شهرام شرفی/ یافته: یکی از مطالبات شهروندی از شورای اسلامی شهر خرم‌آباد این است که شورا تلاش کند یک زمین مناسب برای آرامستان جدید شهر خرم‌آباد، پیدا و فراهم کند.
متأسفانه در وضعیت فعلی، به اندازه کافی ظرفیت آرامستان خضر و صالحین، تکمیل شده است و مرکز استان لرستان با جمعیت بیش از 400 هزار نفر، نیازمند تلاش برای پیدا کردن یک زمین جدید و متناسب با استانداردها و شاخص‌های یک آرامستان است.
در آینده نزدیک، احتمال دارد ما به عنوان مرکزنشینان استان لرستان با بحران مکان و جا در شهر خرم‌آباد برای آرامستان روبه‌رو بشویم و به همین علت از همین الان با رویکرد مدیریت پیشابحران و براساس آینده‌نگری، بایستی شورای شهر خرم‌آباد، فرمانداری مرکز استان، راه و شهرسازی و استانداری، فکری اساسی انجام بدهند و از همین الان، پیگیری‌های لازم، کافی و مستمر توسط شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، کلید خورده و انجام شود.
بدین روی، از رئیس محترم شورای اسلامی شهر خرم‌آباد، رضا بیرانوند و نائب رئیس محترم شورا، مجید دریکوند، تقاضا دارم دستورات لازم را برای پیگیری و اجرایی شدن این مطالبه‌ی مهم شهروندی، صادر فرمایند.
ناگفته پیداست در بحث مدیریت بحران، سه مرحله وجود دارد: مدیریت پیشابحران، مدیریت حین بحران و مدیریت پسابحران.
به اعتقاد بنده، مهم‌ترین مرحله هم همان مدیریت پیشابحران است. ما براساس تحلیل و سنجش وضع موجود می‌بایست یک نوع آینده‌نگری و آینده‌پژوهشی در تصمیمات، برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های مختلف از جمله حوزه‌های کاری مدیریت شهری و شهرداری داشته باشیم.
ما نیاز داریم که براساس آینده‌بینی و آینده‌پژوهشی، وضعیت 30 تا 50 سال آینده را برای مدیریت شهری خرم‌آباد، تحلیل و ارزیابی کنیم.
بر همین اساس، باتوجه به وضعیت فعلی آرامستان اصلی شهر خرم‌آباد، شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و شهردار این شهر، از همین الان بایستی پیگیری‌های لازم را برای درنظر گرفتن یک زمین جدید و متناسب با تعداد جمعیت شهرستان، برای ایجاد یک آرامستان استاندارد، انجام بدهند.

خیابان‌های قطعات انتهایی قبرستان صالحین خرم‌آباد آسفالت شد+ تصاوير