یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

نتايج انتخابات پلدختر لرستان در ادوار مختلف مجلس - يافتهيکي از بحث‌هايي که پس از برگزاري ریاست‌جمهوری یازدهم مطرح شده و تا انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی  نيز تداوم خواهد يافت، جناح‌بندي‌هاي شکل گرفته در مجلس آينده است.

اصول‌گرايان با تصاحب حدود دوسوم از کرسي‌ها در جریان انتخابات نهم و جذب تعداد زيادي از مستقلين راه‌يافته به واسطه فضای موجود، در مجلس نهم نيز دست بالا را داشتند، اما آن‌چه سوالات جدي را باعث شده، چند دستگي همين اصول‌گرايان درمجلس نهم است، اصولگراياني که مشخصاً در 3 گروه "اصول‌گرايان سنتي، مخالفان احمدي‌نژاد و حاميان دولت سابق" جاي گرفتند.

اما اینک پس از شکست سنگین اصول‌گرایان در انتخابات ریاست جمهوری آینده فضای سیاسی کشور شاید طوری دیگر رقم بخورد، لیک آن‌چه مسلم است چندصدایی در فضای سیاسی و رقابت داغ اصول‌گرایان شکست خورده و اصلاح‌طلبان کامیاب از حیث نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، در مجلس دهم رقم خواهد خورد. از همين امروز هم گمانه‌زني‌ها براي انتخاب نماینده آینده شهرستان پلدختر بر اساس همين تقسيم‌بندي آغاز شده است.

آن‌چه که جای بررسی دارد تاثيري است که فضای سیاسی کنونی بر سرنوشت اصلاح‌طلبان شهرستان پلدختر خواهد گذاشت. اصلاح‌طلباني که پس از شهادت شهيد "سيدفخرالدين و سيد نورالدين رحیمی" نمایندگان ادوار اول و دوم ملاوی‌، یکه‌تاز عرصه سیاسی بودند.

استارت قدرت چپ‌های پلدختر همان جایی شکل گرفت که شهید نورالدین رحیمی نماینده میان دوره‌ای اول و نماینده دور دوم ملاوی در مجلس شورای اسلامی در سانحه هوایی به شهادت رسید.

در انتخابات دوره اول مجلس شورای اسلامی شهید سیدفخرالدین رحیمی از مجموع 56554 هزار رای با کسب 18629 هزار رای به مجلس راه یافت. شیخ‌علی بابایی و دکتر حیدر میرزایی از جمله رقبای مهم وی بودند. پس از ترور و شهادت شهید رحیمی در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس اول، برادرش سيدنورالدین بدون رقیب قدرتمند در عرصه انتخابات با کسب 53734 هزار رای روانه مجلس شد.

پس از سپری شدن آن نیم‌دوره در انتخابات دوره دوم، سیدنورالدین رحیمی باکسب 35984 هزار رای در مقابل شیخ‌علی بابایی روحانی برجسته جناح چپ كه دارای 17714 هزار رای بود، به پیروزی رسید. سيد نورالدين در سانحه هوایی به شهادت رسید و لذا در انتخابات میان‌دوره‌ای دومین دوره مجلس، کریم ملک‌آسا با کسب 19477 هزار رای در مقابل 15844 هزار رای سیدعلی‌حسین موسوی به کرسی نمایندگی حوزه انتخابیه ملاوی، سپیدشت، ویسیان و معمولان رسید.

در انتخابات میان‌دوره‌ای دومین دوره مجلس شورای اسلامی شیخ‌علی بابایی مجدداً حضور داشت. وي در شزايطي از راه‌یابی به دور دوم باز ماند و تنها 130 رای کم‌تر از سيد علی‌حسین موسوی برای حضور در مرحله دوم داشت! بابايي در مرحله دوم از ملک‌آسا حمایت کرد.

در مجلس سوم هم ملک‌آسا و سيد علی‌حسین موسوی رقیبان اصلی بودند که باز ملك‌آسا نماینده ملاوی در مجلس دوم با کسب 31409 هزار رای در مقابل 22062 هزار رای موسوی روانه مجلس شد. دیگر کاندیداهای این دوره علی‌‌پوردریکوند و حجت‌‌الاسلام سیدمحمد کاشی ملقب به "کاشانی" کاندیداي مورد حمایت جناح راست پلدختر بودند که به حریفان قدرتمندی برای ملک‌آسا و موسوی مبدل نشدند.

سیطره جناح چپ در پلدختر چندان طول نکشید. در مجلس چهارم که وداع چپ‌های پلدختر با قدرت سیاسی در ابتدای دهه 70 محسوب می‌شد، پس از حذف کریم ملک‌آسا نماینده حوزه انتخابیه ملاوی در ادوار دوم و سوم‌، جناح چپ گر چه پس از رد صلاحیت نماینده خود با عباس وفایی به میدان آمد اما بسیاری از حامیان‌شان یا در انتخابات شركت نكردند و یا از دیگر کاندیداها حمایت کرده و در یک انتخابات نابرابر، قافیه را به علی بوالفتح واگذار کردند. در آن انتخابات 3 کاندیدا حضور داشتند که علی بوالفتح در غیاب ملک‌آسای رد صلاحیت شده، در یک رقابت یک‌طرفه صاحب 32600 هزار رای شد، عباس وفایی هم با 10253 هزار رای و محمدحسین فولادی نیز با 8549 هزار رای دو رقیب ناکام بوالفتح بودند.

در دوره پنجم و در غیاب کاندیدای چپ‌، این جریان عملاً بدون طرح استراتژی و معرفی کاندیدای واحد در جریان رقابت داخلی راست‌گرایان که بین علی بوالفتح نماینده وقت پلدختر در مجلس و سیدمحمدمهدی شاهرخی کاندیدای تازه‌کار راست‌ها شکل گرفت، تجزیه گردید. اصلاح‌طلبان پلدختر در مجلس پنجم با تقسیم حامیان خود بین این دو کاندیداي تکه‌تکه شده و حضور سیاسی خود را تا انتخابات تاریخی مجلس ششم از دست دادند.

نتايج مرحله اول انتخابات پلدختر در دوره پنجم (اسفند 1374):

1-     سيد محمدمهدي شاهرخی 18615 رای

2-     علي بوالفتح 10948 رای

3-     عیسی کشوری (کاندیدای حزب کارگزاران) 5403 رای‌

4-     مجید بختیاری 4862 هزار رای

5-     عباس میر 4183 رای

6-     علی‌پوردریکوند 3141 رای‌

7-     فریده فرزین 2710 رای

8-     ابراهیم پورحسینی 2308 رای

9-     سالار باهر  2225رای

10- نصرت‌الله بازگیر 2152 رای

11- اسکندر جعفری 2083 رای

12- امام‌علی فرهادی‌راد با 1140 رای

در مجلس پنجم پس از کشیدن انتخابات به دوردوم، سیدمهدی شاهرخی با کسب 32914 هزار رای در مقابل علي بوالفتح با 22496 هزار رای به پیروزی رسید و به مجلس راه يافت.

در مجلس ششم حوزه انتخابیه پلدختر کوچکتر شد و با حدف ویسیان و سپیدشت از این حوزه، اتفاق جدیدی رقم خورد. در مجلس ششم تکثر کاندیداهای اصلاح‌طلب مانع پیروزی اصلاح‌طلبانی شد که پس از دوری 8 ساله از قدرت می‌توانستند با استفاده از فضای باز سیاسی دولت خاتمی با یک کاندیدای واحد پیروز آن کارزار در مقابل شاهرخی نماینده وقت پلدختر شوند، اما نه‌تنها در این مهم کاری از پیش نبردند بلکه نفس حضور دو طیف از اصلاح‌طلبان خود زمینه‌ساز اختلاف دیدگاهی در بین چپ‌های‌ شهرستان پلدختر شد که با تغیير گفتمان سیاسی کشور به اصلاح‌طلبان شهرت یافته بودند و پس از آن انتخابات ضمن متهم ساختن هم‌دیگر در به وجود آوردن فضای شکست کل اصلاح‌طلبان به دو طیف اصلاح‌طلبان مدرن "جوان‌ترهای تحصیل‌کرده" و سنتی "حامیان ملک‌آسا و زیرمجموعه احزاب سنتی اصلاح‌طلب" تقسیم شدند.

در آن انتخابات سیدمهدی موسوی كه از حمایت 18 تشکل اصلاح‌طلب بهره می‌جست اما با حضورخود در انتخابات مانع پیروزی علی مرادی اولین فرماندار خاتمی در پلدختر و کاندیداي دارای شانس مسلم و مقبول‌تر شد و با گذشت 15سال از آن روزها، همچنان فعالان سیاسی اصلاح‌طلب با حسرت از آن اتفاقات روایت می‌کنند. فرجام کار مرادی شکست تحمیلی خودی‌ها بود که بعد از انتخابات، وی را به جای صندلی مجلس روانه صندلی فرمانداری شهر گچساران نمود.

در مجلس ششم یک اتفاق دیگر رقم خورد که طی آن بوالفتح نماینده دوره چهارم به نفع علی مرادی از انتخابات کنار کشید.

نتايج مرحله اول انتخابات پلدختر در دوره ششم (اسفند 1378):

1-     سيد محمدمهدي شاهرخی با 20022 هزار رای

2-     علي مرادی با 12662 هزار رای

3-     سيد مهدی موسوی با 7045 هزار رای

4-     فریدون شهسواری 906 رای

5-     محمدتقی کاییدی با 356 رای

6-     سبزخدا سلیمانی با 219 رای

7-     يدالله تقوی‌نیا با 94 رای

8-     علی سلیمانی با 70

در اين انتخابات به استثنای شاهرخی، سلیمانی و حجت‌الاسلام تقوی‌نيا، دیگر کاندیداها به طیف اصلاحات گرایش داشتند.

اما حکایت مجلس هفتم متفاوت‌تر از سایر ادوار بود. پس از شکست اصلاح‌طابان در مجلس ششم تمامی آن‌ها عزم خود را برای پیروزی بر رقیب راست‌گرا و اصول‌گرای خویش جزم و مصمم ساخته و سیدمهدی موسوی رقیب دیروز مرادی در مجلس ششم به یکی از ارکان تبلیغاتی اصلاح‌طلبان با کاندیداتوری علی مرادی فرماندار پبشین پلدختر تبدیل شده بود.

اينك فضا برای پیروزی چپ‌گرایان پلدختر محتمل‌تر به نظر می‌رسید اما صافی شورای نگهبان ریزتر از آن بود که شماري از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب برای کاندیدای موردحمایت خود متصور بودند و با رد صلاحیت مرادی، عملاً چنددستگی مجدداً بین این طیف به وجود آمد تا آن که با تایید صلاحیت دکتر علی فروتن کاندیدای گم‌نام اصلاح‌طلبان در 10 روز مانده به انتخابات فضای تحرک در بین این طیف به وجود آمده و اصلاح‌طلبان نگاهی خوش‌بینانه به پیروزی این کاندیدای گم‌نام اما بومی خود داشتند.

اما پس از اعلام نتایج انتخابات آن‌ها تنها موفق به کسب قریب 17 هزار از آرای سنتی خود در مجلس هفتم شده و این بار شکستی کم‌رنگ‌تر از گذشته را پذیرا شدند. شاهرخی در آخرین کام‌یابی خود صاحب 26 هزار رای شده و بوالفتح نماینده دوره چهارم 3781 رای و عباس میر نیز 1346 رای کسب کردند.

گر چه سیدمهدی شاهرخی نماینده پلدختر در ادوار پنجم، ششم و هفتم 3 رقیب اصلی خود را با نام "علی بوالفتح، علی مرادی و علی فروتن" پشت سر گذاشت، اما علی چهارم یک پزشک نام‌آشنا به نام "علی کاییدی" بود این بارشاهرخی را تنها با اختلاف کم‌تر از 300 رای زمین‌گیر کرد.

مجلس هشتم با حمایت غالب اصلاح‌طلبان در 18 بهمن 1386 طي جلسه‌ای بزرگ از رقیب سیدمحمدمهدی شاهرخی رقم خورد که به شکست نماینده شهرستان پلدختر در ادوار پنجمف ششم و هفتم انجامید. در آن انتخابات پرویز اکبری، سالار باهر، علی مرادی و منوچهر شاکرمی رد صلاحیت شدند و الهی‌نژاد هم در روز آخر تبلیغات به نفع کاییدی کنار رفت.

نهایتاً از بین 4 کاندیدای باقی مانده، علی کاییدی با 22376 هزار رای در مقابل 21981 هزار رای سیدمهدی شاهرخی به پیروزی رسید. داریوش آزادی 2000 رای و سیدباقر موسوی هم تنها 4 رای کسب کردند.

مجلس نهم یک انتخابات باتلاق‌گونه برای نماینده پلدختر در مجلس شورای اسلامی به شمار می‌رفت. انتخاباتی که شاید پس از مجلس ششم، آزادترین انتخابات تاریخ پلدختر بود که 13 کاندیدا برای حضور در انتخابات ثبت نام کردند اما اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان فرجام خوشی برای 2 نفر از داوطلبان باگرایش اصلاح‌طلبی نداشت و نهایتاً 2 روز مانده به انتخابات نورالدین احمدی از رقابت‌های انتخاباتی کنار کشید و کاییدی و کاظمی با کسب بیش‌ترین آرا در یک انتخابات پرحاشیه به دور دوم رفتند.

نتايج مرحله اول انتخابات پلدختر در دوره نهم (اسفند 1390):

از مجموع ۵۲۱۸۱ راي مأخوذه:

۱- علی کائیدی   ۱۱۹۱۹ راي

۲- سید حمیدرضا کاظمی  ۱۰۷۱۵

۳- ابراهیم پورحسینی  ۷۱۰۸

۴- احمد کرمی  ۷۰۸۴

۵- علی‌همت محمودنژاد  ۶۷۲۷

۶- فرشاد کاوه  ۲۵۶۸

۷- احمدعلی نورعلی‌وند  ۲۰۶۳

۸- محمدصادق داودی  ۱۶۳۱

۹- علی‌اکبر دیناروند  ۱۳۱۸

۱۰- هدایت‌الله ایمانی  ۱۰۴۰

در مرحله اول انتخابات نیروهای فعال سیاسی اصلاح‌طلب به چندطیف تبدیل شده که بخش اعظم آن‌ها به اردوگاه سیاسی کاییدی و کاظمی پیوستند. در این انتخابات شاید سوای رقابت کاییدی و کاظمی در مرحله دوم که به برتری کاییدی با رای 25900 هزار در مقابل 20765 هزار رای رقیب انجامید، رقابت در سایه بین نیروهای اصلاح‌طلب شهرستان شکل گرفته بود که دامنه این رقابت به اختلافات دامنه‌دار و کش‌داری بین آن‌ها رسیده و هر کدام از این طیف یا خود را اصلاح‌طلب‌تر قلمداد کردند و یا در بحث گفتمانی خود را از دیگری باکیفیت‌تر، اکثریت‌دار و محق‌تر می‌پنداشتند.

لذا شاید بی‌راه نباشد اگر در تقسیم‌بندی سیاسی حیات چپ‌ها در شهرستان پلدختر بخواهیم دوران اختلافات درون‌گفتمانی را به 3 دوره مجلس ششم "حامیان مرادی و موسوی"، مجلس هشتم "حامیان کاییدی و معتقدین به سکوت‌" و مجلس نهم و کارزار 2 مرحله‌ای نبرد "کاییدی و کاظمی" تقسیم نماییم.

حوادث مجلس نهم و تصمیم‌گیری‌های اصلاح‌طلبان در حمایت از کاییدی و کاظمی شکاف درون‌گفتمانی بین چپ‌های دیروز و اصلاح‌طلبان امروز را عمیق‌تر از دیروز نمود و اینک برخی از مدعیان معیار اصلاح‌طلبی را با ترازوی حمایت از کاظمی می‌سنجند، گر چه حامیان اصلاح‌طلب کاییدی نیز به سابقه اصلاح‌طلبی خود در ادوار گذشته چشم داشته و آن را دست‌مایه رقابت‌های درون‌گفتمانی می‌دانند.

اینک با شروع زودهنگام تبلیغات انتخاباتی نامزدهای احتمالی مجلس دهم در شهرستان پلدختر که همگی منتسب به جریان اصول‌گرا هستند، در نگاه اول به نظر مي‌رسد که اين چند‌دستگي به سود گروه‌هاي تغيير‌طلب تمام خواهد شد.

اصلاح‌طلبان پلدختر در شرايطي که در درون خود مجبور به تجربه اختلاف سليقه باشند، به طور طبيعي بيش‌تر باید به مدارا تن بدهند و از بين اين جماعت، آن گروهي که پيش‌روتر باشد، در جهت فضايي بازتر و عادلانه‌تر تلاش خواهد نمود و در نهایت معرفی کاندیدای نهایی این طیف در صورت تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان با توجه به تکثر موجود برای پیروزی در مجلس دهم شانس خواهد داشت.

سکه چند‌دستگي اصول‌گرايان پلدختر در آستانه مجلس دهم اما روي ديگري هم دارد که شايد چندان خوشایند اصلاح‌طلبان نباشد. اصلاح‌طلبان اگر هم‌چنان با صافی ریز شورای نگهبان و رد صلاحیت‌ها مشابه مجلس چهارم، هفتم و هشتم روبه‌رو باشند و بخواهند با يکي ازکاندیداهای اصول‌گرا تعامل کنند و با ديگري ستیز، احتمالاً جايگاه خود را در نزد افکار عمومي به عنوان يکي از جناح‌هاي اصلي شهرستان پلدختر با تقسیم حامیان به چند دسته از دست خواهند داد.

دو قطبی که تا کنون در يک سوي آن گروه‌هاي اصلاح‌طلب و در سوي ديگرش محافظه‌کاران دیروز و اصول‌گرایان امروز پلدختر در چندین انتخابات به استثنای مجالس چهارم، پنجم و هشتم  ايستاده بودند اینک کم‌رنگ‌تر از گذشته به چندقطبی اصول‌گرایان‌، کاندیداهای قومی، مستقل و ... مبدل شده‌اند و به نظر می‌رسد فضا برای فعالیت اصلاح‌طلبان منوط به تصمیم شورای نگهبان و فضای سیاسی کشور در 2 سال آینده باشد، گر چه در یک منظر دیگر برخی عادت به ديدن رقابت‌هاي سياسي در قالب اين 2 جناح دارند و به همين دليل است که وقتي کانديداهاي يکي از اين 2 گروه در انتخاباتي حضور نداشته باشند از دید این عده آن انتخابات غير‌رقابتي به نظر مي‌رسد، حتي اگر چندين برابر مورد نياز، کانديدا در صحنه باشند!

در زاویه‌ای دیگر می‌توان گفت بزرگ‌ترين موفقيت اصلاح‌طلبان شهرستان پلدختر در تقابل با جريان اصول‌گرا مي‌تواند اين باشد که جايگاه اين جريان با عنایت به شکست اصول‌گرایان در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری آینده سیاسی این جناح به عنوان يکي از دو جناح اصلي سياسي در نزد افکار عمومي تضعيف شده و رقابت مورد انتظار در دور آینده با محوریت جریان فراگیرتر و جوان‌تر اصلاح‌طلب حاصل شده و پیروزی‌های سیاسی تسهیل‌تر حادث خواهد شد، آن‌قدر که ديگر چندان حضور اين جريان در صحنه رقابت با اصلاح‌طلبان دشوارتر از ادوار گذشته نباشد.

اما با نگاهی به 3 سطح تحلیلی مذکور به نظر می‌رسد که چنان‌چه اصلاح‌طلبان شهرستان پل‌دختر به شوق منافع کوتاه مدت، به شکل‌گیری دو یا چند جریان قدرتمند در رقابت‌های درون جناحی اصول‌گرایان تن دهند، در بلندمدت از صحنه سیاسی شهرستان حذف خواهند شد، لذا باید گفت رقابت آن روز به کنش و تصمیم امروز بستگی دارد و یک انتخاب درست در معرفی کاندیدای واحد که مورد تأیید اصلاح‌طلبان و وثوق مردم باشد یقیناً آن‌ها را در برابر رقبای‌شان به عنوان یکی از شانس‌های مسلم برجسته‌تر خواهد کرد.

 

 عباس دارايي/ پلدختر

هفته‌نامه آساره، شماره 8، صفحه 5

 

دیدگاه‌ها  

#1 محمد 1393-04-02 16:18
واقعاحیف برا حاج کریم ملک آسامردی شجاع ونترس باسواد.بیانی قوی برا داشت
نقل قول کردن
#2 سعادت 1393-10-16 13:33
واقعا حیف برای زبان گویای لرستان خطیب ودانشمند سید محمدمهدی شاهرخی
نقل قول کردن
#3 همشهری 1393-11-11 02:24
با سلام . واقعا حیف و صد حیف برای برخي مردم پلدختر که از روی تجربه و کارایی کاندیداتورها رأی نمیدهند و فقط از روی تعصب رأی گرانمایه خد را در صندوقهای آرا میندازند حیف
نقل قول کردن
#4 پلدختر 1393-11-27 08:49
متاسفم برا مردم شهرستانم که هنوز با تعصب و قبیله گرایی دارن به خودشون ظلم میکنن
نقل قول کردن
#5 شاهین 1393-12-06 16:06
آقای دارایی لطف کنند و توضیح بدن که با وجود سابقه عضویت رسمی در حزب مشارکت ، چگونه از فعالان ستاد آقای جلیلی شدند؟؟؟
نقل قول کردن
#6 پوریا کوشکی 1394-02-09 02:15
به یاری خدا وهمت وغیرت مردم اگاه پلدختر ومعمولان این بار حاج محمد تقی شاکرمی نماینده این مردم فقیر وچشم انتطار پلدختر ومعمولان است . او از حقوق مادفاع میکند
نقل قول کردن
#7 بارانی 1394-02-23 16:26
حیف واسه علی مرادی دلسوزان بردباری مردم شریف پلدختر باسابقه مدیریتی وسواسی بالا، نترس
نقل قول کردن
#8 amk 1394-05-17 12:24
سلام و درود بیکران خدمت همه مردم پلدختر و معمولان کاش روزی برسد که بجای ... به درستی و با فکر در این راه قدم برداریم فقط کمی سرمان را بالا بگیریم و به دیگر شهرستان ها نگاه کنییم واقعا تاسف میخورم به خاطر منافع عده ای ..... چه بروزمان امده است ... مقصر اصلی هم ما مردم ساده هستیم
نقل قول کردن
#9 انتخاب اصلح 1394-06-10 00:35
باسلام خدمت همه همشهریان وکسانی که در آگاهی رساندن به مردم شریفمان تلاش خستگی ناپذیر دارند علی الخصوص عباس دارایی. برادران به نظر بنده نه چپ ونه راست هیچکدام برای پلدختر دل نمیسوزانند وهمانطور که در ادوار گذشته ثابت شده هرطیف به دنبال منافع خود وانتقام ازطیف مخالف هستند وبا این منظور شهر ما هیچوقت پیشرفت نخواهد کرد. پس بیاییم تعصبات قومی وحزبی را کنار کذاشته و واقعا اصلح ترین را انتخاب کنیم.حالا ازهر قبیله وطیفی که باشد.بیایید با فکر باز به این مسیله بیاندیشیم ...
نقل قول کردن
#10 محمد. 1394-09-20 09:22
با سلام . متاسفانه در طیف های مختلف اصول گرا و اصلاح طلب برخی وجود دارند که نه می دانند به چه اصولی پایبند و معتقدند و نه می دانند قصد دارند چه چیزی را اصلاح کنند . فقط چشم و هم چشمی به عبارت خودمانی همالی باعث جبه گیری های سیاسی شده و عده ای زرنگ منفعت طلب هم بخاطر پست و پول جو را به نفع خود شلوغ می کنند تا از اب گل آلود ماهیشان را صید کنند بهتر است مردم بجای حرف کاندیدا به دور و برش نگاه کنند و دست اندرکاران آینده اش را ببینند . اگر اهل خدمتند بهشون رای بدن و اگر نه بدنبال سیاست زده ها نروند . همگی عاقبت به خیر باشیم ان شا لله .
نقل قول کردن
#11 محمد 1394-09-20 14:59
با سلام .
برخی می خواهند این مطلب را القا کنند که حضور یکی از چهره هی شناخته شده اصلاح طلبی که از قضای روزگار انسانی صادق ، پاک و دارای مواضع روشن در گذشته و حال است می تواند چند نتیجه را بدنبال داشته باشد اول اینکه این کاندید محترم احتمالی به سبب موضعش در خصوص برخی مسائل گذشته از جمله فتنه 88 از فیلتر شورای نگهبان رد نخواهد شد . بهمین خاطر بهتر است اصلاح طلبان با وجود تفرق در دیدگاه و اشتراکات و تفاوت شدید در اهداف به ان رو کنند . از جمله عده ای از دوستان که کاملا وابسته به یکی از کاندیداهای گذشته اند و تا این لحظه در پنهان هم خود را در اردوگاه او می دانند و از منافعش نیز بهره مند هستند به صورت جدی مسئولیت مشاوره و برنامه ریزی را در به اصطلاح ستاد این برادر اصلاح طلب به عهده دارند تا با رد احتمالی او اصلاح طلبان را به سمت آن یکی بکشانند . شاید مشورت های شبانه و دوراداور آنان با هم و استفاداه از حمایت های ایشان در بدست آوردن سمت های جدید و رفع و رجوع برخی کارها از جمله اهدافشان باشد . در صورت درج این مطلب مابقی نیز عرض خواهد شد . موفق باشید .
نقل قول کردن
#12 محمد 1394-09-20 15:23
برخلاف نظ ر برخی دوستان ما در هیچ دوره ای طایفه ای رای نداده ایم و کاندید هیچ طایفه ی نتوانسته و نمی تواند تنها با حمایت طایفه خود پیروز انتخابات مجلس باشد . البته درخصوص شورای شهر کاملا صحیح و تاسف برانگیز است هرچند چاراه ای در پذیرش ان نیست.
نقل قول کردن
#13 محمد. 1394-09-20 21:08
ضمن تشکر از صداقت و آزاد‌اندیشیتان. دومین مورد از هدف از اهداف پیدا و پنهان بخشی از دوستان برنامه ریز که دایما با مراجعات متعدد و دیدار با برخی اصلاح طلبان استان بخصوص عزیزان کوهدشتی بجای تکیه بر مردم شهرستان و ارای انان سعی در ایجاد مقبولیت در بین مسولین احتمالی اینده دارند و این مورد نشان دهنده جهت گیری این همراهان برای احراز پست های دولتی است . کاندید محترم بهوش تکیه بر رای مردم واجب است . مواظب لیدرهایی که را ه را به غلط نشان میدهند باشید .
نقل قول کردن
#14 روح اله 1394-09-26 01:07
با عرض سلام خدمت همه مردم خصوصا جوانان شهر پلدختر. بنظر بنده حقیر تا همه ی سیاسیون و صاحب نظران شهرستان بعداز انتخابات باهم هم فکر و یک صدا نشوند و دست از انتقام گرفتن از جناح مخالف بر ندارن در هیچ زمینه ای موفق نخواهیم شد
چرا جوانان شهر من باید جهت کسب درآمد از خانواده هایشان دور شوند وبه استان های دیگر بروند؟ چرا در شهر من یک آزمون استخدامی با دخالت‌های بیجا برگزار میشود؟
چرا درشهرمن یک بیمار حتی برا کوچکترین درمان باید به کوهدشت اعزام شود؟
نقل قول کردن
#15 روح اله 1394-09-26 07:57
برای گذشته ی شهرم متاسفم، برای حال شهرم غمگینم،وبرای آینده اش ناامیدم،بیایم با کمی تفکر به حال و روز جوانان شهرمان بنگریم ،به دستهای پینه بسته پدرانمان بنگریم ،پدرانی که درمقابل آینده فرزندانشان سر خم کرده اند،به خانه هایی بنگریم که سفره هایشان خالیست و کسی نمیداندو اگرهم میداند درک نمی کند،سن ازدواج روببین ،سر کوچه ها روببین،قلیانیها رو ببین،آمارطلاق شهرمان رو بپرس ،یک روز صبح برو سر سه راه کارگران رو ببین،و....بعد به کاندیدا بگو چه طرح و برنامه ای داری برا درمانشان و تصمیم بگیر.
نقل قول کردن
#16 مهدی.م 1394-09-26 13:30
با سلام خدمت هموطنان عزیزم مسئله بنیادینی که مردم شهرستان ما و کل استان لرستان با آن مواجه هستند مسئله بیکاری است که نمایندگانی که با رای ما به مجلس میروند باید فکری به حال مردم شریف شهرستان پلدختر،، معمولان و سایر روستاهای حومه بکنند و با ایجاد سرمایه گذاری در تمامی بخش ها و پالایشگاها ،کارخانه سیمان وسایربخش ها امیدوارم روزی برسد که تمام جوانان شهرستان پلدختر هیچگونه مشغله واسترس کاری نداشته باشند و اصلح ترین فرد را بدون تعصب قوم گرایی و طایفه بازی به مجلس دهم بفرستن و کسانی که به عنوان نماینده مردم شهرستان پلدختر به مجلس شورای اسلامی میروند هدفشان جزء بررسی مشکلات بدون هیچ چشم داشتی رسیدگی کنند من الله التوفیق.
نقل قول کردن
#17 روح اله 1394-09-26 14:52
یکی دیگر از مهمترین مشکلات استان ما عدم هم فکری هماهنگی واتحادبین نماینده گان بوده و هنوز به نظرمی رسد ید واحدی نشده اند و نمیتوانند باهم اتفاق نظر داشته باشند چرا که هنوز ندیده ایم ونشنیده ایم باوجوداین همه مشکل و عقب مانده گی (اقتصادی، زیربنایی،اشتغال ،بهداشت ودرمان و.....) از وزیری سئوالی درصحن علنی مجلس بپرسندوآنراماخذ ه کنند.
نقل قول کردن
#18 مهدی.م 1394-09-26 15:36
امروز مسئله بیکاری باعث شده است که بسیاری از جوانان ما به اعتیاد و سایر مسائل دیگر مانند فقر و حتی فحشا کشانده شوند اگه امروز نمایندگانی که با رای اکثریت ما به مجلس میروند فکری به حال اشتغال جوانان ما نکنند آینده مبهمی در انتظار ما خواهد بود امروز جوانان ما با هزاران امید و آرزو جدا از بار علمی به دانشگاه میروند تا بعد از فراغت از تحصیل شغلی مناسب با رشته مورد نظرشان بیابند اگر دانشگاهی ساخته میشود متناسب با آن باید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود امیدوارم روزی برسد که زمینه اشتغال همه جوانان بخصوص جوانان شایسته شهرستان پلدختر فراهم شود و شاهد شهری زیبا از پلدختر بخصوص بافت شهری آن باشیم که مسولان از شهردار محترم تا نمایندگان مجلس فکری به حال این شهر و جوانان آن کنند.انشالله
نقل قول کردن
#19 روح اله 1394-09-26 16:04
[quote name="روح اله"]با عرض سلام خدمت همه مردم خصوصا جوانان شهر پلدختر. بنظر بنده حقیر تا همه ی سیاسیون و صاحب نظران شهرستان بعداز انتخابات باهم هم فکر و یک صدا نشوند و دست از انتقام گرفتن از جناح مخالف بر ندارند در هیچ زمینه ای موفق نخواهیم شد
چرا جوانان شهر من باید جهت کسب درآمد از خانواده هایشان دور شوند وبه استان های دیگر بروند؟ چرا در شهر من آزمونهای استخدامی با دخالت‌های بی جا برگزار میشود؟
چرا درشهرمن یک بیمار حتی برا کوچکترین درمان باید به کوهدشت اعزام شود؟
نقل قول کردن
#20 روح اله 1394-09-26 16:47
مردم شریف پلدختر و معمولان ما نه اصلاح طلب می خواهیم نه اصول گرا نه چپی نه راستی تا الان اینها کجا بوده اند مگر کاندیدای هرچندجناح در دوره های گذشته با رای مردم وارد مجلس نشدندچه کردند؟ آیا اینها ازهم فکران قبلیشان قویترند؟آیا جز اینست که مردم شهر رابه جان هم می اندازند وازغیرتشان برای رفتن به مجلس سواستفاده می کنند؟ هرطیفی از آنان که به قدرت رسیده فقط برای عده ای معدود از نزدیکان و حامیان خود خوب بوده و دیگران در کوچه پس کوچه ها بدنبالشان مگشتند؟ مگرغیراینست که در زمان تبلیغات به سراغ مردم می ایندوبعدازبرد حتی حاضربه صحبت کردم با مردم نیستند؟ آری درد ها زیادند ولی با تفکر مردم و انتخاب اصلح ترین میشود نشینیها را شدنی کرد موفق و پیروز باشید!!!
نقل قول کردن
#21 محجور 1394-09-28 21:43
نماینده را رها کن به فکر رومشگان باش
نقل قول کردن
#22 ک م 1394-10-01 22:21
:oops: من الله توفیق اصلاح طلب
نقل قول کردن
#23 ک م 1394-10-01 22:24
8) امیدوارم بعدا گذشت سالیان سال اصلاح طلبی هم به مجلس بفرستیم
نقل قول کردن
#24 محمدامین 1394-10-03 15:51
با سلام ما که تاحالا هیچ خیری از هیج نماینده ای ندیدایم. اكثرشانکه برمنسب ریاست مینشینند به فکر اقوام خودشان هستند وبه فکر عزل ونسب دستگاهها ..خدا کنه این سری مردم عاقلانه فک کنن وتعصبات قومی وقبیله ای که دورانش سرامده را کنار بگذارند وشایسته سالاری را سرلوحه انتخاب خود قرار دهند
نقل قول کردن
#25 محمدامین 1394-10-03 15:56
مردم پلدختر شما را قسم میدهم به خون شهدایی که خالصانه جانشان را در طبق اخلاص گذاشتن تا ما ازادانه وبدون هیچ جبری برای خودمان تصمیم بگیریم این بار بدون قوم گرایی وطایفه بازی اصلح را انتخاب کنید
نقل قول کردن
#26 مرادپوریان 1394-10-03 20:43
با سلام خدا وکیلي من پلدختری نیستم و این حق رو ندارم برای شما مردم خوب پلدختر اظها رو نظر کنم ولی انصافا باید از نماینده فعلی قدردانی کرد چون نمایندگان ادوار گذشته زحمت کشیدن ولی هیچکدوم اندازه دکتر کاییدی برا پلدختر زحمت نکشیدن با اینکه کشور تحریم بود خداییش خوب برا پلدختر دفاع گرد و ثابت کرد یه وکیل خوبی برای شما مردم پلدختر عزیز بوده به امید پیروزی دکتر کاییدی در این دوره از مجلس
نقل قول کردن
#27 بالاگریوه 1394-10-03 23:28
خداوکیلی از نماینده کنونی شهر بپرسید چه اقداماتی برای روستا های میانکوه از جمله چمشک، طایی و زیرمجموعه هاش، ریخان 1،2،3 و داداآباد انجام داده، بپرسید منو هم اطلاع دهید....
قول هایی که داده هنوز یادمان هست.
آرزوی سلامتی برای این نماینده، اما....
نقل قول کردن
#28 شهروند 1394-10-05 12:58
فقط كاظمي
نقل قول کردن
#29 زیودار 1394-10-05 23:09
فقط کاظمی
نقل قول کردن
#30 حمید 1394-10-06 20:10
نماینده اینده کاظمی است .
نقل قول کردن
#31 سامان سرمالیان 1394-10-08 12:31
کسانیکه با اجحاف در حق علی بوالفتح حقش رو در انتخابات ضایع کردن و .... رو به مجلس فرستادن خودشون هم به این قضیه کاملا واقفن.اونا همون کسایی بودن که علی بوالفتح اونا رو به نون و نوایی رسوند ولی افسوس که روزگار بیوفاااست
نقل قول کردن
#32 مهاجر 1394-10-09 13:08
به نقل از مرادپوریان:
با سلام خدا وکیلي من پلدختری نیستم و این حق رو ندارم برای شما مردم خوب پلدختر اظها رو نظر کنم ولی انصافا باید از نماینده فعلی قدردانی کرد چون نمایندگان ادوار گذشته زحمت کشیدن ولی هیچکدوم اندازه دکتر کاییدی برا پلدختر زحمت نکشیدن با اینکه کشور تحریم بود خداییش خوب برا پلدختر دفاع گرد و ثابت کرد یه وکیل خوبی برای شما مردم پلدختر عزیز بوده به امید پیروزی دکتر کاییدی در این دوره از مجلس

بفرمائید چیکار کردن؟ ماهم مشتاقیم بدانیم ؟بنده قبلا پلدختر بودم وچون کار نبود الان در پلدختر نیستم حتما منظور جناب عالی از این دست کارهاست یکی از سیاستهای خوب دکتر کاهش جمعیت شهرستان به دلیل مهاجرت است
نقل قول کردن
#33 علیرضل 1394-10-09 14:01
فقط دکتر کابیدی
نقل قول کردن
#34 روح اله 1394-10-10 17:34
روزي معلم سر كلاس به يكي از شاگردان گفت درس چوپان دروغگو را بخوان.
بچه زد زير گريه و گفت : نمي توانم آقا معلم!
معلم پرسيد: چرا؟
بچه پاسخ داد: آقا! پدرم اين صفحه را از كتابم پاره كرده.
معلم بر آشفت و جويا شد : به چه دليل؟
پسره با لحني لرزان گفت : آقا معلم! پدرم چوپان است. از خواندن اين درس سخت خشمگين شد و رو به من گفت : من و پدرم و پدر بزرگم و بسياري از پيامبران چوپان بوديم و هيچ پيامبري دروغگو نبوده است. اما يك نفر در ده ما پيدا شد و گفت به من راي بدهيد تا براي شما مدرسه بسازم، خانه بهداشت درست كنم ، جاده كشي كنم به روستا وبه بچه هايتان شغل ايجاد كنم.
ما هم باور كرديم و به او راي داديم و آقا شد نماينده ما و به هيچيك از حرف هايش هم عمل نكرد و جواب سلاممان را هم نمي دهد.
به معلمت بگو اين صفحه را پاره كردم تا به جاي چوپان درغگو درس جديد : " نماينده دروغگو " را تدريس كند.
نقل قول کردن
#35 رامین دارایی 1394-10-11 14:26
کاش به جای انتظار ات محلی کمی هم کلی تر فکر میکردیم و به فکر کشور بودیم. کشوری که در. دوره دولت قبل تا مرز انزوایی بین المللی پیش. رفت واین محقق نمیشد مگر با حمایت نمایندگان مجلس از دولت وقت و حتی گاهی اوقات در پشتیبانی
نقل قول کردن
#36 بيرانوند 1394-10-12 16:01
انصافا حق اين مردم مظلوم و زجر كشيده اين نيست .به خدا بنده هيچ نسبتي با سادات ندارم ولي اي مردم اين رو بدانيد كه موقع غسل و كفن اين سادات اند كه ما رو غسل و برما نمازميت و...مي خوانند.در روزگارهاي قديم كه سيدمهدي شاهرخي نماينده بودند ما اينقدر جوان بيكار نداشتيم.
نقل قول کردن
#37 محمد 1394-10-13 01:20
جناب بیرانوند با سلام و احترام . برادر جان اولا کسی با سادات دشمنی ندارد و اکثر مردم برای آن ها احترام خاص و بیشتری نیز قائل بوده و هستند . لطفا بزرگی سادات رو به غسل و کفن ربط ندهید که بر خلاف نظر شما هر پیرمرد و پیرزنی که اداب اینکار رو یاد گرفته می تونه اینکارا رو انجام بده .
با تمام احترامی که برای سادات عزیز قائل هستیم ولی تا حالا دیدی برخي سادات معزز بجز برای خودشان برای یکی دیگر از کاندیداهای شهر جلسه بگیرند و ازش حمایت کنند ؟
ایا طایفه ابسری و تیره های مختلف آن کم به سادات کمک کردند چرا این دوستان حتی حاضر نشدند یکبار عمومی از کاندید این طایفه حمایت کنند .
احترام به سادات جزو افتخارات بالاگریوه بوده و خواهد بود اما کمی هم گذشت از طرف مقابل لازم است .
نقل قول کردن
#38 مهاجر 1394-10-13 23:06
به نقل از بيرانوند:
انصافا حق اين مردم مظلوم و زجر كشيده اين نيست .به خدا بنده هيچ نسبتي با سادات ندارم ولي اي مردم اين رو بدانيد كه موقع غسل و كفن اين سادات اند كه ما رو غسل و برما نمازميت و...مي خوانند.در روزگارهاي قديم كه سيدمهدي شاهرخي نماينده بودند ما اينقدر جوان بيكار نداشتيم.

آقای بیرانوند میت رو زمین نمیمونه ولی انسان باید از گذشته درس بگیره انسان عاقل از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه
نقل قول کردن
#39 علیرضا 1394-10-14 19:10
با سلام خدمتت دوستان به نظر من همه بخاطرمنافع خودشون تلاش میکنن فقط پول نقدازشون بگیرید بهشون هم رای ندید:-)
نقل قول کردن
#40 یک جوان پلدختری 1394-10-16 00:28
باسلام خدمت تمامی مردم لرستان من خوام از این أقای مرادپوریان بپرسم که آقای کاییدی چه کاری براب این مردم پلدختر ومعمولان انجام داده که ما اون کارو نمیبینيم فقط شما اونها رو میبینی؟
نقل قول کردن
#41 رصا اسکینی 1394-10-16 20:54
فقط علامرضا کوشکی مرد روزهای سخت
نقل قول کردن
#42 دکتر جودکی 1394-10-21 15:13
رای من، به دلیل امیدی که به کمک به حل مشکل اشتغال جوانان توسط سید حمید کاظمی دارم، و به خاظر سوابق زیادی که در جایگاه های مختلف مسیولیتی کشور، آن هم در سطوح بالا دارند ان شاء الله سید حمیدرضا کاظمی خواهد بود
نقل قول کردن
#43 بالاگریوه 1394-10-26 15:26
حیف که اصلاح طلبان در پلدختر اتحاد ندارند.
نقل قول کردن
#44 مرتضی 1394-10-27 21:02
خلایق هرچه لایق
نقل قول کردن
#45 محمد شفیعی 1394-10-29 01:05
با سلام خدمت مردم شریف پلدختر.اقای کائیدی چه کاری برای جوانان پلدختر کرده است؟
نقل قول کردن
#46 مسلم 1394-11-02 13:03
رأی ما فقط سيد مرتضی شاهرخی. از اينکه شعار نميده بدونيد کارش درست
نقل قول کردن
#47 جوان پلدختری 1394-11-06 21:10
سلام خدمت همه همشهریان خودم که میدانم چه زجری می کشید
آقایون من یک جوان پلدختری هستم که برای کار به یکی از شهرهای نوب در بندر شاغل هستم بگذریم با اینها کار ندارم از آقای نماینده یک سوال دارمبرای من جوان چکاری انجام داده که از شهرم نرم و در شهرم زندگی کم و سرمایه جوانیم رت در شهر خودم خج کنم آقایون من حتی برای مشکل سربازی هم دچار همین مشکل بودم

نگاه کنید تمام شهر من همه ادارات دیگر اثری از جوانان شهرم در آنها به ندرت بنظر میاید و کسانی از شهرهای دیگر وارد شهرم شده اند و زمام دار کار شده اند چرا
نقل قول کردن
#48 مهندس 1394-11-13 12:51
سلام دوستان شمارو به قرآن طایفه بازی رو کنار بگذارید از روی عدالت رای بدید کسی که لایق باشه نه کسی که به فکر خودش و دوره بریش باشه مثل نمایندگان قبلی صحبت های نامزدها رو گوش کنید هرکسی لایق بود رای بدید متشکرم
نقل قول کردن
#49 جوان سالار.mi 1394-11-18 03:41
سلام به همشهری های عزیزم.من به عنوان یه جوان پلدختری این ایده رودارم.اولین گام مثبت اینه که ب نماینده قبلی سخت نگیریم.بریم تحقیق کنیم ایا جناب اقای دکترعلی کاییدی کارمفیدانجام نداده?!دوم تصمیم نهایی بگیریم.انتقام جویی وطایفه بازی یعنی مدیونی بچه های ماونسل های اینده.روزقیامت بایدجواب پس بدیم.خدایا کمک کن بیشتربه فکرابادانی شهرمون باشیم.نه به فکرمسولین شهرعوض کردن.هرکی لایق باشه مشخص هرکی ام نباشه بازم مشخص.دراخرحرفها م یادمون باشه تفاوت گذشته وامروزه.بیشترفک رکنه.ارزوی خوشبختی برای جوانان شهرعزیزم پلدختر.
نقل قول کردن
#50 فرهنگ 1394-11-19 02:21
سلام خدمت دوستان.تازمان که طایفه وسطه فرد اصلح انتخاب نمیشه و ما و مردم شهر زندگی مشقت باری داریم.انتخابات امسالم مثل همیشه طایفه ای
نقل قول کردن
#51 بازوند 1394-11-29 13:10
فقط دکترچراغی
نقل قول کردن
#52 مرادی 1394-11-30 20:27
مردم عزیز پلدختر برای یه بار هم شده یه نماینده اصلاح طلب به مجلس بفرستید انشالله که ضرر نخواهیم کرد
نقل قول کردن
#53 s 1394-12-01 00:14
به نقل از شهروند:
فقط كاظمي


فقط دکتر چراغی
نقل قول کردن
#54 شريفي 1394-12-01 16:15
فقط کاظمي
نقل قول کردن
#55 همه فازه 1394-12-01 19:09
فقـــــــــــــ ـــــــــــــــ ـــــــــط حمید کاظمی
نقل قول کردن
#56 مرمرطلا 1394-12-06 12:34
خيلي ببخشيد اقاي كاييدي هيچ كاري نكرد ؟!
قبل از سال 86 ما بيمارستان داشتيم؟ امبولانس داشتيم؟ دكتر تخصصي داشتيم؟ بس كنيد ديگه
به خدا هركي ديگه هم نماينده بشه بازم همينو ميگيد ...
نقل قول کردن
#57 مرمرطلا 1394-12-06 12:36
بازم مثل هميشه كاييدي برنده ميشه صله الا نور چشمه حسود كور
نقل قول کردن
#58 کیااا 1394-12-07 21:42
به نقل از محمد:
واقعاحیف برا حاج کریم ملک آسامردی شجاع ونترس باسواد.بیانی قوی برا داشت

بعنوان یک شهروند پلدختری هیچ وقت خدمات نماینده محبوب اقای دکتر کاییدی رو فراموش نمیکنم....(دانش گاه ..سلامت و.....صد ها خدمت دیگر ک مردم فهیم و ولایت مدار خودب انها اذعان دارن....
نقل قول کردن
#59 احمد 1394-12-08 19:36
فقط حاج سید حمیدرضا کاظمی
نقل قول کردن
#60 سمیه 1394-12-10 09:12
شما که میگید دکتر کاییدی کاری نکرده-چرا چشماتو باز نمیکنی ببینی-6تا دانشگاآزاد-ملی -غیرانتفاعی-دان شکده پرستاری و....اینا ازکجا اومده.درمانگاه تامین اجتماعی رو کب آورد.استخر درحال ساخت رو کی آورد؟
نقل قول کردن
#61 امیرحسین 1394-12-19 15:13
سلام.واقعا برا برخي مردم متاسفم ک برای پول اندکی رای خود را میفروشن ولی در روز قیامت باید جواب پس بدن
لطفا نماینده های دیگرو تخریب نکنید
نقل قول کردن
#62 احمد مرادی فرد 1398-03-03 22:36
حیف اقای شاهرخی در دوره اول نمایندگی توانست جلوی حوادث سیل در چمسنگر و به خوبی گرفت من از حامیان ایشون بودم و واقعا از شون راضی بودیم بدون هیچ گونه چشم داشتی
نقل قول کردن
#63 ابدالی. مهدی 1398-05-29 12:04
مردم کار نمایندگان مجلس قانونگذاری در سطح کلان کشوری می باشد.

چرا زمانیکه در دورهمی های قبل از انتخابات با کاندیداها به بحث گفتگو نشستید به جای اینکه این موضوع را که اگر مملکت قانون دارد خوب ما هم جزئی از این قانون هستیم.
نقل قول کردن
#64 چگنی 1398-09-15 07:56
فقط عباس محمودی مردی شجاع مدیر واصلاح طالب توانا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا