یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

بین همه 19 نفری که مسئولیت استانداری لرستان را از بدو تاسیس در مهرماه 1352 تا كنون به عهده داشته‌اند، یک ویژگی مشترک در طول مدت خدمت اکثر قریب به‌اتفاق ایشان به چشم می‌خورد.
اين ويژگي به انتها رسیدن دوران خدمت آن‌ها قبل از پایان سال چهارم خدمت است که البته فقط مهندس جهرمی و احمد انتظاری با کمی بیشتر از 4 سال خدمت، از این قاعده مستثنی بوده‌اند.
با توجه به انتهای دوران 4 ساله‌ی دولت تدبیر و امید در سال 1396 و همین‌طور با توجه به آغاز سال چهارم خدمت مهندس بازوند، پایان یافتن دوران مسئولیت وي به عنوان استاندار لرستان در سال آینده، خیلی دور از ذهن نخواهد بود. هر چند که بررسی‌ها در مورد قدرت رایزنی ایشان نشان می‌دهد که در دولت بعدی نیز از ادامه‌ی ریاست ایشان بر ساختمان استانداری لرستان حتی با وجود رییس دولت و وزیر کشوری اصلاح‌طلب هم نباید حیرت کرد.
ناگفته نماند که رایزنی در جلب نظر طرف‌های مختلف تا زمانی که در راستای به ثمر نشاندن تلاش‌ها در ارائه خدمت به عموم و دور از منافع شخصی باشد از امتیازات و توانایی‌های ارزنده‌ی یک مدیر به شمار می‌رود.
به هر حال برای اهالی لرستان تغییر نام و ظاهر مسئولین چندان فرقی نمی‌کند مگر این که قرار باشد رفتار دولت نسبت به مردم نجیب لرستان و این خطه‌ی شریف تغییری محسوس یابد.
بنابراین صرف ‌نظر از این که در ادامه‌ی راه نماینده‌ی عالی دولت در استان چه کسی باشد، همه لرستانی‌ها با اشتیاق منتظرند گشایش اقتصادی‌ای که در فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدارشان با جمعی از مردم لرستان خطاب به مسئولین بر آن تأکید دوباره گردید، روی خوش خود را به ساکنان این دیار نیز نشان دهد.
حال اگر فرض کنیم که سال آینده مردم با بیستمین استاندار لرستان آشنا شوند، آن گاه عملکرد مهندس بازوند از جهت بهره‌گیری از آخرین فرصت‌ها برای ثبت و به یادگار گذاشتن خاطره‌ای خوش در پیشبرد قطار توسعه لرستان، از اهمیتی دو چندان برخوردار می‌شود.
همین‌طور اگر قرار بر ابقای ایشان در سمت استاندار لرستان باشد باز هم یک سال آینده به ‌نوعی مهملی برای استفاده از فرصت‌های خاص است چرا که از انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت برای برقراری برنامه‌ی اقتصاد مقاومتی، باید تا پایان زمان دولت فعلی بهره‌های لازم را برد و تأخیر و تعلل نباید به پذیرش ریسک تغییر دولت و تغییر برنامه‌ها و یا دست‌کم تغییر نوع نگاه کابینه‌ی جدید بیانجامد.
اما تهدیداتی که ممکن است متوجه تلاش‌های احتمالی مجموعه‌ی مدیران استان شده و این روزها دغدغه‌ی برخی از دست‌اندرکاران حوزه‌ی اقتصاد و به‌ویژه صنعت لرستان گشته، مختصراً در دو نکته تقدیم می‌گردد:
نکته‌ی اول خطر چربش رانت و رابطه بر سیاست‌های توزیع عادلانه‌ی فرصت‌ها نظیر اعطای تسهیلات خاص و ارزان‌قیمت برای خروج از بحران به صنایع ورشکسته‌ای است که یا از ابتدای احداث توجیه مناسب اقتصادی نداشته‌اند و یا اکنون پس از گذشت سال‌ها و انقضای چرخه‌ی عمر مفید کسب ‌و کار و فرسودگی تجهیزات و ماشین‌آلات، راندمان مناسبی ندارند و یا از همه مهم‌تر از فقر مدیریت صحیح رنج می‌برند و همواره این خطر وجود دارد که اعتبارات جدید را نیز بدون بهره‌وری و بازدهی مناسب ببلعند.
 به جهت رعایت اختصار از گمانه‌زنی‌های دیگر نظیر هزینه کردن تسهیلات و به‌کارگیری اعتبارات در محلی غیر از طرح و پروژه‌ی اصلی از سوی برخی از صاحبان صنایع تعطیل و نیمه‌تعطیلی که به پشت‌گرمی رابطه‌های آن‌چنانی همچنان پاهای خود را در یک کفش کرده که تزریق سرمایه تنها راه نجات کارگاه و کارخانه آن‌هاست، بدون هیچ توضیح اضافه‌ای می‌گذریم.
اما نکته دوم در خصوص آفتی است که بلای جان خیلی از طرح‌های ضربتی و با سرعت ‌بالا می‌شود و آن هم وجود فشار و یا تصور در الزام به ارائه آمار موفقیت‌های بزرگ و گزارش عملکرد پربار است. این‌جاست که گاهی ابتدا نتیجه‌ی یک معادله را به صورت از پیش تعیین شده و مطلوب می‌نویسند و سپس به دنبال داده سازی و انتصاب متغیرها به مواضع دلخواه برمی‌آیند. مسئله‌ای که ممکن است باعث گردد تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و مساعدت‌های مختلف مسئولین کشوری و استانی در انتخاب لرستان به‌عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی بدون دستاورد مهم، عقیم بماند.
در نهایت اگر انجام وظایف عادی نهادها و عملکرد معمولی سازمان‌ها تحت نام عمل به برنامه‌ی اقتصاد مقاومتی معرفی گردد، مطمئناً گرهی از اقتصاد فرو مانده لرستان باز نکرده و بازهم سيد علي جزايريفرصت‌سوزی دیگری پیش خواهد آورد و مسلم است که اگر روزی تحولی شگرف و تغییری خوش‌آیند در احوال و روزگار این سامان پیش ‌آمده باشد حتماً پیش از آن در رفتار ما تغییر عمده‌ای صورت گرفته است.

سيد علي جزايري

دیدگاه‌ها  

#1 خایدالو 1395-05-18 08:58
بنظرم تغییر کادر استانداری در زمان کنونی چیزی جز ضرر عاید استان نمیکند چون باتوجه به انتخابات ریاست جمهوری فردی که جانشین مهندس بازوند میشوند تا بیاید با مساعل و مشکلات آشنا شود زمان میبرد و بیشتر توجهش سمت و سوی انتخاباتی دارد.مهندس بازوند طرح بندرخشک را پیگیری کند زیرا باعث رونق گرفتن گمرکات,رشدتجارت و افزایش عبور و مرور در شهرهای استان میشود.استاندار سدهای نیمه کاره,نیروگاه سیکل ترکیبی,آزادسازی و ثبت جهانی قلعه درفهرست یونسکو,پالایشگا ه پلدختر,چهارخطه های استان,احداث مجتمع۵۰۰هزارتنی فولاد که در دولت قبل تصویب شد,تخلیه پادگان ۰۷ که داخل شهراست و…را به سرانجام برساند
نقل قول کردن
#2 حسین زاده اصفهان 1395-05-18 09:11
احسنت به تفکر شما
نقل قول کردن
#3 بهار 1395-05-18 10:44
دقیقا تغییر کادر دوباره لرستان 4سال برمیگرداند عقب
نقل قول کردن
#4 بازیار 1395-05-18 12:03
حضور بازوند دست اوردی بهتر از استاندارهای قبلی نداشته است اگر غیر از این است با ذکر امار و مقایسه تک تک موارد مقایسه انجام شود بعنوان مثال در سال اقتصاد مقاومتی که استان بعنوان پایلوت انتخاب شده (که یک فرصت است) هنوز چیز بخصوصی ارائه نشده است و بزودی با داغ شدن تنور انتخابات ریاست جمهوری این مسئله کم رنگ خواهد شد
نقل قول کردن
#5 بیندیش 1395-05-18 12:40
آقای بازیار یعنی در این مدت کم تا زمان انتخابات آمدن یک استاندار جدید که بیشتر به عزل و نصب مدیران خواهد پرداخت دردی را دوا میکند؟من منکر بعضی ایرادات نیستم ولی نباید مجموعه استانداری و مدیریت استان را به یکنفر یا یکشهر فرو کاست.بیش از یازده فرماندار داریم و کلی بخشدار…مردم باید در چارچوب قانون از مسولان بخواهند.نشریات و مطبوعات بعنوان رکن چهارم دموکراسی خیلی در توسعه نقش دارند.استاندار تنها ۳ سال بر مسند امور است.شما باید وضعیت دولت و کشور را هم درنظر بگیرید.فراموش نکنید هرچند رای درشهرستانهاست ولی تریبون و بودجه دست وزارتخانه های پایتخت است.احتیاج به زمینه سازی است.توسعه یک رخداد نیست که یکشبه محقق شود بلکه یک روند است و باید پروسه را طی کند.
نقل قول کردن
#6 لرستانی 1395-05-18 13:12
واقعا این معاون ؟؟؟استاندار و برخی مدیران استانی از جمله ؟؟؟و ؟؟؟ میبایست تغییر کنند و در خصوص استاندار عرض کنم در حال حاضر بهترین گزینه هستش ....
نقل قول کردن
#7 رامین 1395-05-18 13:55
به جرات می توان گفت مهندس بازوند یکی از قوی ترین و کارامد ترین و در مجموع بهترین استانداران کشور است و فردی پرتلاش وزحمت کش است باید قدر همچنین مسولانی را دانست پروژههایی که ایشان پیگیر ان هستند اگر اجرایی شوند لرستان را از محرومیت نجات می دهد
نقل قول کردن
#8 محسن 1395-05-18 13:59
باز بیخود جانب داری کردید ؟ نمیدونم چی دیدی خب بگو ما هم ببینیم .
نقل قول کردن
#9 برديا 1395-05-18 14:58
قدرت رايزني استاندار فقط براي حفظ صندلي استاندار براي خودشان كارامد بوده تا الان.
وگرنه دراين سرزمين مظلوم درمدت استانداري ايشان تغيير محسوسي درهيچ ضمينه اي مشاهده نشده است
نقل قول کردن
#10 منصف باشید 1395-05-19 11:22
جنابان بردیا,محسن,لرست انی و بازیار…افتتاح سدمروک دورود,سدکمندان ازنا,سد ونیروگاه رودبارالیگودرز, تخصیص بودجه برای سدبختیاری الیگودرز,سدایوش ان بیرانشهر,سدتاج امیردلفان,پیگیر ی وفعال کردن سدمعشوره کوهدشت,تکمیل ایستگاههای پمپاژ الشتر,چم مهر پلدختر,آبرسانی وگازرسانی به صدها روستا,پیشرفت چهارخطه های استان,توسعه فرودگاه بمنظور جذب سرمایه گذاران,راه آهن دورود به خرم آباد,آزادراه اراک-بروجرد-خرم آباد ونامگذاری آن بنام سرداربروجردی,فع ال کردن کشت وصنعت استان توسط سرمایه گذارخارجی,افتتا ح صنایع غذایی دورود,دریافت بودجه برای آزادسازی قلعه که۱۹آذر۸۲قانونش تصویب شد درمجلس,اختصاص۲۵ ۰میلیاردتومان برای احداث روگذر و زیرگذر دربروجرد,احداث ساختمان جدیداستانداری که درشأن استان باشدو…مطمعن باشید که بدخواهان رشد لرستان نمیخواهند ایشان بماند.جا دارد مردم استاندار را حمایت کنند.مهندس بدنبال آوردن سرمایه گذار برای پالایشگاه پلدختراست.ایشان عملگرا هستند اراک را ایشان آباد کرد.
نقل قول کردن
#11 چگنی 1395-05-19 19:47
خدا میداند که رفتن مهندس بازوند بجز ضرر چیزی برای استان ندارد.شما خودت قضاوت کن ایشان الان سه سال هست که سکان استانداری را برعهده دارند بامشکلات آشناهستند پیمانکاران,سرما یه گذاران,مدیران,ف رمانداران و کادر اداری کاملا با ایشان آشنایند و روحیات ایشان را میدانند وبا وجود مهندس بازوند کارها بهتر پیش میرود یا خدایی نکرده یک تازه وارد را آنهم در این چندماه باقیمانده تا انتخابات را بیاورند؟تا بیاید آشنا و معارفه شود تا عزل و نصب کند موعد انتخابات سر رسیده بعد تا در جریان پروژه ها قرار بگیرد زمان که اصل موجودیت ماست از کف مان میرود,پس به نفع ماست ایشان باقدرت بکارش ادامه دهد و بالای سر پروژه ها و طرحها باشد وگرنه بارفتن ایشان مثل دهمرده دوباره در شوک مدیریتی میرویم.
نقل قول کردن
#12 سبحان 1395-05-21 08:49
رامین جان من فکر کردم شما از شوخی وطنز گفتید ایشان بهترین استاندار کشور است مشخصه که اصلا استانداران کشور رو نمیشناسید ....
نقل قول کردن
#13 بازیار 1395-05-21 14:14
جناب بیندیش منظور بنده تغییر استاندار تا قبل از انتخابات نبود بلکه این بود که بر خلاف تیلیغات،به نظر میرسه ایشان دست اورد چندانی برای استان نداشته است مواردی هم که کاربر " منصف باشید " نوشته اند 90 درصد از دولت قبلی شروع شده است خواهشا اینها را برای کسانی بنویسید که از احوال لرستان بی خبرند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا