یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

ظرف یکی دو سال اخیر، مسوولان به منظور کاهش حجم ترافیک شهر خرم‌آباد اقداماتی انجام داده‌اند که از آن جمله می‌توان به احداث پل‌های موقت در نقاط مختلف رودخانه گلال خرم‌آباد اشاره نمود.

این پل‌های موقت همان طور که از اسم‌شان پیداست موقتی بوده و هنگام بارش‌های شدید و بالا آمدن سطح آب خرم‌رود ممنوع‌العبور می‌شوند! سؤال این‌جاست که اگر این پل‌ها موقتی هستند چرا چند سال است که ماندگار شده‌اند و اگر قرار است همچنان ماندگار بمانند چرا از ابتدای کار به لحاظ فنی و کارایی اقدامات لازم روی آنها انجام نمی‌شود؟!

یک نمونه از این پل‌ها پل موقتی است که پارک بهشت (واقع در کنار آرامستان خضر) را به میدان امام خميني(ره) در خيابان علوي متصل می‌کند. اكثر كساني كه گذرشان به آن سمت افتاده باشد، حتماً متوجه مشکلات ایجاد شده در چهار راه ابتدای اين پل شده‌اند. تا قبل از ایجاد این دور برگردان‌ها تردد خودرو‌ها بهتر و کم خطر‌تر انجام می‌شد. با ایجاد این دور برگردان‌ها در یک سمت پل و با چند بار تغییر نه تنها مشکلات عبور و مرور از بین نرفته بلکه بیش‌تر نيز شده است.

وقتي چند شهروند عادي متوجه چنين ايرادي مي‌شوند، جاي تعجب است كه چگونه متوليان كه حتماً بارها از اين مسير عبور كرده‌اند و مشكلات آن را ملاحظه كرده‌اند، متوجه آن نشده و كاري انجام نداده‌اند. علاوه بر اين، در خصوص ايرادهاي محرز پل موقت ذكر شده بايد گفت:

اول: در یک طرف دور برگردان پیاده‌رویی دیده می‌شود که از خیابان جلوی‌اش پهن‌تر است و در طرف مقابل خیابان پیاده‌رویی در نظر گرفته نشده است!

دوم: عرض خیابان چنان کم است که امکان عبور دو خودرو وجود ندارد. اگر خودرویی قصد دور زدن داشته باشد خودروی بعدی باید همچنان متوقف مانده  تا خودروی جلویی دور زده و مسیر باز شود.

با توجه به این که خیابان‌های ساحلی شهر معمولاً محل تردد خودروهای شخصی است و افرادی که این مسیر‌ها را انتخاب می‌نمایند نیاز دارند که در مدت زمان کم‌تری به مقصد برسند، لذا لازم می‌نماید که عبور و مرور خودروها در این خطوط آسان‌تر شود، به ویژه پنج‌شنبه‌ها که تردد اتومبیل‌ها بسیار بیش‌تر خواهد بود.

امید است مسوولان مربوط نظارت بیش‌تر و تخصصی‌تری بر انجام چنین پروژه‌هایی داشته باشند تا بودجه‌های عمرانی بیهوده هدر نرود و موجبات آسایش همشهریان و مهمانان فراهم آيد.

 

 

جهانگیر خسروی‌شکیب

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا