یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بالاخره جلسه اعضاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد جهت تعيين تكليف شهردار برگزار شد و در نهايت منجر به اتخاذ تصميمي عجيب و غير منتظره در اين زمينه گرديد!

به گزارش يافته، پس از پايان جلسه، اعضاي شورا مصوب كردند كه از طريق "فراخوان" هر كس مايل است شهردار شود و اين توانايي را در خود مي‌بيند، تا پايان وقت اداري چهارشنبه 27 شهريورماه ثبت نام به عمل آورد!

هرمز نصیری شهردار خرم آبادشايد در نگاه اول اين تصميم شيوه‌اي جديد يا دموكراتيك به چشم آيد، اما به يقين ايرادهاي وارد بر آن، استقلال و يا رفتار اعضاي شوراي شهر را زير سوال مي‌برد.

اولين ايراد زير سؤال رفتن توانايي اعضاي شوراي شهر در انتخاب فردي مناسب براي شهرداري است، چرا كه با اين وضع، آن‌ها توپ را به زمين نامزدها انداخته بلكه در صورت عدم موفقيت فردي كه در آينده به عنوان شهردار انتخاب بشود را به خود او نسبت دهند و مي گويند خودش داوطلب شده و ما تقصيري نداشته‌ايم! لذا در ظاهر رفع تكليفي از سوي شوراي شهر انجام شده اما در اصل مسووليت عئلقب بعدي از جمله عملكرد شهردار آينده بر عهده اعضاي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر خرم‌آباد خواهد بود.

از طرفي، هر كسي فوراً متوجه مي‌شود كه اين تصميم به منظور كنار نهادن محترمانه نصيري شهردار موفق كنوني خرم‌آباد است، چرا كه اگر نصيري غرورش را به خاطر پست شهرداري زير پا بگذارد و تا پايان فرصت مقرر نامزد شود، مطابق نظر بسياري از مردم، "دسته اكثريت" اعضاي شورا كه مخالف حضورش بوده و قصد بركناري وي را از قبل داشتند، با عنوان اين كه گزينه‌اي بهتر از او يافته‌اند، نصيري را شهردار نخواهند كرد و به نوعي محترمانه او را جواب مي‌نمايند!

در صورتي هم كه نصيري ريسك نكرده و چنان‌چه از قبل مشخص است، تصميم اكثر اعضا را بداند، با آبروي خويش بازي نكرده و ثبت نام نمي‌كند. در اين صورت كار اعضاي مخالفش در شوراي شهر را راحت كرده و عنوان آن‌ها مي‌كنند: «ما قصد داشتيم كه ايشان را شهردار كنيم، اما خودش داوطلب نشد!»

لذا مثل روز روشن است كه اين تصميم با سياستي خاص از طرف دسته‌ي مخالفان شهردار كنوني گرفته شده تا با مخفي كردن نيت اصلي‌شان پشت اين قضيه، وي را بركنار كرده و مهره‌ي مورد نظرشان را به عنوان شهردار مركز استان انتخاب نمايند.

پرواضح است كه دسته‌ي اقليت شورا نيز در پذيرفتن اين تصميم، ناچار بوده‌اند، لذا از هم‌اكنون بايد منتظر تكرار وقايع شروع كار اعضاي دوره سوم شوراي شهر(هنگام بركناري مسعود مختاري شهردار وقت) بود و بايد ديد آيا هوس شهردار شدن برخي اعضاي شورا باعث اتخاذ اين تصميم شده يا جريانات ديگري پشت پرده است.

آن‌چه مسلم است، "ماه هيچ‌وقت پشت ابر نخواهد ماند" و كساني كه با نيات خاصِ شخصي، جناحي و طايفه‌اي تصميمي‌ مي‌گيرند، روزي در پيشگاه مردم رسوا خواهند شد ...

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه‌ها  

#1 محسن شیعه پور 1392-06-22 00:57
سلام ..........
بعضي از اینا لر نیستن.......ادا ی لرها رو در میارن...
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا