یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

جاده ازنا به اراک هنوز محل جولان کامیون‌هایی است که این جاده محلی را با شاهراه ترانزیتی اشتباه گرفته‌اند و گویی مردم این منطقه هیچ حقی در استفاده ایمن از این جاده که حق طبیعی آن‌هاست ندارند.
در طی چند سالی که از راه‌اندازی جاده محلی ازنا به اراک گذشته شاهد خسارات جبران‌ناپذیر مالی و جانی فراوان در این جاده بوده‌ایم که مردم مظلوم منطقه ازنا که محرومیت و بیکاری نیز آن‌ها یافتهرا احاطه کرده است به ناحق متحمل شده‌اند.
 گویی این جاده فراموش شده همچنان سال‌های سال باید از آن‌ها قربانی بگیرد و تا مسئولین امر چه زمانی اراده کنند و حل مشکل اساسی آن که  چهار بانده شدن این جاده است را با سرعت بیشتری محقق کنند.
به طور معمول جاده‌های مخاطره آمیز و پرتردد بین شهری باید تحت مراقبت و گشت زنی پلیس راه قرار گیرند که این قضیه در مورد جاده ازنا به اراک چندان صدق نمی‌کند و عدم حضور مداوم گشت پلیس راه در این محور باعث جری شدن رانندگان متخلف بخصوص کامیون‌ها گردیده و با انجام تخلفاتی همچون انحراف به چپ در نقاط خطرناک و سرعت غیرمجاز باعث بروز تصادفات فاجعه آمیزی گردیده‌اند و به طور متوسط هرهفته شاهد بروز این تصادفات هستیم که لازم است پلیس راهور ناجا توجه ویژه‌ای جهت حل این مشکل و کنترل این محور داشته باشد.
حال با توجه به عرض کم این جاده و اولویت استفاده محلی از این جاده و افزایش روز افزون حوادث ترافیکی در این محور پیشنهاد می‌گردد عبور و مرور کامیون ها در این محور ممنوع و یا محدود گردد که این امر در برخی از محورهای مواصلاتی خطرناک کشور و یا در مواقع زمانی خاص اجرا می‌گردد تا زمانی که این جاده چهار بانده گردیده و خطر اساسی از این محور رفع گردد و این موضوع را می‌توان با یک  کار کارشناسی از سوی مسولین وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهور ناجا و مسئولین استانی و کشوری به مرحله اجرا گذاشت.
استان لرستان که کریدور مهم شمال به جنوب  در حوزه جاده‌ای و همچنین ریلی می‌باشد متاسفانه این مزیت تاکنون تاثیر مهمی در تحولات و شکوفایی اقتصادی این استان نداشته است و بیشتر گذرگاهی برای عبور و مرور کامیون‌ها و وسایل نقلیه استان‌های برخوردار و هم‌جوار بوده است و همچنین راه‌آهن ناحیه لرستان نیز تنها چند سالی است که مستقل گردیده و از مواهبی که اعتبارات و امتیازات مستقل بودن است تاکنون بهره مناسبی نبرده است؛ در صورتی که در گذشته قطار محلی در محدوده  دورود  به اراک تردد داشت که این هم با بهانه عدم صرفه اقتصادی حذف گردید و باعث محروم شدن مردم این منطقه  از یک حمل و نقل ایمن ریلی و محلی گردید و تاکنون نیز این قطار به چرخه حمل و نقل حسن گرجيمنطقه باز نگشته است.
در هر صورت شایسته است تا مسوولین محترم استانی و کشور با برنامه‌ریزی‌های خود و اقدام به موقع چاره اساسی در برطرف نمودن معضل جاده ازنا به اراک داشته باشند که تحقق این امر می‌تواند خطرات روزافزون مالی و جانی این محور را کاهش داده و باعث آرامش و پیشرفت بیشتری در منطقه محروم  ازنا گردد.

حسن گرجی/ ازنا

دیدگاه‌ها  

#1 لطیفی 1395-05-20 09:44
با سلام. دوست گرامی از احساس مسئولیت جناب عالی سپاس گزارم. امیدواریم با پیگیری یاران و همت مضاعف مدیریت ارشد استان شاهد چهار خطه شدن محور ازنا شازند باشیم. پیروز باشید.
نقل قول کردن
#2 رسول 1395-05-20 19:59
کسی اصلا به فکر ازنا نیست ، چه انتظاراتی دارید . در کل توی ایران جون مردم اهمیت نداره. چه استعداد هایی که در تصادفات از بین میروند و چه زیانهایی که به افراد وارد میشه در اثر حوادث . خدایا دیگه نمیخواد کمک کنی ، مسولین باوجدان ما هستن که کمک کنن
نقل قول کردن
#3 خداکنه 1395-05-20 21:48
خدا کنه تمام راههای استان از جمله جاده پلدختر به خرم آباد چهارخطه شود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا