یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

 گاه مشاهده می‌شود کسی برای استخدام در اداره‌ای یا برای ادامه تحصیل دچار مشکل کبر سن یا صغر سن است. معمولاً این کاهش یا افزایش سن، در ایامی اتفاق می‌اُفتد که شخص مورد نظر  سنش برای احراز شرایطی از قبیل استخدام یا تحصیل مشکلاتی را فراهم آورده است.  این شخص با تنظیم دادخواست علیه ثبت احوال و ارائه استدلال و دلایل محکمه‌پسند دادگاه را متقاعد به ابطال سجل قبلی و صدور سجل جدید می‌نماید.
در این روند قضایی پس از صدور حکم و دفاعیات ثبت احوال چنان‌چه دادگاه خوانده (ثبت احوال) را محکوم نماید، حکم قطعی صادر و ثبت احوال موظف به صدور شناسنامه جدید است. واژه سِن در لغت به معنای سال‌های زندگانی و عمر است؛ در "فقه و حقوق" به میزان سال‌هایی که از عمر و زندگانی انسان گذشته باشد، سن می‌گویند (دانش‌نامه حقوق خصوصی، ص1094).
با استنباط از بحث فوق در می‌یابیم که امر تغییر سن در مواردی بسیار ضروری و حیاتی که با سرنوشت زندگی یک جوان گره خورده باشد، لازم است. فارغ از این مطلب اگر کسی بخواهد فقط به صرف یک فعالیت سیاسی که صدها نفر می‌توانند کار او را انجام دهند؛ با استفاده از ارتباطات و مناصب گذشته‌ي خود دست به صغر سن بزند، اجحافی بزرگ در حق قانون كرده است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی که برای احیای آن خون هزاران انسان پاک باخته ریخته شده و اکنون با رهبری شخصیتی فرزانه مسیر خود را طی می‌کند، اگر کسی بخواهد با استفاده از مناصب خود مُر قانون را با ترفند زیر پا نهد، ظلم بزرگی در حق مردم و نظام کرده است.
شنیده‌ها حاکی از آن است که شخصی در 8 دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با تاریخ تولد 1316 ثبت نام کرده و در 4 دوره‌ي آن به کرسی نمایندگی نيز دست یافته، به علت کبر سن و حائز نشدن شرایط سن نمایندگی مجلس شورای اسلامی، گویا در تکاپوی صغر سن است!
در این مجال ما به عمل‌کرد 16ساله نمایندگی ایشان کاری نداریم هر چند تمام زوایای عقب‌ماندگی حوزه انتخابیه‌اش را با مسائل به جود آمده در اثر عمل‌کردشان باید به دیده ژرف نگریست. آن‌چه که مهم می‌نمایاند و در این فرصت باید به آن پرداخته شود، بحث صغر سن ایشان است. تنظیم دادخواست در یکی از شعبات دادگاه بعد از سن 77 سالگی برای اثبات چه چیزی است؟! ایشان در تاریخ 27/2/1363، 18/2/1371، 29/11/78 و 24/12/86 دوره‌های دوم، چهارم، ششم و هشتم راهی خانه ملت شده است(معرفی نمایندگان 9 دوره مجلس شورای اسلامی، اداره فرهنگی و تبلیغات، زمستان 1392). طبق قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ماده (28)، بند (7) حداقل سن 30 سال تمام و حداکثر 75 قانون‌گذار برای داوطلبین در نظر گرفته است. اگر کسی بخواهد با دور زدن قانون و پیدا کردن راه گریز در سن 77 سالگی با نیت نامزد شدن در دوره دهم دست به صغر سن بزند، چه شائبه‌ای در اذهان شکل می‌گیرد؟ آیا جز این نیست که اين عمل ریشخند به قانون است؟ پس هر کس که به واسطه نظام مقدس جمهوری اسلامی به مراتبی رسید، باید دست به قانون‌شکنی بزند؟ چه معنای دارد یک شخص با اعتبارنامه‌ای به تاریخ تولد 1316 چهار دوره به مجلس راه یافته، اکنون به فکر صغر سن افتاده است، جز این که اذهان را دچار تردید کند؟
هر چند نهاد مستحکم شورای نگهبان چون کوه در برابر  این‌گونه کج‌روی‌ها و ناملایمات می‌ایستد و دادگاه بدوی محل تنظیم دادخواست با رد درخواست مهر بر پیشانی دادخواست تقدیمی می‌نهد؛ ولی حرص و ولع برخي اشخاص برای دست‌یابی به کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی مصداق این بیت از مولوی است:
کوزه چشم حریصـان پر نشد                 تا صدف قانع نشد پر دُر نشد
 مسعود  فرج‌الهی
 
 
 

دیدگاه‌ها  

#1 امیر 1393-08-29 12:07
برای برخوردار شدن از انواع امکانات مادی و معنوی افراد هر کاری انجام می دهند تا به مجلس راه پیدا کنند و وقتی هم به مجلس وارد شدند فقط به فکر منافع شخصی خود و طایفه شان هستند و مردم را فراموش میکنند.
نقل قول کردن
#2 بالاگریوه 1393-08-29 15:14
بامشاهده این مطلب (اگرواقعیت داشته باشد)حسرت و اندوهم برای دوران دفاع مقدس دوچندان شد. درست برعکس رفتار این نماینده محترم ادوار مجلس، درزمان جنگ نوجوانانی کم سن و سال اما علاقه مند به حضور درکربلای جبهه ها با دستکاری درشناسنامه خود سنشان را افزایش می دادند تا از حضور درداشگاه انسان سازی جبهه های نبرد عقب نیفتند و فردای قیامت نزد فرزندان زهرای مرضیه وفاداری خودشان را به راه امام حسین و بی اعتنائی شان را به ذخارف دنیا اعلام کنند.
نقل قول کردن
#3 احمد/تهران 1393-08-29 18:25
سلام بر گردانندگان یافته نیوز
خدا رو سپاسگزارم که امروزه نقش رسانه بعنوان یک اهرم باعث شده است دموکراسی واقعی به تحقق خود برسد. این گونه خبرها باعث تنویر افکار عمومی است. تا هر کسی نتواند به هر بهانه ای به اغفال مردم بپردازد. هر کس در این مملکت اسلامی حقوقی دارد هرکس بخواهد ظلمی روا دارد باید در مقابلش ایستاد. درس عاشورا همین است. لاتخف ای مسلمان ای گردانندگان آگاهی بخشی
نقل قول کردن
#4 دلفانی با غیرت 1393-08-29 19:15
آقای فرج الهی چرا بی مطالعه سخن می گویی؟ برابر قانون هر نماینده به ازای هر دوره یک سال به حداکثر سنش اضافه می شود و [...] چهار دوره نماینده بوده است پس حداکثر سن برای ایشان وافرادی مانند او به 79 سال می رسد چرا شایعه پراکنی می کنید
نقل قول کردن
#5 مسعود خان 1393-08-29 19:52
واقعا برا شما متاسفم که تحت تاثیر افرادی قرار گرفته اید که روزی خودشان از طرفدار های همین نماینده بودن وبعد از بیست وچند سال صاحب پست ومقام شدند
نقل قول کردن
#6 کولیوند عاشق محمدی 1393-08-29 22:52
اگه انصاف داری از کارهای نماینده فعلی بگو که یک سری ادم بیسواد رو برای اداراتی نظیر ک... ج... معاونت ف... اورده که مثل انکه آدم قحطی بوده
نقل قول کردن
#7 لر 1393-08-30 11:28
جل الخالق روكاملا مي شناسم آخرين باردرمجلس هشتم نماينده بوددرمجلس ششم وچهارم ودوم هم بودكارش بايددرركوردگينس ثبت شود
درودبرمسعودفرج الهي
نقل قول کردن
#8 محمدی 1393-09-01 21:39
چه دلتون بخواد چه نخواد رکوردار میاید به امید انروز که بساط فتنه گران را برچیند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا