یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

چند روز پیش مطلبی در جراید و فضای مجازی منتشر نمودم تحت عنوان "آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند اما دزدان داخلی همه غلطی می‌کنند" که در آن به این موضوع اشاره کرده بودم که تنها راه دزدی از بیت‌المال ورود به چرخه اداری و مدیر شدن است، زیرا برای دسترسی به بیت‌المال باید رابطه اداری داشت.
درج این موضوع به مذاق بعضی‌ها (صد البته فقط مدیران) خوش نیامد و خیلی‌ها چه آن‌ها که طاقتشان کم است و اهل تحلیل و تعبیر نیستند و چه آن‌ها که در خاک‌ریز رقابت سیاسی سنگر گرفتند و منتظر بهانه هستند تا پیراهن عثمان برعلیه دولت بر سر نیزه کنند مقاله بنده را بهانه کرده بر ساز عناد با دولت دمیدند که شاید منظور این‌جانب از مدیران، مدیران دولت تدبیر بوده لذا اخلاقاً خودم را موظف به شفاف‌سازی و روشنگری میدانم که بگویم، بنده با کسی عقد اخوت نبستم از هرکسی خلاف ببینم خواهم گفت و تدبیر غالب دولت تدبیر هم نقدپذیری است، منظور بنده همه دولت‌ها بوده بخصوص دولت پاک دستان.
 لذا در پاسخ به روبه صفتانی که نقد فراگیر منصفانه‌ای را که بدون تعلق‌خاطر به هیچ دولتی و از سر دلسوزی نگاشته می‌شود مصادره به مطلوب کرده و مدیران دولت تدبیر را دست‌کج قلمداد کرده و چه آن‌ها که برخوان نعمت دولت تدبیر نشسته و از گفته دیگران تفسیر به رأی می‌کنند، بر آن شدم تا روشنگری نموده و توضیح واضحات دهم و نگذارم دیوار اتهام و افتراء کسی را غیرمنصفانه در زیر آوار خود مدفون کند. لذا با وجود ارتباط و ارادتی که به دولت تدبیر دارم اگر خلافی از مدیران دولت تدبیر هم ببینم خواهم گفت و خواهم نوشت چون معتقدم نظام و مردم ماندنی (ریگ ته گلالند) و مدیران رفتنی‌اند. فعل دزدی در هر زمانی دزدی است چه این دولت چه آن دولت چه این شخص چه آن شخص! فعلا که از دولت تدبیر جز مظلومیت چیزی ندیدم اولاً دزدی فقط چاپیدن بیت‌المال نیست بلکه سوءاستفاده، تبانی، تصاحب جایگاهی که به‌حق نیست و ده‌ها مورد دیگر را می‌توان در ردیف دزدی دانست، دزدی از قانون دزدی از بیت‌المال دزدی از اخلاق دزدی از دین، دزدی از موقعیت شغلی، کم‌کاری و... سرجمع این موارد را می‌توان دزدی نامید.
 در دولت قبل به گواه اخبار و اطلاعات مردانی بودند که خود را پشت پرده تنفذ سیاسی‌شان پنهان کرده و پس از سر آمدن تاریخ‌مصرفشان به چنگال عدالت افتادند، یا زندانی شدند یا محروم از فعالیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شدند از این دزدان پرآوازه نیست می‌توان به حمید بقایی معاون آقای احمدی‌نژاد و مرد شماره دو دانشگاه ایرانیان اشاره کرد که موضوع 16 میلیارد تومان دانشگاه ایرانیان و سایر مسائل مربوط به او اظهر من الشمس است آیا او مدیر نبود که توانست به که منابع مالی بیت‌المال دسترسی پیدا کند؟ حتماً آقای محمدرضا رحیمی را فراموش نکرده‌اید که ماجرای تحصیل مال نامشروع او و موضوع فساد در بیمه، او را به یاد داریم، آیا او مدیر نبوده؟ از جناب آقای ملک‌زاده دبیر شورای ایرانیان و معاون گردشگری دولت مهرورز نمی‌توانیم چشم‌پوشی کنیم که در دوم تیرماه 90 بازداشت شد! اگر مدیر نبود می‌توانست از بیت‌المال دزدی کند؟ اگر دزدی نکرد چرا محکوم شد؟ پس بازهم رد پای مقام و منصب و ریاست در میان است نه رد پای فقرا! حتماً از اتهامات جناب آقای بهمن شریف‌زاده بی‌خبر نیستیم که دادگاه ویژه روحانیت او را به اتهام فساد مالی بازداشت نمود! پس او هم مدیر بوده که بیت‌المال را به بیت الحال خود منتقل کرده، آیا غیر از این است؟ نمونه دیگر از مدیران خدمتگزار، مدیریت ستاد سوخت دولت مهرورز احمدی‌نژاد است که از سوی شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت به اتهام تخلف در ستاد سوخت بازداشت شد! البته این تخلف بوی نفت داد، نفتی که قرار بود بر سر سفره‌ها بیاید به جیب مدیران رفت، بازهم بگید این‌ها مدیر نبودند! راستی خاوری گل سرسبد شعبده‌بازان اقتصادی ایران چنان خورد و چنان برد و چنان رفت به سرعت میگ میگ که پلیس اینترپل هم نتوانست به گرد پایش برسد! مدیر بودن امیر السارقین، استاد خاوری قابل‌انکار نیست! باز هم بگید هیچ مدیری دزد نیست، پیشنهادم این است که بگوییم بعضی مدیران دزدی کردند یا بگیم بعضی دزدان مدیر شدند! از پرونده پر پیچ و خم و آبرو بر بنیاد شهید بی‌خبر نیستیم که نتیجه تحقیق و تفحص آن هنوز اعلام قطعی نشده که در دوران آقای زریبافان مفتوح شده و مفتوح مانده که (جای خادمان به شهدا را خائنان به شهدا گرفتند) آیا آن‌ها مدیر نبودند؟ راستی شهرام جزایری (ش.ج) و بابک زنجانی (ب.ز) این‌ها را ((با حروف مقطعه نوشتم که غیبت تلقی نشود)) را به یاد داریم اگر رانت مدیریت در کنار آن‌ها نبود آیا می‌توانستند به‌راحتی آب خوردن بیت‌المال را بخورند؟!
خیانت تأمین اجتماعی در همين قماش هاپالوی بیت‌المال است آیا بازهم مدیران می‌توانند از دست ب نده گله کنند که چرا کلمه مدیر قیدشده! تخلف مالی و سوءاستفاده از موقعیت شغلی که توسط خانم آزاده اردکانی معلم کم‌تجربه‌ای که با مدرک لیسانس میکروب‌شناسی با (محبت برادرانه) آقای بقایی به ریاست موزه ملی ایران رسید و دزدی از آثار باستانی ایران نتیجه مدیریتش بود را نباید فراموش کرد که گندی از گندهای دولت کریمه مهرورز بود. شاید او را گذاشت که میکروب‌هایی به نام عتیقه را خارج کند و موزه را سالم‌سازی کند! به‌راستی اختلاس 123 میلیاردی توسط فاضل خداداد از مدیران بانک صادرات و رفیق‌دوست از رانت پر قدرت برادرش را کجای دلمان بگذاریم؟ این هم یک نوع دیگر مدیر، آیا رد پایی غیر از رد پای مدیران در این اتفاقات می‌توان یافت؟ ظلم در حق فرهنگیان و صندوق ذخیره نیز از همین دست خیانت‌ها به بیت‌المال است که برای سوارشدن بر مرکب تیزپای اختلاس راهی جز مدیر شدن نیست؛ اما این گفته بنده دلیلی بر این ادعا نیست که بخواهیم بگوییم همه مدیران دزدند، اعتراف می‌کنم همه مدیران دزد نیستند اما یکی از راه‌های دزدی از بیت‌المال مدیر شدن است تعدادی از مدیران با وجدان دولت گذشته بیت‌المال را بین خود و خلق اله منصفانه و برادرانه تقسیم کردند چون کمی وجدان داشتند اما هر مدیری دزد نیست. همان‌طوری که هر گردوی چینی گرد نیست! صریح بگویم که سوءتفاهم باعث خراب شدن حال کسی نشود چون هیچ کیف‌قاپ و موبایل دزد نمی‌تواند از بیت‌المال بدزدد، برای سرکیسه کردن بیت‌المال باید در دستگاه اداری جا خوش کرد تا بتوان از قلم و قدم و امضاء و نفوذ به نفع خویش بهره برد... هر کس متعلق به هر دولت و هر فکر اگر خلاف کند مستحق شماتت و مستوجب عقوبت است. مدیران دولت تدبیر فعلاً دزدی از شما ندیدیم مواظب خودتان باشید اگر خدای‌ناکرده خطایی ببینیم گلوله سلاح نقد آبرویتان را هدف قرار خواهد داد، پس آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند بلکه دزدان داخلی بیت‌المال همه غلطی می‌کنند.
امیر ناصر غلام‌رضایی

دیدگاه‌ها  

#1 محمودی 1395-11-20 21:16
حق گویی و حق جویی هزینه دارد
اگه قادر به پرداخت هزينه نیستی
بهتر که دم فروبندی، همیشه مدیران
ناباب بوده اند حتی در زمان حاکمیت
امام علی علیه السلام، اما مشکل
آنجاست که فساد نهادینه شود و برآن
سرپوش گذاشته شود مانند توجیه تراشی
برای حقوقهای نجومی و برای کم کردن
آمار حقوق بگیران نجومی مبنارا 20000000
تومان ناقابل قرار دادن! اختلاس 12000میلیاردی
صندوق فرهنگیان را وامهاي معوقه نامیدن! دم از
اقتصاد مقاومتی زدن اما 7 نوع غذا و انبوهی از
مخلفات را سرسفره وزیر دولت جمهوری اسلامی
قرار دادن! و ... برخلاف قانون نظام هماهنگ حقوق
برخی وزارتخانه ها و مدیران را افزایش دادن و....
نقل قول کردن
#2 تحلیلگر 1395-11-20 21:37
جناب غلامرضایی اگر معتقد به انتقاد و افشاگری هستید و اگر قبول دارید که بخشی از رانت خواری و فساد اداری موجود در کشور ما متأثر از ضعف قوانین و اشکال سیستمی سرچشمه میگیره پس نمیتونید ادعا کنید که در این دولت به یکباره فساد و رانت خواری محو شده و مدینه فاضله ای بوجود آمده.
اگر لازمه بفرمایید تا بهتون آدرس دقیق اختلاس و رشوه رو بدم ولی نقدا لازمه بدونید در استان اکثر همون پیمانکاران،دلال ان ومدیران چرخه مدیریتی زمان دول قبلی،همان قوانین و همان سیستم در حال فعالیتند
نقل قول کردن
#3 احمدی 1395-11-20 22:12
ازجناب غلامرضایی به عنوان یک کارشناس سیاسی بعید است که اینگونه سخن از دله دزدی های مدیرانی می کند که شاید اینها خود قربانی باشند،از بین تمام مدیران دولتی چند مدیر متخلف شناسایی شده،آیااز صدتا بیشتر بوده درحالیکه کشور بیش ازبیست هزار مدیر دارد واین یعنی کمتراز یک درصد مدیران متخلفند،بعضی شیپور رو ازسر گشاد میزنند یااینکه مقاصد دیکه ایی دارند.
نقل قول کردن
#4 حسن رضا 1395-11-20 23:26
آفرین درود بر شرفت حاج ناصر که هیچ زمانی قلمت در دفاع از مردم بیکاری نشیند ای کاش ده درصد سیاسیون این استان به اندازه شما شجاعت فریاد زدن داشتن :roll:
نقل قول کردن
#5 احمد 1395-11-20 23:59
جناب غلامرضایی
جنابعالی از دایره انصاف خارج شده ای لااقل از دزدی های مسئولین این دولت را هم مثال میزدی تا به یقین برسیم عقد اخوت با هیچ دولتی برای اعلام خطا کارران نداری
نقل قول کردن
#6 فرهنگی 1395-11-21 00:01
8000000000000تو مان صندوق ذخیره ما کو راستی نمیدونم تعداد صفراشو درست گذاشتم یا نه
نقل قول کردن
#7 محبت 1395-11-21 00:02
جناب آقای غلامرضایی
هرکه آمد به لرستان بار خود را بست ورفت
برلرستانی بیچاره خندید ورفت
نقل قول کردن
#8 ایران 1395-11-21 00:03
تعصبت منو کشته
نقل قول کردن
#9 اکبر-ظ 1395-11-21 07:52
درسته ناصر خان تمام مطالبت مورد تاییده . در مورد بقایی-رحیمی.... ....بعضی مدیران دزد شدند و بعضی از دزدها مدیر .
نقل قول کردن
#10 کاندیدا 1395-11-21 09:39
کاملا صحیح فرمودید؛ دوست گرامی جناب غلامرضایی.
هر مدیری دزد نیست ولی قبول دارید که هر دزدی مدیر است و تا در هر کاری مدیریت قوی و تجربه و علم نباشد ؛ موفق نخواهیم بود.آن دزد موفق با سابقه ی بالا ؛ مدیریت توانمند داشته و گرنه همان مرتبه اول گیر افتاده و قید دزدی را می زد.
نقل قول کردن
#11 شهریار 1395-11-21 09:45
برادر گرامی : ضمن تقدیر از جنابعالی : در صورت امکان چند نمونه استانی را هم ذکر بفرمائید. با تشکر
نقل قول کردن
#12 فرهنگی 1395-11-21 09:45
درود بر حاج ناصر غلامرضایی که به واقعیتی تاریخی و تلخ پرداختی ...تا زمانی که ستاد سالاری به جای شایسته سالاری حاکم است و مدیران ناصالحی بر مناصب تکیه میزنند بیت المال در معرض دستبرد است فرقی هم نمیکند هم دزد در اردوگاه اصولگرا دیده شده هم اصلاح طلب و دنیا به کامشان شده ولی آنچه در معرض تهدید است سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است که به تعبیر (اوسع الاشیاء فی التواصف و اضیقها فی التناصف )بیشترین شعار و کمترین اقدام و عمل در حفظ آن صورت میگیرد .جنابعالی که الان در بدنه وزارت کشور مشغولی و دسترسی به آمار و اطلاعات و نظر سنجی هایی که حوزه اجتماعی فرهنگی همین وزارتخانه به تفکیک ملی و منطقه ای انجام داده نگاهی به نتایج این نظر سنجیها در استان لرستان بینداز و ببین که عملکرد دستگاههای اجرایی در شاخصهای مثبت و منفی در افکار عمومی کجاست آن وقت است که متوجه خواهس شد در این تحلیل چندان هم که دیگران معترض شده اند انحراف از انصاف نداشته ای و همان طور که هم گفته ای هر مدیری دزد نیست بعضی مدیران که تعدادشان هم کم نسیت دزدندو قاعده منطقی عموم و خصوص من وجه حاکم است ....
نقل قول کردن
#13 حسن پور 1395-11-21 10:12
وای اگر روزی مردم از نظامشان روی گردان شوند
نقل قول کردن
#14 محمودی 1395-11-21 12:10
یکی از عوامل عقب نگه داشتن استان ما رسانه های وابسته و محافظه کارند که شجاعت بیان واقعیت ها را ندارند و بجای منافع عموم در فکر منافع خود و جریان سیاسی وابسته اند!! درد آنجاست که ادای دلسوزی مردم را هم در میارن!!!
نقل قول کردن
#15 نوشین رومیانی 1395-11-21 12:33
ه :-* همه میترسند/همه میترسند اما من و تو /به چراغ و آب و آیینه پیوستیم و نترسیدیم
نقل قول کردن
#16 شهروند 1395-11-21 16:22
اصلاح طلب شورای شهر تهران که بوسیله خانمش می دانید چه کرد معاون یکی از ادارات استان و دیگر برادر مدیرش که از دولت قبل به یادگار مانده توسط خانم محترمشه کارگزاری بیمه ؟؟؟را گرفته الان با بیمه ؟؟؟لغو قرارداد کرده ؟؟/
نقل قول کردن
#17 ابراهیمی 1395-11-21 20:35
جناب غلامرضایی
سلام
واقعا حس میکنی دولت تدبیر و امید قابل دفاع است...و آیا آمار اختلاسهای جدید رو داری...میدانی شهرام جزایری..کرباسچی ..بابک زنجانی...مهدی هاشمی...ذخیره فرهنگیان....حقو قهای نجومی...بند به کجا هستن آیا خبر داری دکل نفتی رو پسر عطاالله مهاجرانی دزدیده بود اما بار تهمت آن رو جناح اصولگرا بدوش کشید
جناب غلامرضایی دوست عزیزو مهربانم
والله این سمت جنابعالی سرکاریه فقط خواستن شما حرف نزنی و نقد نکنی یه جورایی خواستن باج بت بدن
و نمک گیرت کنن

قربان سرت......
نقل قول کردن
#18 همشهری خرم ابادی 1395-11-27 01:50
ایا با این همه خیل جوانان بیکار تحصیل کرده ایا بعد از بازنشستگی پستی را تصاحب کردن در کدام زمره این مقاله جای می گیرد
ایا در این دولت تاکنون هیج اختلاسی اتفاق نیافتاده یا افتاده و ما نمی خواهیم امار ان را ارائه دهیم زیرا اگر امار بدهیم این جقه جقه ای که به دستمان داده اند ان را از ما بگیرند ای کاش همه سیاسیون و قلمزنان ما فارغ از هر جناحی قلم بزنند ان وقت دیگر هیچکس جرات دزدی و سو استفاده از موقعییت بدست امده را ندارد ولی تا زمانیکه سارقین بیت المال خیالشان راحت است در زیر جتر جناح سیاسیشون قرار داشته ومورد حمایت هستند باید در هر دولتی منتظر دزدی برخی مدیران بی انصاف باشیم.
نقل قول کردن
#19 امین ماسوری 1395-12-02 20:40
درود بیکران نثار آقای غلامرضایی.

بسیار درست و بجا فرمودید. جدای از خاوری و زنجانی ما دزدان و غارتگرانی از جمله رفیق دوست و... داریم. این را شنیده ایم«چه علی خواجه، چه خواجه علی» مصداق «چه مدیر دزد چه دزد مدیر است».

اما یک سوال برای بنده پیش می آید که چرا این همه انگل در بدنه اداری کشور وجود دارد؟

بنده در مـورخـۀ 4 بـهـمـن 1393، طی مقاله ای در نشراندیشه با عنوان «ظـهـور اپـیـدمـی فسـاد در سـیـسـتـم اقـتـصـادی» به این معضل پرداخته ام. توصیه می کنم مطالعه شود. بنده می پرسم که افراد فاسد چگونه در یک سیستم اجازۀ پرورش پیدا می کنند؟مشکل کار کجاست؟ آیا بستر و محیط فراهم است که یکی پس از دیگری رشد و نمو پیدا می کنند؟ اگر این چنین نمی باشد پس دلیل رشد این افراد چیست؟ کجای کار می لنگد؟

سپاس از حق طلبی حضرتعالی. با احترام امین ماسوری.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا