شماري از كارمندان دولت با انتشار نامه‌اي براي پايگاه خبري يافته، خواستار انعكاس تقاضاي‌شان به مسوولان كشور به خصوص نمايندگان مجلس شدند.
به گزارش يافته، در اين نامه اشاره شده طبق تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه که از طرف دولت به مجلس ارائه شده، با تصویب لایحه مذکور جفای بسياري در حق کلیه کارمندان و کارگرانی آيا دولت تلاش دارد حقوق بازنشستگي كاركنان را كاهش دهد؟که در آینده بازنشسته می‌شوند صورت می‌پذیرد.
بر اساس اين تبصره علاوه بر افزایش سن بازنشستگی و حذف دائمی بازنشستگی پیش از موعد و نيز بر اساس بند 8 تبصره 24 لایحه مذکور حقوق بازنشستگی به جای میانگین حقوق 2 سال آخر که هم‌اکنون اجرا می‌گردد، میانگین 5 سال آخر محاسبه می‌گردد که این به معنی کاهش شدید حقوق بازنشستگی افرادی خواهد بود که بعد از تصویب این قانون بازنشسته می‌گردند.
بر اين اساس كارمندان اكثر دستگاه‌ها كه در حال حاضر نيز مشكلات معيشتي فراوان دارند، از نمایندگان مجلس تقاضا دارند بندهای 1 و 2 و 8 تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه را حذف نمايند تا بيش از اين دچار خسارت نشوند.
بندهای مذکور به شرح زیر است:

تبصره 24 لایحه برنامه ششم توسعه
1- افزایش تدریجی سن و سابقه خدمت لازم برای مشمولین تمام صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی از سال اول برنامه هر سال به میزان 6 ماه، به حداقل سن و سابقه خدمت جهت احراز بازنشستگی
2-  از تاریخ تصویب این قانون، بازنشستگی پیش از موعد مشترکین تمامی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی، ممنوع خواهد بود.
8-  در تمامی صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی میزان حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین حقوق 5 سال آخر خدمت به قیمت روز (با احتساب ضرایب حقوق سنوات مربوطه مصوب هیأت وزیران) محاسبه می‌گردد.
 
گويا استفاده نابه‌جا از اصلاح حقوق‌های نجومی در کشور گریبان کارمندان ضعیف را گرفت تا دولت به این وسیله بتواند پیشنهاد تقلیل حقوق بازنشستگی ‌(تغییر محاسبه حقوق از دو سال به پنج سال) و پاداش پایان خدمت کارمندان دولت (از یک ماه در سال به 10 روز در سال) را در برنامه ششم عملیاتی نماید و با گنجاندن این موضوع در برنامه ششم توسعه و کسب رای اعتماد مجلس به اهداف مورد نظر برسد‌.
براي مثال بازنشسته‌ای که امسال بازنشست شود برابر 30 سال یعنی 30 حقوق پاداش بازنشستگی می‌گیرد اما طبق قانون جدید از سال ۹۶ تنها 10 حقوق پاداش داده می‌شود و نه 30 حقوق!
 نکته جالب‌تر این که پیشنهاد‌دهندگان این طرح چون هیات علمی دانشگاه‌ها هستند و در پست‌های مهم کشور حضور دارند، اعضا هیات علمی و قضات دادگستري را از این موضوع مستثنی کرده‌اند!
بر اين اساس، كاركنان دولت در استان لرستان از نمایندگان مجلس حامی مردم مستضعف تقاضا دارند جلوی این اقدام ظالمانه را بگیرند چرا که از 17 سال پیش پاداش بازنشستگی یک ماه در سال بوده و حقوق بازنشستگی سال‌های متمادی است معدل 2 سال آخر است.
ارسال كنندگان نامه معتقدند چنان‌چه موراد ذكر شده در تبصره‌ 24 تصويب شوند، فرهنگیان و ساير كارمندان نهادهاي کم درآمد دچار خسارت شديد شده و وضعيت معيشتي نامطلوب آن‌ها بيش از پيش در خطر قرار مي‌گيرد.