یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد که ابزارهای پیام‌رسان موبایلی و‌ در رأس همه آن‌ها تلگرام٬ تا حد زیادی فضای انتخابات را از جهات گوناگون تحت تأثیر خود قرار داده بودند.
شاید بارزترین نمود این تأثیر را بتوان کاستن از تبلیغات سنتی و کلیشه‌ای مبتنی بر نصب پوستر و عکس و دیوارنویسی‌های همیشگی دانست که در بزنگاه هر انتخابات شهرها را در خود غرق کرده و تا مدت‌های مدیدی فضای بصری آن‌ها را آلوده و ناپسند جلوه می‌داد.
این روند مثبت مدیون ابزارهای پیام‌رسانی است که فضای تبلیغاتی نوینی را فراروی کاندیداهای انتخابات قرار داده و‌ آن‌ها را مجاب کرد تا با بهره‌گیری از این فضای جدید و در عین حال پربازده و کم‌هزینه٬ از روش‌های کلیشه‌ای گفته شده دست برداشته و طرحی نو دراندازند.
این وضعیت البته مربوط به فضای «پیشا انتخاباتی» بوده و اکنون که موسم تبلیغات و انتخاب به پایان رسیده٬ کاربرد خود را از دست داده است اما نکته مهمی که نباید از آن غافل شد این است که گر چه انتخابات و تبلیغات به نقطه پایانی خود رسیده اما ابزارهای پیام‌رسان همچنان کاربرد خود را در میان شهروندان حفظ خواهند کرد و این مهم می‌تواند حکم یک «تیغ دو لبه» را برای منتخبان مردم در خانه ملت بازی کند.
منتخبان محترمی که پیش از انتخابات و در مراحل گوناگون از این ابزارها نهایت استفاده را برده و با کارکردهای بالقوه آن‌ها آشنایی پیدا کرده‌اند نباید فراموش کنند که در فضای «پسا انتخاباتی» نیز همچنان نیازمند استفاده از این ابزارها هستند و چه بسا کنار نهادن آن‌ها به ضررشان تمام شود.
امروزه با نفوذ وسیعی که گوشی‌های هوشمند و ابزارهای پیام‌رسان در میان شهروندان پیدا کرده‌اند هر شهروند نه تنها می‌تواند نقش یک ناظر و بازرس قدرتمند را بازی کند بلکه می‌تواند با حضور در گروه‌ها و کانال‌های مختلف مجازی٬ افکار و مطالبات خود را با کم‌ترین هزینه و نگرانی منتشر کرده و بر فضای ذهنی دیگران تأثیر بگذارد.
در این میان، منتخبین ملت که اکنون در جایگاه «نماینده مجلس» به ایفای نقش می‌پردازند بیش از هر مسئول دیگری در تیررس نظارت و انتقاد شهروندان خواهند بود و لازم است که در فواصل زمانی منظم و با استفاده از همین ابزارها در میان موکلین خود حضور پیدا کرده و ضمن احترام به گرایشات و عقاید تک تک آنان٬ به سؤالات٬ مطالبات و حتا انتقادات آنان توجه کافی مبذول داشته و در عین حال از نصایح و راهنمایی‌های آنان نیز بهره بگیرند.
فراموش نکنیم که زمان متوقف نخواهد شد و ۴ سال وکالت با سرعتی باور نکردنی خواهد گذشت و‌ موسم یازدهمین انتخابات مجلس نیز حمزه رامین/ پلدخترفرا خواهد رسید؛ پس شایسته است منتخبین محترم همان گونه که پیش از انتخابات از تمامی ابزارهای ممکن جهت ارتباط با شهروندان بهره می‌گرفتند، اکنون که به لطف خداوند و با رأی مردم به عنوان نماینده آنان انتخاب شده‌اند نیز همان شیوه را ادامه داده و از پاسخ‌گویی به افکار عمومی نهراسند و در این میان صد البته پاسخ‌گویی مستقیم و بی‌واسطه با مردم بهترین شیوه ممکن خواهد بود.
 
ارسال کننده: حمزه  رامین / پلدختر
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا