یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

توسعه یک فرایند است و نیز یک برنامه مدون، تا از ره‌آورد آن بشود امور زیربنای مرتبطش نظیر توسعه انسانی، درآمد سرانه ملی‌، هدف‌گذاری افق‌های نو و جدید را در آن دید و به کار برد و نیز توسعه الزاماتی دارد که هر کدام آن را بررسی کنیم متاسفانه می‌بینیم در این‌جا به شدت آسیب‌پذیر و عقب افتاده هستیم.
 به دست آوردن عوامل توسعه و رسیدن به آن‌ها به تنهایی نمی‌تواند توسعه‌آفرین باشد زیرا می‌بینیم که برخی کشورها با درآمد سرانه بالا توسعه نیافته‌اند‌، توسعه نیازمند دانش فنی است نه فقط ابزار فنی‌، نیک می‌بینیم برخی کشورها‌ی همسایه علی‌رغم دریافت مدرن‌ترین ماشین‌آلات در بخش‌های مختلف هنوز توسعه نیافته‌اند‌.
 همچنین ما نیازمند بهبود فرایندها بالاخص فرایند کیفیت هستیم‌، مثلاً در بخش صنعت کیفیت ماشین‌آلات ما روز به‌ روز نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود. نمونه‌ي آن صنعت خودرو است و علتش هم عدم پرداختن به همین مولفه است.
در امور اجتماعی نيز برنامه‌ریزی جهت رشد نداریم، مثلاً در حوزه مهاجرت الیگودرز همیشه و هر ساله رشد منفی را تجربه می‌کند‌، مهاجرت یک شاخص آسیب‌شناسی است‌. چرا ؟ حتماً امکان بهبود وضعیت معیشت‌، بهداشت‌، غذا،  درآمد‌، رفاه‌، امکانات اجتماعی و فرایند‌های حاکم بر جامعه و وضعیت سلامت را در مخاطرات جدی قرار داده است‌.
کشاورزی و دامداری علی‌رغم ظرفیت‌های عظیم آن مغفول مانده است و همین غفلت زدگی کم‌کم ستون‌های رشد و تحول‌آفرینی را از حوزه‌های نظری سست و بی‌پایه می‌کند به گونه‌ای که می‌بینیم نباید رویکرد دانشگاه‌های ما در پذیرش دانشجو مسیر تولید علم و فن و محتوا و ثروت را برای دانشجو نه تنها طی نکند بلکه به ضرورت رشته‌های پر طرفدار به لحاظ مباحث روانی، جهت سود بیش‌تر برای دانشگاه بیاندیشد و کار و توسعه انسانی را به سمت و سویی نامعلوم نکشاند که البته دانشگاه‌های ما خود را از این نقص رهانیده‌اند‌. 
اگر بخواهیم پازل توسعه را جور کنیم به مولفه‌های دیگر نیز باید اشاره شود که از حوصله این اندک خارج است اما این نقد ثبوتی به منزله پایان راه نیست‌.
الیگودرز دارای ظرفیت‌های بی‌انتها‌ست در یک نگاه کلان نیازمند مدیریت صحیح و چند وجهی است‌. ما نیازمند برنامه هستیم که داریم‌، ما نیازمند اسناد بالادستی هستیم که برنامه افق 1404 پیش روی ماست‌، مدیران می‌بایست سند آمایش سرزمین را که سال‌هاست روی آن بحث می‌شود را به مورد اجرا گذاشته و قدم‌های توسعه را محکم و با ثبات بردارند‌، الیگودرز با مهار آب‌های خروشان و سرکش خود نهایت بذل و بخشش را انجام داد  اما پروژه‌های ساخت سدهای آن نوید فردایی روشن و سپید را می‌دهد‌، سد حوزیان در الیگودرز می‌تواند دشت‌های وسیعی را سیراب نماید و به تولید محصول و ثروت بیانجامد‌، دشت حاصل‌خیز شاپور‌آباد مرکز بخش بربرود غربی ظرفیت بی‌انتهایی از کشاورزی است که با تکمیل شبکه‌های سد خان‌آباد و شبکه‌های ایستگاه پمپاژ زمینی قم‌رود تا گندمینه و مغانک همه دشت‌های تشنه را پرآب می‌کند که به همت مهندس توکلی نماینده محترم شهر حق‌آبه آن‌ها در شورای عالی آب تعریف شده است‌.
گاز‌رسانی به سرعت در حال گسترش است و هنوز در اول راه است. هر روستا و بخش را مطالعه کنی نیک می‌یابی که به لحاظ فلاحتی و دامداری بودن پیشه اکثر اهالی آن و وجود زمین‌های مستعد می‌شود به تولید ثروت و رفاه فکر کرد.
دشت مستعد غرب الیگودرز از گایکان تا چمن‌سلطان نیز این‌گونه است و می‌تواند یک خانواده با احداث گلخانه به ثروت و رفاه برسد‌. بحث درختکاری و ایجاد باغ و درختان مثمر در این دشت‌ها ظرفیتی بی‌پایان دارد که همه این ظرفیت‌ها منتظر تکمیل پروژه‌های آبی است‌.
در بخش شول‌آباد با همه ظرفیت دام‌پروری خود آبزی‌پروری یکی از فرصت‌های بالقوه تولید است و همچنین اکثر مناطق جنوب الیگودرز با وجود چشمه‌سارهای غنی و زلال در این مسیر یعنی آبزی‌پروری امتحان خود را پس داده است و نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است‌.
ایجاد زیرساخت‌های ارتباتی اعم از مسیرهای ترابری که از مسیر الیگودرز می‌تواند کریدور شمال‌– جنوب را 200 کیلومتر کم‌تر کند خود یک فرصت استثنایی برای کشور است با اندکی تقریباً 40 کیلومتر راه شکافتی می‌توان از هدر رفت سرمایه‌های عظیمی با احداث این شاه راه جلوگیری کرد‌.
زیر‌ساخت‌های دیجیتال و مباحث دولت الکترونیک در دست اقدام و انجام است که با حضور آقاي ولی‌الله میرزایی‌اصل فرماندار جدید که از مدیران با‌سابقه و با‌تجربه در حوزه اجرایی و عمرانی است، انتظار می‌رود بیش از پیش به مسیر توسعه و فرایند آن فکر کرد و امیدوار بود بالاخص این که استاندار لرستان با سابقه روشن و درخشان عمرانی، می‌تواند در الیگودرز تاثیر‌گذار باشد کما این که با حضور میدانی خود به نیکی آن را نشان داده است‌.
حلقه ارتباطی این فرایند نماینده مردم شریف الیگودرز می‌باشد که به خوبی نقش نظارتی و حمایتی خود را ایفا نموده است یادمان نرود فرصت ایشان بی‌بدیل است زیرا ایشان همراه با دولت تدبیر و امید بوده است و نیز در برخی شوراهای عالی و اساسی دولت عضو موثر است نظیر شورای عالی آب که در شهر ما جای فعالیت زیادی به خود اختصاص داده است و هنوز در فضای سایبر از عملکرد ایشان برای لرستان خاطره‌های خوش وجود دارد‌. همچنین ایشان عضو شورای عالی برنامه‌ریزی استان و رئیس مجمع نمایندگان لرستان است که خود می‌تواند در ایجاد وحدت رویه در مباحث کلان اجرایی کشوری استانی و شهرستانی موثر باشد‌.
یک بار دیگر نقش وحدت در حوزه اجرا و رویه‌های آن و هم‌دلی و برادری تاکید می‌شود و این ولایت‌مداری را سهراب محموديسرلوحه کارمان قرار می‌دهیم تا زیر سایه ولایت حضرت ولی‌عصر (روحی فداه‌) و رهبری عزیز امام، چشم به افق‌های بلند برای سربلندی ایرانی اسلامی و الیگودرزی آباد می‌دوزیم‌.
 
سهراب  محمودی
فعال سیاسی
 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن 1393-07-30 15:16
برادر عزیز شما که الیگودرزی هستید چرا از واژه جعلی قمرود استفاده می کنید که با انتقال آب های الیگودرز به چند شهر دیگر چگونه می توان کشاورزی این شهر را توسعه داد در صورتی که اکثر چاهها و چشمه ها و باغات و مزارع این حوزه به همین خاطر خشک شده اند
نقل قول کردن
#2 یک الیگودرزی 1393-08-01 09:31
آقای محسن
تو از این نوشته فقط اون واژه را دیدی البته جعلی هم هست کاش بیشتر تامل کنید
نقل قول کردن
#3 نادر 1393-08-23 21:16
سلام
از استاد محترم جناب محمودی تشکر میکنم
انتظار داریم با توجه به اینکه ایشان در تراز بالای مدیریتی کار کرده است ونیز اهل رسانه و قلم است بیشتر ازین، در مسایل الیگودرز قلم بزند حقیقتا نوشته ایشان مایه امید و راهگشا است و اینکه ایشان یک فعال سیاسی است کمتردر نوشته خود رنگ وبوی سیاسی داده اند جای تقدیر دارد.
وهمچنین هومیان نیوزکه یادداشت های الیگودرزی ها را نشر میدهد خیلی عالیست وبه عقلانیت نزدیک است.
ما منتظر یادداشت های بیشتر از استاد محمودی هستیم مخصوصا در موضوع قرآن و روان شناسی.
لطفا نظر این جانب را انتشار دهید.
نقل قول کردن
#4 از طرف یک الیگودرزی 1393-09-04 18:10
سرقت با شیب ملایم
یکی از اصول حقوق معنوی رعایت حقوق مولفین و مصنفین و رعایت حقوق معنوی پدید آورندگان آثار میباشد.
چندی پیش سهراب محمودی فعال سیاسی الیگودرزی با نوشتن یک یادداشت تحت عنوان الیگودرز در مسیر توسعه و پیشرفت که مورد استقبال و باز نشر بسیاری از سایتهای خبری لرستان واقع گردید از جمله هومیان نیوز ،گهر نیوز،ازنا خبر،هیجار،نیوز الیگودرز،میر ملاس نیوزو…..در این میان خبرگزاری دولتی ایرنای لرستان در یک اقدام غیر حرفه ای بدون ذکر نام نویسنده یا حتی عکس آن فقط با ذکر منبع یادداشت “میر ملاس نیوز: اقدام به باز نشرآن نمود فقط به این دلیل که موافق و همخوان با مسیر دولت تدبیر و امید بود. واین حرکت ناشیانه مورد اعتراض نویسنده این اثر قرار گرفت واز خبر نگار و دبیر سرویس مذکور درخواست نمود یا اسمی از پدید آورنده آن اثر به میان بیاورد یا آن خبر را حذف کند.
متاسفانه خبرگزاری ایرنا بدون اعتنا به این اعتراض همچنان یادداشت مورد اشاره را با همان سبک در خط انتشار قرار داده است. متاسفیم برای خبرگزاری دولتی ایرنا!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا