم به جنگل وجود دارد.جوان ما مدرک دارد ولی جایی نیست که از تخصصش استفاده کنند.ما بطور سنتی از منابع بهره برداری میکنیم.ما رتبه نخست تولیدحبوبات را داریم ولی محصولاتمان را بصورت فله میفروشیم به استانهای برخوردار و آنان پس از فرآوری چند برابر بنام خود صادر میکنند
نقل قول کردن
#9 حاتمی 1395-05-24 10:39
خدا رحمت کند این مرد درست و فداکار را و واقعا که این بی توجهی مسئولین جای شرم دارد
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا