یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

با پادرمياني شماري از افراد خيرخواه، كدورت و اختلاف‌‌نظرهاي بين ايرج عبدي نماينده مردم خرم‌آباد و عبدالرضا مهاجري‌نژاد مدير كل سابق ميراث فرهنگي لرستان، به طور كامل حل و فصل شد.
به گزارش يافته، مدير كل سابق ميراث فرهنيگ لرستان با ارسال نامه‌اي در اين خصوص براي پايگاه خبري تحليلي يافته، توضيحاتي در اين زمينه ارائه داده است كه آن را در پي مي‌خوانيد:
مدیر مسئول محترم پايگاه خبري تحليلي یافته
با سلام، احتراماً به استحضار می‌رساند همان‌گونه که مستحضرید در تاریخ 23 بهمن 1393 مطالبی از طرف جناب آقای دکتر عبدی نماینده محترم مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با میراث فرهنگی و مدیر کل میراث فرهنگی لرستان در پايگاه خبري تحليلي يافته و خبرگزاری آریا منتشر شد که با واکنش و جوابیه این‌جانب در همان زمان مواجه شد.
اينك كه حدود 5 ماه و اندی کم‌تر از از قضیه گذشته‌، این‌جانب اطمینان دارم حتماً تمامی صحبت‌های ایشان بر اساس مسئولیت و وظایف ذاتی نمایندگی وي بوده است، گر چه شاید با لحنی تند و بیانی دیگر و در پی آن برداشتی دگر از سوی این‌جانب و جوابیه‌ای تند نگارش رفع اختلافات بين نماينده خرم‌آباد و مدير كل سابق ميراث فرهنگي لرستانشد و با این که در حال حاضر مسئولیت حقوقی ندارم ولی بر خود لازم دانستم جسارت و شهامت خویش را در راستای الهام از مولای متقیان حصرت علی (ع) باری دیگر از زاویه‌ای دیگر در سوء برداشت‌های احتمالی از سوی بعضی در حوزه‌ي انتخابیه خرم‌آباد نسبت به جناب آقای دکتر عبدی در رابطه به جوابیه خویش به ایشان بیان نمایم تا این که خدای ناکرده اظهارات این‌جانب در جوابیه نماینده دلالت بر قضاوت‌های نا‌صحیح احتمالی بعضی از مغرضین نسبت به جناب آقای دکتر عبدی نگردد تا وجدان بیدار و همراهم را به دنیای آراسته هدیه ننمایم.
اولاً طی مدت 10 ماهی که در خدمت مردم فهیم و فرهنگی استان لرستان بوده‌ام، در صداقت، پاکدستی، مردم‌داری، دلسوزی، خوش‌خلقی، همسویی با مردم و پی‌گیر بودن جناب اقای دکتر عبدی شک و تردید ندارم و بارها شاهد پی‌گیری مصوبات در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در تهران، جلسات شورای اداری استان و ... از سوی ایشان بوده‌ام و بارها و بارها در محافل دوستان، همکاران و مسئولین به این نکته تاکید و عنوان نموده که ایشان علاوه بر مسولیت خطیر نمایندگی، دوستی صادق و همراه برای همه است چنان‌كه حتی در مساعی موکلین دیگر حوزه‌ها دریغ ننمودند. بنابراین نه وجدان بیدارم به من و به تبع آن نه من به دیگران اجازه نخواهم داد که خدای ناکرده سوء برداشت و غرض‌ورزی نسبت به شخصیت حقیقی و حقوق ایشان در این برهه حساس انجام گیرد.
گرچه شک ندارم مصاحبه ایشان در بین خبرنگاران حتماً در راستای وظایف نمایندگی و دغدغه تندتر شدن آهنگ فعالیت‌های مجموعه میراث فرهنگی استان بوده است ولی مطمئنم و شاید خود ایشان نیز واقف هستند که در این راستا اطلاعات غلطی از سوی بعضی همکاران و بعضاً مسولین نیز در رابطه با میراث فرهنگی استان به دکتر عبدی داده شده بود و در پی آن دغدغه‌هاي وي باعث آن مصاحبه تند و جوابیه تندتر این‌جانب همراه با ادبیات همراه با ایهام شد که احساس می‌کنم با توجه به شناختی که از شخصیت دکتر عبدی داشتم می‌توانستم با ضرب آهنگ ملایم‌تری حتی به صورت تلفنی نه مطبوعاتی عنوان نمایم تا باعث برداشت‌های سوء احتمالی بعضی‌ها نگردد که از این بابت حضوری با ایشان عذر‌خواهی و دیده‌بوسی نموده‌ام. البته ناگفته نماند که فشار 18 ساعت کار روزانه این‌جانب به شهادت همکاران، مسئولین ستادی و استانی شاید دلیل دیگری بر این ادعا باشد.
به هر حال صرف نظر از همه موضوعات منعکس یافته در مطبوعات در مصاحبه‌ي آقای دکتر و جوابیه‌ي این‌جانب، لازم می‌دانم به چند نکته جهت تنویر افکار عمومی اشاره نمایم، یکی در بحث پرونده ایشان در میراث فرهنگی در زمان تصدی اورژانس دكتر عبدي در رابطه با نهر ناصری به استحضار مردم شریف لرستان می‌رسانم ایشان حسب مسولیت مدیریتی خویش برای احداث مرکز اورژانس 115، استعلامی قانونی را به دستگاه متولی، ارائه نمودند که مدیر کل وقت میراث فرهنگی، به کارشناس ارجاع و کارشناس مربوطه و به دنبال آن مدیر کل وقت بلامانع بودن را اعلام می‌نماید، بنابراین اقای دکتر عبدی نه تنها کوچک‌ترین تخلفی در این زمینه انجام نداده است بلکه حسب وظیفه ذاتی به دنبال احیاء و انتفاء دستگاه خویش بر اساس قانون استعلام قانونی به عمل آورده است.
بحث دوم که بیش‌تر مطبوعات به آن دامن زدند در رابطه با سفارش خرید زمین یکی از موکلین در تپه ماسور بود که اصلاً نه این‌جانب به آن اشاره کردم و نه این که دکتر عبدی خدای ناکرده کوچک‌ترین دخالتی در آن داشته‌اند. اولاً تپه دارایی بوده و ماسور نبوده، ثانیاً ساختمان مذکور سال‌ها قبل به تملک میراث فرهنگی در‌آمده بود بدون آن که بهای آن به مالک پرداخت شود و ایشان حسب وظیفه وکالت مردم پی‌گیری امور همه موکلین را دارند و این خود نشانه پی‌گیری مجدانه وي نسبت به موکلین حوزه انتخابیه می‌باشد که جای قدردانی و شایستگی نیز دارد. بنابراین اگر در این موارد سوء تعبیر و یا حتی از مطالب این‌جانب نیز سوء برداشت شده باشد با کمال شجاعت، جسارت و وجدان بیدار با تمام وجودم از محضر ایشان و مردم عزیز خرم‌آباد و استان لرستان عذر‌خواهی می‌کنم.
باشد و بماند و بدانند همه که وجدان‌های بیدار هرگز نمی‌میرند.
با تقدیم احترام: عبدالرضا مهاجری‌نژاد مدیر کل اسبق میراث فرهنگی لرستان
10 تیر 94
 

مراسم روز هواي پاك در ورودي قلعه فلك‌الافلاك خرم‌آباد
 29 دي 1393 (حدود يك ماه قبل از اختلافات عبدي و مهاجري‌نژاد)
 
 

بازگشت به بالا