یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

حادثه عظیم شهادت سردار سلیمانی و همرزمان شهیدش و به دنبال آن ، سیل خروشان حضور عاشقانه و ارادت خالصانه ی مردم به آن ها ، نشانه و آیتی از آیات و وعده های الهی ، پرتوی از عنایات ویژه پروردگار به بندگان مخلص و مجاهد خود و بیانگر عظمت این سردار و همرزمان شهیدش و رابطه ی ناب و عاشقانه ی آن ها با پروردگار عالم است.رابطه ی ناب و خالصانه با خداوند متعال ، یک رابطه وعشق بازی دو طرفه است ، از یک طرف سر دادن و خون دادن و از طرف دیگر، عزت و عظمت و محبت وعنایت فوق تصور بشر در عالم هستی است .



آری « ان الذین ءامنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا »  (مریم – 96)
قطعا کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند ، خداوند رحمان برای آن ها (در دل ها ) محبتی قرار خواهد داد.
به راستی خداوند چگونه قلوب این همه انسان را در ایران و عراق و لبنان و سوریه و پاکستان و هندوستان و کشمیر و یمن و بسیاری از کشورهای دیگر بدون هیچ چشمداشت مادی مملو از عشق و محبت به این شهدای والا مقام نمود؟
البته همچنان که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند،در منطق قرآن،عزت واقعی و کامل متعلق به خداوند و متعلق به هر کسی است که در جبهه ی خدایی قرار می گیرد.در مصاف بین حق و باطل،بین جبهه ی خدا  وجبهه ی شیطان،عزت،متعلق به کسانی است که در جبهه ی خدایی قرار می گیرند.
مگر نه این است که:« و لله العزه و لرسوله و للمومنین» (منافقون – 8)
به راستی که « واصبر فان الله لا یضیع اجرالمحسنین» (هود – 115)
و شکیبایی کن که خدا هرگز پاداش نیکو کاران را تباه نمی گرداند. آری شهادت، پاداش تلاش بی وقفه ی او در همه ی این سالیان بود.
البته این رابطه ی ناب و عاشقانه با پروردگار عالم، با خون دادن و جان دادن و شهادت پایان نمی پذیرد، بلکه این شهادت، اثرات و برکات عظیمی دارد که بعد از حیات مادی شهدا در عالم هستی و در میان مردم، جاری و ساری است. برخی از آثار و برکات شهادت مظلومانه و غریبانه ی سید الشهدا جبهه ی مقاومت و همرزمان شهیدش را می توان این چنین برشمرد:
1-تحول عظیم روحی و معنوی و تعمیق و گسترش فرهنگ شهادت طلبی و گفتمان جهاد و مقاومت در میان مردم و به ویژه در میان نوجوانان و جوانانی که بسیاری از آنها میدان های جنگ وجهاد را درک نکرده بودند. سال های سال کار و تلاش و فعالیت فرهنگی توسط  بهترین عالمان و معلمان واساتید علمی و اخلاقی نمی توانست این چنین روح وجان این مردم را از مرد و زن، کودک و نوجوان و پیر و جوان ، عمیقا متحول نماید. اشک های جاری بر گونه های مردان و زنان و کودکان این سرزمین در این ایام،فضای کشور را عرفانی و بهشتی و معطر کرده بود.
2-این شهادت باعث هویدا شدن گوهر وجودی یک انسان تربیت شده در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و برجسته شدن ویژگی های ممتاز این شخصیت گمنام همچون اخلاص، مردم داری، مهربانی،تواضع، انقلابی بودن، خستگی ناپذیری، ولایت مداری، شجاعت، سعه ی صدر، جاذبه حداکثری، مومن بودن به انقلاب اسلامی و ارزش های متعالی آن، فرا جناحی، فرا قومیتی و حتی فرا ملیتی دیدن جریان مبارزه ی حق و باطل، دوری از دنیا گرایی و شهرت طلبی، اهل عمل بودن و پرهیز از شعار گرایی و حریت و آزادگی و الگو شدن او برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانانی شد که بسیاری از آنها یا او را نمی شناختند و یا شناخت مختصری از او داشتند. آری «ان الله بالغ امره». ظهور و بروز این الگوی معنوی و ارزشی، نیاز ضروری دنیای غرق در مادیات امروز بود تا جان های غبار گرفته و غفلت زده ی ما انسان های عصر حاضر را تلنگر بیداری بزند و بار دیگر ظرفیت مکتب عاشورا و اسلام ناب محمدی (ص) را در تربیت انسان و ارائه ی الگو های عملی و قابل دسترس ، به همگان نشان دهد. به راستی هم اکنون چه خوب می توان فلسفه ی عاشورا را در آن دوره ی تیره و تار درک کرد که گاهی غیر از خون دادن ، هیچ چیز دیگری نمی تواند یزیدیان زمان را رسوا و ارزش های فراموش شده را احیا نماید . به حول و قوه ی الهی در آینده ی نه چندان دور خواهیم دید که روح این سردار مومن و مخلص و یاران همراهش چه انقلاب عظیمی در مردم این سرزمین و مردم سایر کشور های جبهه ی مقاومت به پا کرده و چه رویش های مقدسی از جنس ناب سلیمانی و ابو مهدی المهندس خواهیم داشت.
3-تقویت اتحاد و انسجام ملی: شهادت مظلومانه و غریبانه ی سردار سلیمانی و یاران همراهش همه ی مردم با افکار و گرایش های سیاسی مختلف، همه ی قومیت ها، گروه ها وا قشار مختلف اجتماعی را در کنار هم و در یک صف واحد قرار داد. در حالی که در چند ماه اخیر برخی مشکلات اقتصادی و نا کارآمدی های سیستم اداری باعث بروز اعتراضات مردمی در سطح کشور و تکدر خاطر مردم و اختلاف و تفرقه در میان گروه های سیاسی و اجتماعی شده بود ، شهادت مظلومانه و غریبانه ی سردارجبهه ی مقاومت و یاران همراهش ضمن زدودن این اختلافات و کدورت ها، باعث اتحاد و انسجام و همبستگی عمیق در میان آحاد مردم و قیام و حضور انقلابی، تاریخی و مثال زدنی آنها در مراسم تشییع پیکر مطهر این شهدا در سراسر کشور و بهت و حیرت جهانیان گردید.
4-اثبات ناعادلانه و ظالمانه بودن و نا کارآمدی نظام حاکم بر روابط و مناسبات جهانی و بین المللی برای کشور ها و اندیشمندان آزاده ی جهان: چندین سال فعالیت و تلاش گسترده سیاسی و دیپلماسی نمی توانست این چنین فریاد چند دهه ی جمهوری اسلامی ایران  مبنی بر ظالمانه بودن نظم حاکم بر روابط بین الملل را به دنیا اثبات نماید. سال هاست که جمهوری اسلامی به همه ی دنیا اعلام می کند که نظم حاکم بر روابط بین الملل ، نامتوازن ، غیر عادلانه و ظالمانه است و برخی کشورها به ویژه آمریکا در راس این بی عدالتی و نابرابری در روابط بین المللی قرار دارند و هر اقدام استعماری و ظالمانه ی خود را با استفاده از قدرت و جایگاه خود در این هژمونی به ظاهر قانونی ، توجیه کرده و به هیچ نهاد و سازمان بین المللی هم پاسخگو نیستند . افدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن مهمانان رسمی در داخل مرزهای قانونی یک کشور به عنوان مصداق روشن و آشکار تروریسم دولتی و بین المللی و عدم پاسخگویی او ، نامتوازن و ظالمانه بودن مناسبات بین المللی حاکم بر جهان را  بیش از پیش اثبات می نماید .آمریکا به طور رسمی با نقض قوانین بین المللی به حقوق ایران و همسایگانش تجاوز نموده و با این کار ، افکار عمومی و سیاسی جهان ، بیش از پیش با خوی استکباری و تجاوزگرانه آمریکا آشنا شده و متقاعد می شوند که کشوری مثل آمریکا که آشکارا بدیهی ترین قوانین بین المللی را به صورت لجام گسیخته نقض می کند ، شایستگی ها ی لازم برای نقش آفرینی عادلانه در جهان را ندارد.
5-شهادت سردار و همرزمان همراهش و به دنبال آن حمله ی سهمگین موشکی جمهوری اسلامی به یک پایگاه نظامی آمریکا در منطقه ، شجاعت و اقتدار نظامی و دفاعی جمهوری اسلامی را به عنوان پرچمدار و مرکز ثقل جبهه ی مقاومت و ایستادگی در برابر استکبار به همه ی مردم جهان نشان داد و روحیه ی امید و عزت طلبی و ایستادگی را در بین دوستان ویاران جبهه ی حق تقویت نمود . در طول بیش ازهفتاد سال گذشته هیچ کشوری جرات حمله به آمریکا پس از جنگ جهانی دوم را نداشته است . در حالی که جمهوری اسلامی به راحتی یکی از پایگاه های مهم نظامی آمریکا را در منطقه ،  مورد حمله ی موشکی قرار می دهد و هیچ عکس العملی هم از طرف آمریکا صورت نمی گیرد. تاریخ تکرار می شود و خون سرداران شهید می جوشد و جریان انتقام های مستمر از یزید و یزیدیان زمان تا ظهور منتقم  اصلی ادامه خواهد داشت.
6-تقویت اتحاد و انسجام فراملی در میان کشورهای محور مقاومت به ویژه دو ملت ایران و عراق : در طول چند ماه گذشته تفرقه افکنی ها و توطئه چینی های جبهه ی استکبار و استثمار به سردمداری آمریکا در بستر برخی مشکلات اقتصادی و ناکارآمدی های سیستم اداری ، کشورهای اسلامی به ویژه عراق ، لبنان و جمهوری اسلامی ایران را درگیر برخی اعتراضات و تنش های داخلی نموده و باعث ایجاد تفرقه و اختلاف بین گروه های مختلف سیاسی و اجتماعی شده و در صدد گسترش این اختلافات و تفرقه ها بین کشورهای منطقه بودند اما شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس در کنار هم و مخلوط شدن خون این شهدای راه مبارزه و مقاومت ، همه ی این فتنه ها و توطئه ها را خنثی کرده و یک بار دیگر ذهن ها را شستشو داده و با هم متحد و منسجم کرد.
7-احیا و تقویت فرهنگ مقابله با استعمار واستثمار و اشغالگری و لزوم خروج نیروهای خارجی از منطقه به ویژه کشورهای اسلامی : علیرغم اختلافات شدید در میان گروه های سیاسی برخی کشورها در خصوص نیروهای آمریکایی در منطقه به ویژه در کشور عراق ، بعد از شهادت سرداران محور مقاومت ، بلافاصله با اجماع و اتفاق نظر همه ی گروه های سیاسی ، طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق در پارلمان این کشور تصویب و برای اجرا به دولت عراق ابلاغ شد. ان شاءالله این اقدام آغازی خواهد بود برای گسترش و تقویت فرهنگ مبارزه با استعمار و استثمار و چپاول منابع کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای محور مقاومت و تقویت روحیه استعمار ستیزی در میان مردم این کشورها و در نهایت خروج همه ی نیروهای اشغالگر از منطقه ی مهم و حساس خاورمیانه. به حول و قوه ی الهی این موج ایجاد شده از خون سرداران و سایرشهدای جبهه ی مقاومت ، معادلات منطقه را به هم خواهد ریخت.
آری : و لا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون – فرحین بما ءاتیهم الله من فضله و یستبشرون بالذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الا خوف علیهم و لا هم یحزنون ( آل عمران : 170-169)
و ما در ادامه راه آن سردار سفرکرده و یاران و همراهان شهیدش ، با امام و مولای خویش عهدی دوباره می بندیم :
قسم به قطره قطره ی اشک های رهبر عزیزتر از جانمان ، قسم به قطره قطره ی اشک های مردان و زنان این سرزمین و قسم به قطره قطره ی خون شهدای والا مقام این سرزمین ، با امام و مولای خویش عهد می بندیم تا پای جان در راه دفاع از ارزش های متعالی اسلام ناب محمدی (ص) و دفاع از آب و خاک و ناموس این ملت برگزیده ی عصر ظهور خواهیم ایستاد و هرگز سر سازش و تسلیم فرود نخواهیم آورد .
والسلام علی من اتبع الهدی

محمدامین باقری/ دی ماه 98
  پایگاه خبری یافته
 
 
 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا