یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

به يقين با هزينه‌اي اندك و ذره‌اي سليقه، مي‌توان آبرويي بسيار براي شهر خرم‌آباد به عنوان مركز استان لرستان كسب كرد.

با نیم‌نگاهی به تصاوير زير، به سرعت ذهن هر بیننده‌ای متوجه رشد ناهمگون بوته‌های موجود در دو طرف این بلوار خواهد شد و عینه به کم‌توجی برخی از مسوولان؛ به امر زیباسازی فضاهای شهری پی خواهد برد.

این تصویر مربوط به بلوار ولی‌عصر(عج) به عنوان یکی از پرترّددترین بلوارهای شمال شهر خرّم‌آباد است که در سایه‌ي بی‌توجهی برخی از مسوولان از جمله شهرداري منطقه يك، شاهد سیمایی نه چندان زیبا براي اين بلوار هستيم كه با نماي باز در تيررس ديد هر عابر پياده يا راكب اتومبيل قرار دارد.

بلواری که به علت عدم آب‌یاری مناسب، اصولی و به موقع؛ لحظه به لحظه فضای سبزش در انتظار مرگ، زانوی غم بغل کرده است.

همان‌گونه که در تصوير مشهود است، در قسمتی که آب بیش‌تری به بوته‌ها رسیده، بوته‌ها رشدی بیش‌تر، رنگی شفاف و زنده داشته، اما در چند متر آن طرف‌تر؛ بوته‌ها و گیاهانی ديده مي‌شوند که به علت آب‌یاری کم، دچار رشدي بسیار کند و در خطر خشک شدن قرار گرفته‌اند.

بوته‌ها و فضاهای سبز در رفیوژ‌، تمامی خیابان‌های مناطق سه‌گانه شهر خرّم‌آباد، تا حدود زیادی از نعمت آب‌یاری ساده محروم هستند و مدت هاست که سازمان زیبا‌سازی و فضای سبز شهرداری خرّم‌آباد از زیبا‌سازی این بلوارها به مددّ فرم‌دهی برگ‌های این بوته‌ها و طرح‌واره کردن گیاهان آن دست کشیده و غافل شده است. در صورتی که اين نهاد می‌تواند همانند اکثر شهرها با طرح‌واره کردن بوته‌های وسط بلوارها جلوه‌ای زیبا به خیابان‌ها و بلوارهای سطح شهر داده باشد؛ همانند تصوير كه نمايي از بلوارهاي تبريز را نشان مي‌دهد:

امید است که شهرداری خرّم‌آباد با الگو برداری از شهرها و مراکز دیگر استان‌ها، با کلید زدن پروژه تحت عنوان "تحولی در امر زیباسازی بلوارهای سطح شهر" به این خواسته شهروندان خرّم‌آبادی جامعه عمل بپوشاند.

احمد ساکی/ خرم‌آباد

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا