یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

هفته گذشته زيرگذرهاي پل‌هاي شهدا و دارايي‌زاده خرم‌آباد آسفالت شد.

با وجودي كه حدود يك ماه از افتتاح زيرگذرهاي شرقي و غربي پل‌هاي شهدا و دارايي‌زاده مي‌گذشت، عبور خودروها از روي كف‌پوش بتوني زيرگذرهايي به طول 300 متر، باعث وارد آمدن خسارتي به آن‌ها و نيز احساسي ناخوشايند در سرنشينان خودروها مي‌شد به نحوي كه گاه آدم احساس مي‌كرد دل و روده‌اش به هنگام عبور خودرو از زيرگذر، در حال بالا آمدن است!

از "نهضت آسفالت" وعده داده شده توسط استاندار و مسوولان كه تيرماه 1390 نويد آن به رسانه‌ها و مردم داده شد، هنوز خبري نيست و جالب اين كه پس از دو سال بالاخره اين زيرگذرها به عنوان جزیی از معابر عمومي شهر خرم‌آباد، رنگ و روي آسفالت را ديدند!  آسفالت کردن این دو زیرگذر مفروش به بتون در روزهای پایانی تعطیلات یعنی زمانی که مهمانان نوروزی مشغول خروج از خرم آباد بودند یادآور ضرب المثل لری «دما درو، داسی و دس عقرو» است!

البته وضعيت نامناسب آسفالت سایر خيابان‌هاي خرم‌آباد به گونه‌اي بود كه باعث آبروريزي جلوي مهمانان نوروزي شد و اكثر آن‌ها از اين مسأله گله و شكايت داشتند!

وجود ناهمواري‌هاي بسيار و چاله‌هاي عميق در خيابان‌هاي خرم آباد، علاوه بر ايجاد خطرات جاني، هر ساله باعث وارد آمدن ميلياردها ريال خسارت به دارندگان اتومبيل در اين شهرستان مي‌شود و متأسفانه اكثر مسوولان استان نيز نسبت به اين موضوع بي‌توجه هستند در حالي كه هر روز با خودروهاي دولتي به دفعات از همين خيابان‌ها عبور مي‌كنند و شايد به همين دليل باشد كه كك‌شان هم نمي‌گزد!

ترافيك و شلوغي خيابان‌هاي سطح شهر باعث شده تا رانندگان خودروها براي رفت‌وآمد، به خيابان‌هاي كوچك و كوچه‌ پس‌كوچه‌هاي شهر متوسل شوند. از طرف ديگر، ساكنان اين كوچه‌ها نيز به منظور جلوگيري از تردد زياد از حد خودروها، اقدام به ايجاد دست‌انداز‌هاي پرشمار در اين معابر كرده‌اند و به همين سبب رفت‌و‌آمد در شهر مختل گرديده و باعث وارد آمدن خساراتي سنگين به خودروداران شده است.

در اين بين، كار خوب شهرداري خرم‌آباد كه در فقدان بودجه‌اي در اين زمينه، چند روز قبل از عيد به لكه‌گيري از چند خيابان اصلي شهر اقدام نمود، ستودني است اما همگان به خوبي مي‌دانند كه «با يك گل بهار نمي‌شود» و هر چه زودتر بايد چاره‌اي براي اين معضل بزرگ انديشيده شود.

رضا جايدري- يافته


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا