یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

روزها می‌گذرد و مردم دیارم چشم دوخته به دستان غیبی هستند تا شاید آلام درون‌شان را یک‌شبه التیام بخشد.
تفکر در غم فردا، آسودگی خواب شب‌ها را در پس هم، از چشمان اهل "شهر زجر" یک دم رها نمی‌کند.
تیرگی شب بی‌بضاعتان شهرم، نوید‌بخش روزی است پر از ظلمت و سیاهی و اما هیاهوهای رهایی‌بخش چونان گذشته ادامه دارد. چراغی فروزان و کم‌سو از امید، بارقه‌های غم را اندک زمانی می‌پالاید، اما به سان ابر بهاری است که نم‌نمک می‌بارد و زودهنگام می‌رود.
ترنم‌های امیدبخش دیارم، هوره‌ها و نواهای فولکور شبانگاهی است که در میان‌شان مناجات است و وصف عشق گفتن و هر از گاهی نیز، حماسه و غرور گذشتگان‌مان را به رقص ریتمیک کلام و سروده‌های‌مان تبیین می‌کنند.
آری این‌جا سرزمین من است: لرستان دروازه تاریخ و تمدن ایران باستان! همان‌جا که امروز مردمانش‌، شهره‌ی ساده‌زیستی‌اند و امروز من و دیگر فرزندان دیارش از این مقوله و فرایند ساده زیستی‌اش در رنج و در زجریم و به دنبال مفری از چنگال این غول خفته در خون‌مان هستیم.
اینک نمی‌خواهیم ساده بزی‌ایم، چون دگر جاها را بدین‌ سان ندیده‌ایم! گویی تدبیر نیست، دلسوز نیست، تفکر و تعقل و اندیشه‌محوری و خرد جمعی نیست.
كيانوش معمراگر هست زود می‌رود. اما نه! قبل رفتنش خوب می‌آموزد و سپس با کوله‌باری از تجربه، پس از مکیدن خون مردمم با توشه‌ای مملو از آموخته‌ها می‌رود.
من بلادم را که شایسته "بهترین‌هاست" و "کمترین‌ها" را دارد، امروز به سبب مشاهدات عینی و تجارب سیاحت‌هایم این‌گونه می‌خوانم: "شهر زجر و درد‌" و اما آموزشگاهی بی‌نظیر شده برای پرورش خرد‌محوران و توسعه‌گرایان سایر بلاد ایران زمین!

کیانوش معمر / دانشجوی دکترای علوم سیاسي

دیدگاه‌ها  

#1 حمید ت 1395-05-20 09:20
بسیار عالی......
نقل قول کردن
#2 سعید بشیری 1395-05-20 11:42
درود بر قلم شما برادر فرهیخته
نقل قول کردن
#3 دد 1395-05-20 11:51
کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت من
نقل قول کردن
#4 چی بگم 1395-05-20 21:50
تا شیوه و ابزار تولید تغییر نکنه یعنی از کشاورزی و دامداری سنتی نریم بسمت مکانیزه و صنعتی وضع مناسبات اجتماعی تغییر نمیکنه
نقل قول کردن
#5 آرمین 1395-05-20 22:02
گریم گرفت باور کن!
چرا ما لرها چه لک چه بختیاری باهم متحد نیستیم?
چرا نمی تونیم حقمون بگیریم?
ناسیونالیست ترین قوم ایرانی لر بوده و هست
اما دریغ از نیم نگاهی!!!!
مسىولین هنوز فرق دشمن و دوست رو تشخیص ندادن!!!
حیف این همه شهید که دادیم و داریم میدیم تو مرزها
نقل قول کردن
#6 شهروند 1395-05-24 16:32
بسیار عالی فرمودید:
"من بلادم را که شایسته "بهترین‌هاست" و "کمترین‌ها" را دارد، امروز به سبب مشاهدات عینی و تجارب سیاحت‌هایم این‌گونه می‌خوانم: "شهر زجر و درد‌" و اما آموزشگاهی بی‌نظیر شده برای پرورش خرد‌محوران و توسعه‌گرایان سایر بلاد ایران زمین!"
نقل قول کردن
#7 کیانوش معمر 1395-06-07 06:27
سلام و عرض ادب و احترام.سپاس از همه عزیزانی که متن ناچیز بنده رو مورد لطف و تفقد خویش قرار دادند..به ویژه از زحمات مدیریت محترم سایت تقدیر و قدردانی میکنم..به امید روزی که لرستانمان را در جرگه ی خوبان ایران زمین به نظاره بنشینیم..دست در دست هم دهیم و تا آبادانیش در همه سطوح کوشش کنیم..بدرود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا