بام لرستان نام پروژه گردشگري‌، تحقيقاتي و تفريحي است كه از مهرماه سال 1389 بالاي كوه مدبه در شرق خرم‌آباد به وسعت 800 هكتار توسط حبيب‌الله دهمرده استاندار وقت كلنگ‌زني و اجرايي شد‌.
ساخت اين مجتمع كه چشم‌انداز زيبا و ديد مناسبي به شهر خرم‌آباد دارد با تلاش‌ استاندار سابق و مديران دستگاه‌هاي اجرايي آغاز شد و بخش عمده‌اي از زيرساخت‌هاي اين مجموعه نظير راه‌هاي دسترسي و آسفالت‌، آب و برق‌، سرويس‌هاي بهداشتي‌، چاه‌های آب ایستگاه‌های تامین فشار آب، نمازخانه و كاشت نهال در وسعت 400 هكتار انجام شد.
 كاركردهاي ديگ پروژه مثل باغ وحش كاسيت‌، مركز كاشت نهال و رصدخانه كاسپين  به بهره‌برداري رسيد‌. قرار بود كه طرح‌هاي ديگر پروژه نظير هتل‌، رستوران‌، سالن آمفي تاتر‌، پارك آبي‌، تله‌كابين و دانشكده محيط زيست و سايت ورزش‌هاي هوايي در اين پروژه گنجانده شود تا اين مجتمع به عنوان يكي از منطق نمونه گردشگري در سطح كشور بدل شود، ولي متاسفانه با رفتن دكتر دهمرده تمامي اين طرح‌ها ابتر ماند و استاندار كنوني نيز روي خوشي نسبت به اين مكان كه اكنون بسيار مورد توجه مردم خرم‌آباد و مسافران و گردشگران قرار گرفته، نشان نمي‌دهد.
 رها كردن پروژه‌هاي بام لرستان، تضييع حقوق شهروندان و بيت‌المال است
گویا استاندار و معاون عمراني استانداري اعتقادي به تكميل پروژه‌هاي مجتمع ندارند و با اين بهانه كه پروژه بام لرستان فاقد طرح مطالعاتي است، آن را به حال خود رها كرده و دو سال است كه وعده مي‌دهند به دنبال جذب مشاوري براي مطالعه طرح‌هاي كارشناسي شده اين مجتمع هستند اما تا كنون انتظارها بي‌نتيجه مانده است و تنها كاري كه براي اين پروژه انجام دادند تغيير نام از مجتمع 14 معصوم (ع) به بام لرستان بوده و ديگر هيچ‌!
اكنون بام لرستان وضعيت خوبي ندارد درختانش در حال خشك شدن هستند‌، باغ وحش آن كه ابتدا در بخش مركزي قرار داشت و بعد به قسمت شمالي‌تر منتقل شد در شرايط بدي قرار دارد و حيوانات آن به دليل تغذيه نامناسب در حال تلف شدن هستند. نهالستان و گياهان دارويي مركز تحقيقات آن در حال نابودي است‌.
پروژه‌اي كه با اين عظمت شروع شده و ميليادرها هزينه برای تامین زیرساخت‌های این مجموعه از بيت‌المال صورت گرفته است و همه مردم خرم‌آباد و لرستان از ساخت اين مجتمع به نيكي ياد مي‌كنند و استقبال خوبي هم از سوي هموطنانمان و گردشگران كه از بام ديدن كرده‌اند شده حال چرا باید از این ظرفیت به خوبی استفاده نشود؟
 
برخي معتقدند چون بام لرستان با نام دهمرده عجين شده و در زمان دولت قبلي اجرايي شده است، استاندار كنوني به عنوان نماينده دولت جديد ميلي به ادامه و تكميل اين پروژه از خود نشان نمي‌دهد‌. آيا رها كردن بام لرستان و تكميل نكردن آن از سوي مسوولان لرستان تضييع حقوق شهروندان و بيت‌المال نيست‌؟
آيا كار سختي است كه پول كيك و سانديس يكي از همايش‌هاي ادارات مختلف در طول سال را به هزينه‌ي غذاي حيوانات باغ وحش خرم‌آباد اختصاص داد تا كودكان شهر ما به جاي ديدن شير و گرگ درون كتاب‌ها، در باغ وحش شهرشان و از نزديك آن‌ها را ببينند؟
استاندار محترم بداند كه تكميل و توسعه‌ي بام لرستان يكي از مطالبات به حق مردم لرستان است و آن‌ها كوتاهي در اين زمينه را هرگز نخواهند بخشيد‌.