در روزهای گرم و داغ تابستان ١٣٩٧، با استقبال مدير ارشد استان دكتر خادمي، لرستان شاهد سفر دولتمردان كشور است.
اين مردان دولت بر اين باورند که براي حكمراني و خدمت به مردم، سنجش، ارزش‌گذاری، هماهنگي و همدلي و مشاركت با مردم نه‌تنها لازم بلكه ضروري است.
خرد جمعي هم ايجاب می‌کند كه ديدار و سركشي و پیگیری امور آنان در اولويت قرار گيرد. به همين علت طي چند روز گذشته تعدادي از معاونين رئیس‌جمهور و وزيران تأثیرگذار و معاونين آن‌ها را میزبان بوده‌ایم:
١- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و معاونین ايشان
٢- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان امور اداري و استخدامي
٣- وزير بهداشت و درمان
٤- وزير اطلاعات
٥- وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح و معاونان ايشان
٦- معاون وزير راه و شهرسازي
٧- معاون وزير تعاون و كار
٨- تعدادي از مسؤولین قرارگاه سازندگي خاتم
٩- مسؤولین تقسيمات كشوري
١٠- مسؤولین بنیاد برکت و... تعداد ديگري از وزيران در هفته جاري عزم سفر به لرستان را دارند و یا در تهران با استاندار در خصوص نيازهاي لرستان جلسه داشته‌اند.
اصلی‌ترین کارکرد این سفرها و بازدیدهای گسترده ميداني با بهره‌گیری از امكانات هوايي، ريلي و جاده‌ای، آشنايي با مشكلات استان و ارائه كمك و راهكار اجرايي براي اتمام و يا شروع عمليات اجرايي طرح‌ها و پروژه‌های جديد و ارزيابي و تعامل و هماهنگي بين بخشي و انتقال پيام مديران وبیان مشکلات به مقامات ارشد كشور است.
اگر اين سفرها و بازديدها و ديدار با مقامات كشور توسط مدير ارشد استان در تهران نبود نه‌تنها خبری از اتمام پروژه بهارستان، رفع مشكلات قلعه فلك الافلاك و پیگیری ساماندهي و ثبت جهاني آن، تعريض جاده و پل بليلوند، تأمین اعتبار فرودگاه و بيشه و گهر نبود بلکه مقامات كشوري از كم و كيف اقدامات و سعي و تلاش مدير ارشد استان مطلع نمی‌شدند.
خلاصه اگر بناست دولتمردان شناخت كمي و کیفی نسبت به استان پيدا كنند بايد به لرستان سفر کرده و با ارائه راه‌حل و تأمین منابع مالي طرح‌ها و پروژه‌های بزرگ تقاضاهای مردمي و پیگیری‌های ملي استاندار نتیجه‌بخش گردد.
درهرصورت دو كارکرد و پيامد اين سفرها را می‌توان شناخت مشکلات و اتخاذ تصميم براي حل آن‌ها و مهم تراز آن، ارتباط با مردم و نويد اميد و اميدواري به مردم لرستان، دانست.




اسد عبدالهي فرماندار خرم‌آباد