کوی فلسطین یکی از 37 محله خرم‌آباد است که در جنوب شرقی شهر قرار داشته و بین دو محله قاضی‌آباد و سنگ نبشته نمایان است.
جمعیت آن نزدیک به 10 هزار نفر بوده و نام آن به خاطر زمین‌های اهدایی يكي از كليميان خرم‌آباد كه به دين مبين اسلام گرويد، کوی فلسطین نام‌گذاری شد.
شاید مسجدالاقصی، دبستان قدس، مدرسه دهخدا و ... با نام این محله هم‌خوانی داشته باشند اما سایر امکانات این منطقه با جمعیت آن هيچ تناسبی ندارند. همسایگی آن با محله توسعه يافته‌تر قاضی‌آباد نیز برایش سودی آن‌چنان به همراه نداشته و خدمات شهری در این منطقه ضعیف جلوه می‌نماید.
همسایگي ناهمگون قاضی‌آباد و کوی فلسطین خرم‌آباد
نداشتن پارک محلی، راه‌های دسترسی نامناسب و پرپیچ و خم، نبود خطوط ویژه تاکسیرانی، عدم وجود سالن ورزشی و ... همه و همه حكايت از محرومیت این محله دارد. در بازدید خرداد‌ماه اعضای شورای شهر و شهردار خرم‌آباد از این محله قول‌های زیادی به این اهالی داده شد از جمله ایجاد پارک محلی و ایجاد سالن ورزشی در محل کنونی واحد نقلیه ادره کل منابع طبیعی، احداث روگذر فلسطین بر روی خیابان شریعتی، آسفالت انتهای خیابان‌های آن که در دل کوه قرار دارند و قول‌های دیگری که هنوز جامه عمل به خود نپوشانيده‌اند.
اگر چه زمزمه‌هایی برای احداث پارک در محل فوق‌الذکر که 10 هزار متر وسعت دارد شنیده و خاکریز‌هایی هم زده شد اما پس از چندی با بهانه عدم واگذاری زمین، اختلاف بین شهرداری و اداره کل منابع طبیعی و ورود دیوان عدالت اداری متوقف گردید.
سیف‌الدین آشتیانی از اعضای شورای شهر خرم‌آباد که خود نیز از اهالی این منطقه می‌باشد خبر از پی‌گیریهای جدی خود برای ادامه احداث  زودتر این پارک داده بود.
به گفته علي جهان‌آرا رییس وقت شورای شهر خرم‌آباد قرار بود پل روگذر کوی فلسطین بر روی خیابان شریعتی به زودی آغاز شود.. پلی که ارتباط اهالی این منطقه با میدان امام را تسهیل خواهد کرد هنوز در حد حرف باقی‌مانده و عملاً کاری شروع نشده است.
خلاء وجود یک کلانتری و یا یک کیوسک نیروی انتظامی برای این محله کاملا محسوس است. با توجه به وجود بیمارستان زنان و زایمان خیریه عسلی در این محله و رفت و آمد زیاد بیماران و همراهان آن‌ها و وجود تعدادی افراد بزهکار که گاهي در اطراف بیمارستان اقدام به آزار و اذیت شهروندان و عده ای از هم استانیها  که به این مرکز درمانی مراجعه میکنند حضور نیروی انتظامی لازم به نظر میرسد.
بافت تراکمی و نامنظم این منطقه بر سلامت روحی و روانی ساکنین آن تاثیرگذار بوده و وجود مراکز تفریحی و ورزشی بیش از پیش لازم به نظر می‌رسد.
کوی فلسطین شهدای گران‌قدری نیز تقدیم انقلاب کرده است که با تزیین خیابان اصلی این محله به تمثال این شهدا بیش‌تر می‌توان یاد آن‌ها را در این ميرحسين شيخي‌بهاروندمنطقه گرامی داشت.
این محله با این که در جوار قاضی‌آبادی که از شرایط یک محله پیشرفته برخوردار بوده قرار دارد به نگاه مسئولان و برنامه‌ریزان شهری نیاز ویژه دارد. محله ای که با قدمت 30 ساله‌اش هنوز در محرومیت به سر می‌برد!
 
میرحسین  شیخی‌بهاروند
کارشناس ارشد روابط بین‌ الملل