روز گذشته و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر "قرار گرفتن طرح راه‌آهن دورود_بروجرد_ملایر در ردیف اعتبارات ملی"، برخی مخاطبان "پایگاه خبری یافته" سوا لاتی را در خصوص چگونگی اجرای پروژه‌های ریلی استان؛ به شرح زیر مطرح کردند:
 
1- - مختصری از این پروژه، بودجه و اقدامات انجام‌شده.
2- آیا این دو پروژه در لرستان از نظر بودجه‌ای با هم تداخل دارند و یا جدا هستند؟
3- آیا با اجرای این پروژه، در نقشه قبلی پروژه تهران – خرم‌آباد – اندیمشک تغییری حاصل می‌شود؟
 
جه پاسخگویی به این ابهامات، سؤالات فوق در اختیار اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان قرار گرفت که پاسخ دریافتی از طرف روابط عمومی این اداره به شرح ذیل دریافت و عینا" منتشر می‌شود:
 
راه‌آهن درود-خرم آباد-اندیمشک با هدف رفع گره ترافیکی (بار و مسافر) کریدور جنوب در محدوده درود تا اندیمشک در سال ۱۳۹۲ در قالب قرارداد طرح و ساخت به قرارگاه خاتم‌الانبیا (ع) واگذار گردید.
از اهداف مهم دیگر راه‌آهن مذکور عبور از شهرستان بروجرد جهت اتصال به راه‌آهن غرب کشور باهدف تکمیل کریدور جنوب به غرب و نهایتاً اتصال به کشور عراق (عتبات عالیات) از طریق مرز خسروی است.
قرارداد اولیه پروژه ۴۶۹ میلیارد و تا در حدود ۳۱۰ میلیارد هزینه ساخت آن شده است.
 با پیگیری و درخواست مسئولین شهرستان بروجرد در سال ۹۸ اتصال به شهرستان بروجرد که درنهایت جز اهداف از پیش تعیین‌شده طرح بود در قانون بودجه کشور قرار گرفته و محور به اسم راه‌آهن درود- خرم آباد - اندیمشک و اتصال به بروجرد تغییر پیدا کرد و در سال جدید اتصال به شهر ملایر (جهت وصل شدن به راه‌آهن غرب کشور) اضافه شد.
کل محور ذکر شده دارای یک ردیف اعتبار بود که بر اساس اولویت فنی تعریف شده از طریق مجری طرح و بر اساس اعتبارات و تخصیص‌های تزریق‌شده به مرحله اجرا در خواهد آمد.
پروژه مذکور با اهداف توضیح داده‌شده در فوق باعث توسعه استان در ابعاد مختلف بود که نیاز به همدلی و هماهنگی بیشتر جهت بالا بردن اعتبارات و تخصیص‌های سالیانه بوده چرا که محور اشاره شده از پروژه‌های خاص و سخت ازنظر فنی به دلیل عبور از رشته‌کوه‌های زاگرس است که نیاز به اعتباری بیش از ۲۳۰۰ میلیارد جهت تکمیل فاز اول آن (درود به خرم‌آباد و بروجرد) دارد.

پاسخ اداره راه شهرسازی استان به برخی ابهامات در اجرای پروژه‌های ریلی لرستان