وحید آریافر/ بهار لرستان: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، سفر‌های استانی همچون دیگر رؤسای جمهور به مناطق محروم و استان‌های مختلف آغاز شد.
دکتر رئیسی در این سفر‌ها، با محوریت رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته، سفر‌های خود را آغاز کرد و در نخستین سفر خود در ۵ شهریور ۱۴۰۰ به استان خوزستان سفر کرد.
وی پس از آن به استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، و ایلام و دیگر استان‌ها سفر کرد.
استان لرستان به واسطه توسعه نیافتگی تاریخی خود و دارا بودن رتبه‌های نخست در بیکاری و فلاکت و ده‌ها آمار منفی دیگر؛ اما در میان استان‌های نخست سفر رئیسی قرار نگرفت و بالاخره در ۱۹ آذر ۱۴۰۰ نام لرستان به عنوان یازدهمین مقصد سفر رئیس جمهور به ثبت رسید.
رئیس جمهور در دور دوم سفر‌های استانی خود، تاکنون به ۱۱ استان سفر کرده و پس از اجرایی شدن بخشی و یا تمامی مصوبات سفر اول، در سفر دوم نیز مصوبات خوبی را با تأیید رسانده است.
با این اوصاف و بنا به گفته احمدرضا دالوند؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مصوبات سفر اول دولت به لرستان از پیشرفت ۶۵ درصدی برخوردار بوده و احتمال سفر دکتر رئیسی به لرستان در پاییز پیش‌بینی شده بود. (خبرگزاری مهر، ۱۳ شهریور ۱۴۰۲)
اما با عبور از پاییز، و سفر یازدهم رئیس جمهور به لرستان، شائبه سفر دولتی‌ها به لرستان، عملاً وارد زمستان شد و در برخی رایزنی‌ها و خبر‌ها، سفر هیأت دولت را در سال بعد، و پس از انتخابات پیش‌بینی می‌کنند.
محمد خدابخشی، رئیس مجمع نمایندگان لرستان در مجلس شورای اسلامی نیز در روز‌های آخر پاییز و در جمع اصحاب رسانه گفت: «تکمیل مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری باعث می‌شود سفر دوم رئیس جمهور صورت گیرد اما این سفر باعث می‌شود که اعتبارات کافی حتی به مصوبات دور اول تعلق گیرد ولی پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رئیس جمهور به لرستان سفر نکند» ( خبرگزاری ایرنا. ۲۵ آذر ۱۴۰۲)
اما با این اوصاف؛ و با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات، شاید سفر رئیسی در روز‌های آخر سال جاری و یا در سال آینده برای لرستانی‌ها رقم بخورد.