یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

دكتر حسين جهانگر/ يافتهامروز میل به تغییر و ایجاد فرصت‌های تازه برای توسعه و رشد اقتصادی مهم‌ترین ضرورت و ظرفیت لازم برای توسعه و شکوفایی اقتصادی لرستان است.

ظرفیت‌هایی که در قالب طرح‌ها و مصوبات توسعه استان لرستان طي چند سال گذشته‌، جذب شده‌اند و نیازمند عزمی استوار برای به ثمر رساندن آن‌ها هستند، در کنار این موضوع، تغییر مدیریتی ایجاد شده در سطح مدیریت ارشد استان نوید ایجاد تغییرات اثرگذار در زمینه عمران و آبادانی لرستان است.

نغییری که از دو وجه مهم وفاق و هم‌دلی و میل به تغییر و توسعه در لرستان نشات گرفته است، در نگاه اول توجه به موضوع وفاق و وحدت نمایندگان استان برای رایزنی و تلاش در جهت انتخاب استانداری که آشنا با چالش‌ها و دردهای لرستان است، زمینه‌ساز افزایش قدرت تاثیرگذاری استان در سطح ملی جهت جذب اعتبارات مناسب و به سرانجام رساندن طرح‌ها و مصوبات توسعه لرستان است.

امید می‌رود که این روند وفاق و تعامل در جریان مدیریتی مهندس هوشنگ بازوند به عنوان استاندار لرستان‌، بیش از پیش هدفمند و اثر‌گذار شود.

از نگاه دوم باید به مساله میل به تغییر و تمایل به شتاب‌بخشی به مسیر توسعه استان اشاره کرد زیرا امروز همه مردم لرستان و به ویژه فعالان اقتصادی استان این تمایل در به صورت جدی در خود احساس می‌کنند‌، واقعیت این است که مردم لرستان از وعده‌های عملیاتی نشده، طرح‌های بر زمین مانده و رشد شاخص‌های نا مطلوب در مسیر اقتصاد لرستان ناراضی هستند و برای تحقق آن‌ها از انتخاب فردی که با محرومیت‌ها و چالش‌های لرستان آگاه است‌، شادمان هستند و همین مساله مسوولیت‌پذیری استاندار لرستان را بیش از پیش می‌کند.

استاندار لرستان و مجموعه همکاران وی باید امروز به این نکته و این حقیقت توجه داشته باشند که مردم لرستان و کلیه فعالان اقتصادی و صنعتی این استان میل به تغییر و خواستن را در خودشان ایجاد کرده‌اند و زمانی که این میل به تغییر در جامعه‌ای ایجاد شود‌، مسوولیت و وظیفه مدیریت و سکانداری آن مجموعه بسیار سنگین‌تر از گذشته می‌شود.

امروز مردم لرستان و فعالان اقتصادی این استان از زاویه تغییر و مسوولیت‌پذیری به عملکرد مدیریت ارشد استان نگاه می‌کنند زیرا زمانی که این تمایل به تغییر در مجموعه‌ای ایجاد شود، برنامه‌ریزی و مسوولیت‌پذیری برای پذیرش شکست‌ها و موفقیت‌ها باید در راس برنامه‌ها و مشی یک مجموعه قرار بگیرد.

زمانی که این رویه در دستور کار قرار نگیرد، بی‌شک عمر مدیریت یک دوره بی‌بازده و بد‌بازده را تجربه می‌کند و این همان آفتی است که سال‌ها به عنوان چالشی اصلی در مسیر توسعه استان مطرح بوده است.

دکتر حسین جهانگیر
مدیر عامل شرکت داروسازی- بهداشتی دکتر جهانگیر
کارشناس و فعال اقتصادی
 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا