یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با توجه به اهمیت افزایش سرانه فضای سبز در زمینه پاکیزگی هوا، حفظ سلامت شهروندان و همچنین محلی برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان، شهرداری خرم‌آباد افزایش سرانه فضای سبز را به عنوان یکی از اولویت‌های خود قرار داده است. سرانه فضای سبز خرم‌آباد در سال‌های گذشته نه‌تنها با استانداردهای جهانی بلکه با میانگین کشوری هم فاصله‌ای زیاد داشت.
 اما با تلاش شهرداری خرم‌آباد و آغاز پروژه‌هایی مانند پارک شاپوری، پارک آبشار طلایی و دیگر پروژه‌ها سرانه فضای سبز در حال افزایش است.
تلاش شهرداری در زمینه افزایش فضای سبز رضایت شهروندان خرم‌آبادی را به دنبال داشته است.
آغاز عملیات کاشت فضای سبز در مجموعه ۴۴ هکتاری بوستان آبشار طلایی خرم آباد
قدردانی از شهرداری خرم‌آباد
یکی از ساکنان پشته حسین‌آباد با اظهار رضایت از پروژه پارک 200 هکتاری این محله می‌گوید: با این اقدام ساکنان محله صاحب پارک و فضای سبز می‌شوند زیرا این محله تا پیش از این حتی یک متر فضای سبز نداشت.
"علی جعفری" می‌افزاید: با ساخت این پارک دیگر دغدغه‌ای برای گذراندن اوقات فراغت خود و فرزندانمان نداریم بنابراین تلاش شهرداری قابل تقدیر است.
"عباس مرادی" از شهروندان خرم‌آبادی که در محله ماسور ساکن است از عملکرد شهرداری در مورد ایجاد پارک و فضای سبز اظهار رضایت می‌کند.
وی می‌گوید: توجه شهردار به افزایش رفاه و فراهم کردن امکاناتی مانند پارک و فضای سبز در جنوب شهر قابل تأمل است.
مرادی ادامه می‌دهد: با ساخت پارک فرهنگ در ماسور شاهد افزایش سرانه فضای سبز این محله هستیم و دیگر ناچار نیستیم فرزندانمان را برای تفریح و بازی به داخل شهر ببریم.
یکی از شهروندان خرم‌آبادی نیز بیان می‌کند: در 2 سال گذشته شاهد اقدام شهرداری در افزایش سرانه فضای سبز هستیم و این موجب خوشحالی است.
"علی پورسرتیپ" که بازنشسته یکی از نهادهای دولتی است به پارک کوچکی که در نزدیکی محل سکونتش ایجاد شده است اشاره می‌کند و می‌افزاید: این پارک محلی است برای گذراندن اوقات فراغت ما و وضعیت مناسبی به لحاظ گل و گیاه دارد.
پورسرتیپ می‌گوید: عده‌ای که امکان رفتن به جای دور را ندارند اوقات فراغت خود را در این پارک‌ها می‌گذرانند.
این شهروند خرم‌آبادی ادامه می‌دهد: ایجاد امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، نیمکت و آبخوری در پارک‌ها هم از اقدامات مثبت شهرداری است که سبب رضایت شهروندان شده است.
"احمد سپهوند" هم با بیان این مطلب که ایجاد پارک‌های محله‌ای سبب زیبایی منظر شهری شده است، می‌گوید: از مزایای افزایش سرانه فضای سبز تلطیف و پاکیزگی هواست بنابراین باید از اقدامات شهرداری تشکر کرد.
این شهروند خرم‌آبادی تأکید می‌کند: مردم هم باید شهرداری را در زمینه افزایش و ایجاد فضای سبز یاری کنند و همچنین در نگهداری آن بکوشند و همه وظایف را به شهرداری محول نکنند.
وی با اشاره به بلوار چهارباغ ایران‌زمین می‌افزاید: این فضای سبز به یکی از شلوغ‌ترین پارک‌های شهر تبدیل شده است و شاهد حضور خانواده‌ها در این مکان هستیم.
سپهوند از شهرداری به دلیل نصب وسایل بازی و ورزشی در این پارک هم تشکر می‌کند و می‌گوید: این اقدام سبب کاهش هزینه‌های خانواده‌ها شده است. علاوه بر آن دیگر نیاز نیست از ترافیک شهر هم عبور کنیم.
شهردار هم با بیان این مطلب که سرانه فضای سبز شهری خرم‌آباد در حال حاضر 4 مترمربع به ازای هر نفر است می‌گوید: این در حالی است که باید به ازای هر نفر 7 مترمربع فضای سبز وجود داشته باشد.
در روز درختكاري: مردم خرم‌آباد با حضوري پرشور، گل كاشتند + تصاوير"یحیی عیدی‌بیرانوند" می‌افزاید: درگذشته نسبت به این امر بی‌توجهی شده است اما از سال گذشته تاکنون پروژه‌ها متعددی برای افزایش سرانه فضای سبز شهری داشته‌ایم.
وی اظهار می‌كند: پارک‌های خوبی در دست‌ساخت است و نزدیک به 120 هکتار فضای سبز در شهر خرم‌آباد جانمایی و طراحی شده و در حال ساخت است و بدون شک تا پایان سال به نتیجه می‌رسند.
شهردار خرم‌آباد می‌افزاید: اعضای شورای شهر خرم‌آباد تصمیم که سرانه فضای سبز را افزایش دهند و با مصوب کردن پروژه‌هایی که صد درصد تحقق می‌یابند حداقل سرانه فضای سبز به 7 مترمربع می‌رسد.
عیدی بیرانوند ادامه می‌دهد: سرانه فضای سبز خرم‌آباد در سال‌های گذشته 400 هکتار بوده است درحالی که ما در یک سال و نیم گذشته افزایش بسیار مناسبی را داشته‌ایم.
شهردار خرم‌آباد همچنین به تعداد پارک‌های محله‌ای خرم‌آباد اشاره می‌کند و می‌گوید: در سطح 3 منطقه 75 پارک محله‌ای وجود دارد.
شهردار خرم‌آباد معتقد است: با ایجاد باغچه‌ها و فضاهای سبز در بالكن‌ها و پشت‌بام آپارتمان‌ها فضای سبز عمودی محقق می‌شود كه باید این موضوع در میان اهالی فرهنگ‌سازی شود.
عیدی بیرانوند بیان می‌کند: امیدواریم با تلاش و همت مسئولان شهرداری نهضت توسعه فضای سبز به معنای واقعی راه بیفتد. چراکه تلاش مستمر در این حوزه نتایج مطلوبی در افزایش شور و نشاط اجتماعی و عمران شهر به همراه خواهد داشت.
شهردار خرم‌آباد با اشاره به اهمیت ایجاد فضای سبز می‌گوید: در عصر حاضر اهمیت و نقش فضای سبز در حیات و توسعه شهرها تا حدی است که به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار از آن یاد می‌شود.
شهردار خرم‌آباد می‌گوید: تأثیرات فیزیکی و طبیعی ایجاد فضای سبز در سیستم شهری و بازدهی‌های مختلف اکولوژیکی، اجتماعی و اقتصادی آن در ساختار جوامع انکارناپذیر است.
«یحیی عیدی بیرانوند» معتقد است: کاربری فضای سبز در شهرها و سرانه آن از مباحث اساسی در برنامه‌ریزی و مدیریت شهری محسوب می‌شود.
وی با بیان این‌که جمعیت خرم‌آباد رو به افزایش است می‌گوید: از این‌رو تحلیل و بررسی کاربری فضای سبز و سرانه آن در شهر و ارائه پیشنهادهای مناسب برای تعادل بخشی به ساختار کالبدی و اجتماعی شهر از اهمیت زیادی برخوردار است.
شهردار خرم‌آباد ادامه می‌دهد: با استفاده از یک مدل مطلوب و با در نظر گرفتن توان‌ها و نیازمندی‌های محیطی و اجتماعی، سرانه مناسبی برای شهر پیشنهاد شده است که می‌توان به پروژه‌هایی مانند پارک شاپوری و پارک آبشار طلایی اشاره کرد.
عیدی بیرانوند با اشاره به نقش مردم در پیشبرد اهداف شهرداری می‌گوید: شهرداری با توجه به منابع مالی اندکی که در اختیار دارد نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان است.
فاطمه كمالی/ همشهری

دیدگاه‌ها  

#1 میر 1395-04-28 11:19
متاسفانه پشت کارخانه آردباداشتن جمعیت زیاد ازداشتن یک فضای سبزکوچک بی بهره است
نقل قول کردن
#2 لرستانی 1395-04-28 11:47
انصافا اعضای دوره چهارم شورای اسلامی شهر خرم آباد و شهردار در سرسبزتر شدن شهر موثر بودن
نقل قول کردن
#3 مهدی 1395-04-28 12:04
محله خاتم الانبیا وجلال آل احمدهم فاقدفضای سبزمی باشندکه شهردارمحترم برای رفع گذران اوقات فراغت ساکنین این محله هاضروریست پارک محله ای ایجادکند.
نقل قول کردن
#4 حمید ت 1395-04-28 13:44
شهرداری و شورای شهر خرم آباد در امر ایجاد وساخت پارکها و فضای سبز بسیار فعال و کوشا بودند که جای تقدیر و تشکر دارد ولی متاسفانه در بحث تعریض خیابانها و اصلاح هندسی موانع نرافیکی بسیار ضعیف عمل میکنند .و مشکلات ترافیکی شهر دوچندان شده ....
نقل قول کردن
#5 همشهری 1395-04-28 16:13
با تشکر از شهردار خرم اباد و اعضای شواری شهر در جهت احداث پارکهاو فضای سبز خرم ابا از ایشان تقاضا داریم نسبت به اجداث کمربند سبز از پل شاهپوری تا فرودگاه را نیز در دستور کار خود قرار دهند
نقل قول کردن
#6 امیر.د 1395-04-29 09:28
محله ماسور هم با این همه جمعیت فقط یک پارک محله‌ای داره! همین پارک فرهنگ که میگن، بعد از سه سال هنوز ده درصدشم کامل نشده. شهرداری و شورای شهر این دوره جز ایجاد فضای سبز کار خاص دیگه‌ای نکردن. نه مشکل ترافیکی رو حل کردن و نه سعی در رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار کردن. بجای توزیع متوازن خدمات شهری بیشتر به مناطق برخوردار خدمات دادن و از پیش بیشتر برخوردارشون کردن که این خود باعث ایجاد اختلاف اجتماعی و فرهنگی و... میشه.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا