ماسور منطقه‌ای با 20 هزار نفر جمعيت از سال 91 به طور رسمی به محدوده قانونی شهر خرم‌آباد اضافه شده اما از ابتدایی‌ترین امکانات شهری محروم است.
قبل از اضافه شدن رسمی ماسور ذهنیت منفی ساکنان آن با دیدن مناطقی مانند اسبستان، فلک‌الدین و دیگر مناطقی که تنها به صورت مجازی به بدنه شهر اضافه شده بود باعث مقاومت در ماسور خرم‌آباد همچنان در برزخ شهر و روستابرابر این پدیده گردید و علی‌رغم تلاش شورای اسلامی و برخی ساکنان با نفوذ ماسور، مصوبه قانونی دولت اجرا و ماسور به شهر خرم‌آباد پیوست و عاقبت همان شد که ذهنیت ساکنان آن بود و از اضافه شدن ماسور به شهر تنها دریافت عوارض سنگین ساختمانی، آب، برق و گاز بهای به قیمت نرخ شهر نصیب آنان شد.
مردم این منطقه قریب 5 سال که با وعده‌های محقق نشده مسوولین مانند اجرای فاضلاب شهری، هدایت آب‌های سطحی، آسفالت معابر و خیابان‌ها، ساخت کتابخانه و سالن ورزشی دل‌خوش کرده‌اند که شاید روزی گره از مشکلات این دیار باز شده و مردم این منطقه به مانند دیگر شهروندان خرم‌آباد از ابتدایی‌ترین امکانات شهری بهره‌مند شوند؛ چرا که مردم این منطقه به مانند دیگر مناطق خرم‌آباد عوارض و مالیات شهری پرداخت می‌کنند ولی درآمد ناشی از این پرداخت‌ها برای این منطقه هزینه نمی‌گردد و به جز این که برای زیباسازی ورودی خرم‌آباد از سمت جنوب و مسیر منتهی به فرودگاه اقدام به سنگ‌فرش بلوار بهارستان و چمن‌کاری تپه باستانی و بخش کوچکی از محوطه باغ ارتش نموده‌اند و نام پارک را بدون هیچ‌گونه امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آب شرب و وسیله بازی بر آن نهاده‌اند کار دیگری انجام نشده است.
آسفالت خیابان‌ها منحصر به اقدامات دهیاری سابق شده است، مردم ماسور در تابستان پذیرای گرد و خاک و در زمستان پذیرای گل‌ولای کوچه‌ها هستند. در قسمت شرقی ماسور تنها یک خیابان که آن‌هم به‌واسطه این که راه ارتباطی منطقه ماسور از پل هوایی تا روستای ده محسن است آسفالت شده است.
دفع زباله‌ها تنها در قرار دادن سطل زباله در ورودی خیابان‌ها و معابر خلاصه شده است.
معماری شهری در قسمت ماسور شرقی رعایت نشده است و کوچه‌هایی با عرض چهار متر به علت عدم نظارت شهرداری به وجود آمده است.
در کوچه‌های منتهی به میدان تره‌بار ساخت و سازهای بی‌رویه و بدون نظارت شهرداری باعث مشکل لاینحلی شده است به طوری که کوچه و خیابان‌های به طول بیش از 300 متر ایجاد شده است که در آن‌ها هیچ‌گونه فرعی وجود ندارد و تنها راه عبور و مرور آن‌ها ابتدا و انتهای خیابان که به روستای ده محسن ختم می‌شود است. به نظر می‌رسد در صورت رسیدگی نکردن به این معضل در آینده نه چندان دور جهت رفع آن با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم بود.
در قسمت غربی ماسور، زیر تپه همان منطقه سابق باقی مانده است. فاضلاب‌های سطحی ماسور در زمین منتهی به روستای تیر بازار رها شده‌اند که بیماری‌های بسیاری در خود خواهند داشت.
نظر به این که در آینده نزدیک به دلیل هم‌جواری، روستاهای ده محسن و تیربازار به شهر خرم‌آباد اضافه می‌گردند ایجاد یک منطقه شهرداری و تمرکز واقعی بر روی مسائل این منطقه تنها چاره حل این مشکلات است.
امیدواریم که مسئولین بزرگوار و عزیز این منطقه را فقط در ایام انتخابات جزء این شهر حساب نکنند و در مابقی ایام نیز به این دیار توجه کنند چرا که ایام انتخابات شورای اسلامی شهر نزدیک است مصطفی دریکوندو شعار دادن عزیزان بدون هزینه ...
امید که در این ایام باقی‌مانده عزیزان مسئول و علی‌الخصوص اعضای شورای اسلامی شهر به‌جای بیان مشکلاتی که مردم خود از آن‌ها مطلع و آگاه‌اند اقدامی عملی انجام و توضیح دهند در جهت رفع این مشکلات چه‌کارهایی صورت گرفته است.
 
مصطفی دریکوند