هفته‌ي گذشته، جلسه‌اي با محوريت اعزام دانشجويان يكي از شهرستان‌هاي استان در قالب كاروان "راهيان نور" با حضور جمعي از مسوولان اين شهرستان‌ كه به نوعي مدتي است به شدت "سياست‌زده" شده، برگزار مي‌شود.
پس از پايان جلسه، رئيس يكي از مراكز دانشگاهي اين شهرستان در خصوص لزوم رسيدگي به وضعيت بهداشتي خوابگاه‌هاي دانشجويي از سرپرست فرمانداري شهرستان طلب همكاري ساير دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط را مي‌نمايد و به سرپرست فرمانداري مي‌گويد علي‌رغم اظهاراتي كه در جلسه داشته، هنوز اقدامي عملي نكرده است.
سرپرست فرمانداري نيز كه خود را صاحب قدرت مطلق اين شهر (البته حتماً به پشتوانه نيروهايي سياسي تندروي جناح وابسته‌اش) تصور مي‌كند، در حضور معاونش، بخشدار اين شهرستان و برخي حضار از جمله كاركنان دانشگاه، با لحني ناشايست و تند شروع به صحبت با يك شخصيت دانشگاهي نموده و در حضور ديگران، وي را جواني خام، بي‌اطلاع و فاقد درك و تشخيص درست خطاب مي‌نمايد و با عصابيت مي‌گويد: «اخراجت مي‌كنم!»
اين اقدام ناشايست فرمانداري كه ماه گذشته نيز باعث ايجاد حادثه‌اي با حواشي سياسي بسيار در استان شد، چند سؤال را در اذهان ايجاد مي‌كند كه:
1-     آيا اخراج كردن يك نيروي دانشگاهي در حيطه‌ي اختيارات سرپرست فرمانداري يك شهر است يا رئيس اين دانشگاه در لرستان؟ و اگر در حيطه‌ي اختيارات سرپرست فرمانداري است، چرا آن را به تندي و با اهانت در حضور جمع مطرح مي‌كند؟
2-     انتصاب افراد تندرو و بسيار متعصب از جناح اصلاح‌طلب چه دخلي با شعار دولت تدبير و اميد دارد و اگر قرار است از اصلاح‌طلبان در اين دولت استفاده شود، چرا افراد توانمند و ميانه‌روي اين جناح كنار گود مي‌مانند و چنين افراد تندرو و حاشيه‌سازي در استان ما منصب مي‌گيرند؟
3-     اين شخص كه خودش فرمانداري غيربومي است به يكي از مسوولان شهرستان گفته كه به دنبال انتصاب نيرويي بومي از شهر خودتان به جاي اين مسوول دانشگاهي غيربومي هستم! جالب اين‌جاست كه با همكاري يكي از سياست‌بازان هم‌طيف خود در مركز استان، قصد دارند يكي از نيروهاي آموزش و پرورش اين شهرستان را وارد بدنه‌ي وزارت علوم كرده و به عنوان رئيس اين مركز برگزينند. به مصداق مثل "مرگ خوب است اما براي همسايه" سؤال اين‌جاست كه اين سرپرست غيربومي آيا اعترضات نسبت به غيربومي خودش را هم مي‌بيند(از جمله نامه‌اي كه چندي قبل توسط كرم‌رضا پيريايي در خصوص وي نگاشته شد) يا فقط جهت ابقاي خود، قصد دارد ديگر نيروهاي توانمند را با شعار غيربومي بودن و در اصل با اهداف سياسي وابسته به افراد تندروي جناح مورد علاقه‌اش در لرستان تغيير دهد؟
اميدواريم مسوولان استان هر چه زودتر تكليف ما را در خصوص اين قبيل انتصابات روشن كنند تا بدانيم منصب گرفتن چنين فرمانداراني (سرپرست فرمانداري) مورد تأييد دولتي با شعار "اعتدال، تدبير و اميد" است يا مورد تأييد اطلاح‌طلبان تندرو؟! اگر تدبير و اميد در لرستان چنين معنا و پياده مي‌شود كه يك نفر شهر و استاني را به هم بريزد، پس لطفاً ديگر نام آن را "اعتدال، تدبير و اميد" نگذاريد و بهتر است همان اطلاح‌طلب البته نه از نوع ميانه‌روي آن كه از نوع تندروي شديد يا همان فتنه‌گران تغيير دهند.
به راستي در اين شهرستان چه خبر است كه شخصي با كارنامه‌اي انباشته از عملكرد متعصبانه‌ي سياسي هنوز بر مسند قدرت نشسته و كسي را ياراي كنار نهادنش نيست؟
اينان چه سنخيتي با "اعتدال، تدبير و اميد" دارند و چه كساني پشت سر آن‌ها‌ قرار دارند كه علي‌رغم سر دادن اين شعار دولت دكتر روحاني، سياست‌هاي تند برخي افراد وابسته به جريانات فتنه را در لرستان پياده و دنبال مي‌كنند؟
اميدواريم مسوولان استان هر چه زودتر موضع خود را در قبال عملكرد شبهه‌برانگيز چنين كساني كه به عنوان فرماندار در شهرستان‌ها منصوب مي‌نمايند، مشخص كنند تا كساني چون ما نيز تكليف خود را در قبال شناخت ديدگاه سياسي مسوولان ارشد استان‌مان بدانيم تا اگر سنخيتي با چنين تندروهايي ندارند، از چه رو آن‌ها را منصب و قدرت مي‌دهند تا با مردم و به خصوص قشر دانشگاهي لرستان چنين رفتاري بنمايند؟!
 حكايت عجيب فرماندار تندروي يكي از شهر‌هاي استان و چند سؤال از مسوولان
ر - ج / يافته