یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

مدت مدیدی است که هتل صخره‌ای(سزّار) بر بلنداي صخره و پارکی به همین نام و در یکی از بهترین و زیبا‌ترین نقاط شهر خرّم‌آباد با ظاهري زشت و نیمه‌کاره، سینه سپر کرده تا به همگان ثابت كند: "هتلی که می‌توانست صنعت گردشگری خرّم‌آباد و لرستان را به سوی پیش‌رفت سوق دهد، اکنون نمادی از بی‌کفایتی برخي مسوولان شهر خرّم‌آباد و استان لرستان است!"

به گزارش يافته، هتلی که روزی قرار بود از مکان‌های شیک و آنتیک شهر توریستی خرّم‌آباد باشد، هتلی که می‌توانست زمینه را برای اسکان بیش‌تر گردشگران فراهم سازد، هتلی که تالارها و مکان‌های گردشگری‌اش می‌توانست شهره خاص و عام در لرستان و غرب ايران باشد، اکنون تكميل و بهره‌برداري از آن پس از 16 سال در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و گویا هیچ كدام از مسوولان استان و شهر نگران این پروژه نیمه‌کاره نیستند.

با توجه به این که اكثر متوليان گردشگري استان چندین مرتبه خصوصاً در ایام نوروز کمبود مکان‌های اسکان در خرّم‌آباد را از نزدیک مشاهده کرده‌اند ولی همانند کبکی سرشان را زیر برف نموده‌ و جهت تکمیل این پروژه نیمه‌کاره از هر گونه اقدام مؤثر عاجز بوده‌اند!

هتل صخره اي خرم آباد

از نشانه‌‌هاي بي‌كفايت بودن يك مدير يا مسوول، جمع كردن افراد بي‌كفايت گرد خود يا سپردن مسووليت‌هاي بزرگ و مهم به افراد ناتوان است، لذا ما شهروندان خرم‌آبادي معتقديم اگر اين پروژه به سرانجام نرسيده يا "انتخاب‌شونده" مقصر بوده و يا "انتخاب‌كننده" و در حالتي محتمل‌تر، گزينه‌ي سومي به نام "هر دو" مطرح مي‌شوند!

سپردن پروژه به كسي كه هنوز پس از 16 سال نتوانسته آن را تكميل كند، آيا نشانه ضعف مسوولان بخصوص ميراث فرهنگي در برخورد با كاستي‌ها و نيز پوزخندي به مردم خرم‌آباد نيست! 16 سالی که می‌توانست خرّم‌آباد و صنعت گردشگری‌اش را متحول سازد، 16 سالی که در سایه سکوت بحث برانگيز مسوولان جز حیف و میل بیت‌المال سودي نداشته و عدم پي‌گيري وضعيت اين پروژه و عدم تغيير مسوول آن با وجود عوض شدن 7 استاندار و 15 شهردار يا سرپرست شهرداري، نشان از چه چيزي مي‌تواند باشد؟!

مسوول ساخت اين هتل كه در شهرهاي ديگر نيز به سرمايه‌گذاري مشغول است، بی آن که احساس کند مردم این دیار روز به روز که از کنار این پروژه می‌گذرند و با نگاهي حسرت‌بار چشم‌انتظار به بار نشستن آن هستند، فرداي قيامت چه پاسخي به نيم ميليون سكنه خرم‌آباد خواهد داد؟!

هتلی که به دليل موقعيت مناسب مكاني آن‌قدر توان دارد که صنعت توریستی لرستان را زیر و رو کند، حالا با سيماي كريه چند ساله‌اش، خود از معضلات گردشگري اين شهر محسوب شده و به مکانی امن برای بی‌خانمان‌ها و معتادان شهر بدل شده است!

این هتل در عرصه "ساخت و ساز" چنان اسم و رسمی به هم زده که هر سرمایه‌گذاری برای توجيه روند لاک‌پشتی پروژه‌اش آن را به سرنوشت هتل صخره‌ای خرّم‌آباد تشبیه می‌کند! نکته قابل توجه این که دیگر ساخت هتل‌هایی در قد و قواره بالا‌تر از اين هتل، مسوولان شهرهاي‌شان و با اندک قدرت سیاسی، این روزها قیچی به دست در حال افتتاح شدن هستند.

وقتی مسوولان استاني، آن هم در مرکز سیاسی‌– اداری استانی همچون لرستان، قادر به ساخت و تکمیل هتل نه چندان بزرگی همچون هتل صخره‌ای(سزار) نیستند، چگونه مي‌توانند به مردان عابر بانکی ایران يا سرمايه‌گذاران خارجي که با هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری به لرستان مي‌آيند این نوید را بدهند که سرمایه‌شان باز خواهد گشت و مشکلی مثلاً 16 ساله پیش رو نخواهند داشت!

از طرفي، در خوش‌بينانه‌ترين حالت اگر اين هتل ظرف امسال يا سال آينده به بهره‌برداري برسد، با پي‌ريزي مربوط به 16 سال قبل، چه تضميني براي استحكام ساخت آن وجود دارد؟!

به هر روی امیدواریم که این بار مسوولین استان خصوصاً دكتر دهمرده استاندار پرتلاش که انصافاً خدمات درخور توجهي در لرستان انجام داده در آستانه دور چهارم سفر رياست جمهوري به لرستان، با عزمی راسخ وارد گود شود و تکلیف اين پروژه‌ی نیمه‌کاره خرّم‌آباد را در كنار پروژه‌هاي بام شهر، مجتمع بزرگ اداری‌‌تجاری ونک‌پارک و ... روشن نماید و به سرانجامش برساند. به امید آن روز!

 

احمد ساكي

 

دیدگاه‌ها  

#1 شیعه پور 1392-02-24 13:01
گل گفتی داش احمد......بخدا این درد همه مردم شهره.....
نقل قول کردن
#2 سجاد سپهوند 1392-02-29 10:38
برادر نمیدانم مسئولین چرا سکوت کرده اند و این پروژه را از اقای ... نمی گیرند؟؟؟؟؟
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا