یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

یکم: کنار قلعه فلک‌الافلاک خرم‌آباد عزیزم چند کبابی و قهوه‌خانه‌ای قدیمی وجود دارد. هر چند وقتی‌ که از آن جا عبور می‌کنم و صدای استکان نعلبکی‌های مرد قهوه‌چی را می‌شنوم. ابراز امیدواری می‌کنم که باز سماور یک قهوه‌خانه قدیمی روشن است. یک روز از مرد قهوه‌چی پرسیدم: اوضاع کاسبی چطور است؟
گوشه میدان را نشانم داد که کارگران بیکار در حال گپ زدن بودند.
گفت: تا زمانی که این کارگران بیکار در شهر هستند، رونق کاسبی معنا ندارد. این کارگران باید کار داشته باشند تا کسی چون من کاسبی کند.
حرفی برای گفتن نداشتم. به وعده‌های استاندار در طول این سه سال گذشته نگاه می‌کنم. به حرف‌های آن مرد که پدیده هزاره سوم بود و هشت سال دولت مهرورز را هدایت کرد و در یکی از برنامه‌هایش در دیدارش با مردم لرستان قول داد در لرستان خودش و اعضای هیات دولت بیل و کلنگ به دست بگیرند برای آبادی لرستان. بین این دو تفاوتی نمی‌بینم. شاید استاندار عزیز که در دولت مهرورز معاون عمرانی استانداری بود باز هم با همان نگاه دولت مهرورز به استان لرستان نگاه می‌کند.
 از مرد قهوه‌چی و کارگران بیکار بگذریم که دردی را از آن‌ها دعوا نمی‌کنیم.
دوم: روی خروجی وب‌سایت ابراهیم آقا محمدی که این روزها باید نماینده سابق خرم‌آباد از او یاد کنیم نامه‌ای دیدم درباره قلعه فلک‌الافلاک و ساخت هتل پنج ستاره در حریم آن‌که این نامه به ریاست دولت تدبیر و امید نوشته شده است. در این نامه نگرانی نماینده سابق که نگرانی به حقی است کاملاً مشهود است. حریمی که سال‌ها تلاش شد تا اندک‌اندک آزاد شود تا ثبت جهانی آن صورت بگیرید.
هتل‏های شهر خرم‌آباد را می‌شمارم و به ستاره‌های آن کاری ندارم که آسمان بی‌ستاره هتل‌های این شهر هم خود حکایتی است غریب!
هتل صخره‌ای که می‌رود تا به آثار باستانی تبدیل شود!
هتل شاپور خواست - تنگ شبیخون - که از بی‌کسی دارد آوار می‌شود بر زمین!
و این روزها زمزمه واگذاری مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه لرستان در جاده الشتر به یک هتل‌دار که این هم حکایت دیگری دارد.
 آقای استاندار سفره ما خالی از نان است. پیاز هم هر چند ارزان باشد تنها آب از دیده ما فوران می‌کند و کاری برای شکم‌ گرسنه ما عبدالرضا شهبازينمی‌کند.
تو را به خدا حداقل حرمت حریم قلعه را داشته باشید که این میراث کهن یادگار پدران ماست. بگذارید ماهی‌های قرمز حوض قدیم دانشگاه راحت نفس بکشند. همان چند هتل را که گفتم سامان‌دهی کنید دست‌بوس شما هستیم!

عبدالرضا شهبازی 
روزنامه‌نگار و نویسنده



دیدگاه‌ها  

#1 فرزاد 1395-03-08 12:34
احسنت بسیار خوب اشاره کردید. دست روی نقطه حساسی گذاشتین. امیدوارم گوش شنوایی باشد.
نقل قول کردن
#2 حمید ت 1395-03-08 12:43
این عکس هتل صخره ای نما بی تدبیری رو هر وقت می بینم فشار خونم بالامیره تو روخدا شطرنجیش کنید.
نقل قول کردن
#3 حیدری فرد 1395-03-08 15:47
بسیار عالی و سپاس.درود بر شما...این طرح موزه بزرگ لرستان است و هرگونه تغییر در این طرح خیانت به مردم لرستان و ایران است..
نقل قول کردن
#4 3********* 1395-03-08 16:52
سلام این هتل پارک صخره ای به همت خیر لرستانی حاج علی دولتشاهی در حال تکمیل شدن است
نقل قول کردن
#5 حمید ت 1395-03-08 18:21
به نقل از 3*********:
سلام این هتل پارک صخره ای به همت خیر لرستانی حاج علی دولتشاهی در حال تکمیل شدن است

اگر چنین خبری صحت داشته باشد واقعاً جای خوشحالی دارد.امیدوارم هر چه زودتر این هتل آماده بهره برداری قرار گیرد.
نقل قول کردن
#6 پارسا 1395-03-08 19:27
بسیار عالی . درود بر شما که با سخنان شیوا درد دل همه مردم را گفتید .و صد البته اگر گوش شنوایی باشد.
نقل قول کردن
#7 همشهری 1395-03-08 22:19
درود بر روزنامه نگار متعهد جناب شهبازی واقعیتهای امروز شهرمان را بیان کرده اند و به تعبیری به برخی مسولین می خواهیم بگویم از شما خیری نیست ترا بخدا شر مرسان هتل پنج ستاره نمی خواهیم همان حریم ازاده شده قلعه توسط ان شیر مرد زابلی را نگه داری کنید.
نقل قول کردن
#8 ي 1395-03-09 07:52
لطفا اين پيام را خصوصي براي نويسنده مطلب بدهيد
.......................
یافته: پیام شما ارسال شد
نقل قول کردن
#9 کارشناس میراث 1395-03-10 08:42
هر گونه ساخت وساز در اطراف آزاد شده قلعه فلک الافلاک وهر گونه تغییر کاربری خیانت است به میراث استان در هیچ جای دنیا در کنار آثار تاریخی هتل ورستوران ایجاد نمیکنند مسئولین مربوطه توجه کافی به این موضوع را داشته باشند
نقل قول کردن
#10 محمد اكبري 1395-03-10 12:26
درست دوستم من مثل نامه اقا محمدي بايد به هدف زد بايد معلوم بشه كه البته براي بعضي ازما روشنه كه چرابرخي درلرستان بدنبال واگذاري وهتل سازيند
ژست گردشگري خوب است را ميگيرند وبيكاري را بهانه واگذاري ها به هر صورت ميدانند گاه بعضا" ممکن است تشريفات حداقلي هم مراعات نگردد
هر چند وقت يكبار چندتن از دوستان رادرهتلي جمع ميكنند و سمينار ميگيرند كه گردشگري تنهاراه توسعه لرستان است
نقل قول کردن
#11 کارشناس ارشد میراث 1395-03-10 12:40
بهترین کاربری ساختمان سربازخانه، کاربری موزه و یا اداره کل میراث فرهنگی است. این اداره کل به یک ساختمان بدون پارکینگ در کوچه منتقل شده که حتی جای پارک برای ماشینهای کارمندان وجود نداره و برای همسایه ها اسباب مزاحمت شده. میراث فرهنگی برای مدیریت بهتر و هزینه کمتر در طول زمان باید در نزدیکی اماکن تاریخی باشه....
تغییر کاربری برای سربازخانه باعث میشود که تغییرات اساسی در این بنا بوجود بیاید که با کاربری اصلی سربازخانه متناقض است. در واقع واگذاری اون به بخش خصوصی، پیشروی خلاف جهت آزادسازی اون هست و با اینکه استاندار سابق فقط چند ساعت برای تخلیه و تخریب ساختمان این اداره در حریم قلعه فرصت داد، اما ارزش اقدامات ایشان بیشتر مشهود است چرا که بعد از رفتنشان، تغییر خاصی در سالهای اخیر در آزادسازی حریم آن مشاهده نمی شود.
افزایش ماندگاری گردشگران هم با مشارکت سایر بخشها و ادارات میسر است.
نقل قول کردن
#12 کارشناس ارشد میراث 1395-03-10 12:43
ادامه:
دوستان اگر خیلی برای گردشگری اهمیت قائل هستن و می خواهند در این راه قدمهای مثبت بردارند، از حقوق و مزایای کارمندان اداره میراث فرهنگی و گردشگری شروع کنن که با حقوق یک میلیون تومن و بدون هیچگونه مزایا، فقط نام کارمندی رو یدک می کشن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا