یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

امروزه رسانه به عنوان یک ابزار تاثیرگذار در همه عرصه‌ها نمود پیدا کرده و رشد و گسترش چشم‌گیری در ارتقا و پیشرفت جامعه بر عهده گرفته است‌. رسانه‌های نوشتاری، دیداری، شنیداری و به تعبیر امروزی از دیجیتالی و مجازی تا شبکه‌های اجتماعی که مهم‌ترین کارکردشان انتشار اطلاعات و برقراری ارتباط جمعی و گروهی در جامعه است چنين نقشي دارند.
رسانه‌ها باید زبان گویای مردم باشند و دردها‌، مشکلات و واقعیت‌های جامعه را به درستی انعکاس دهند‌. وجود رسانه‌هايي با كاركردهاي ذكر شده برای جامعه‌ي امروز یک ضرورت و نیاز الزامی است و در استان ما البته این نیاز دو چندان است .
  لرستان نیازمند توسعه است و رسانه‌ها می‌توانند نقش تأثیرگذاری در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان ایفا کنند‌. در طول چند سال اخیر، رسانه‌های لرستان از نظر کمی رشد قابل توجهی داشته‌اند به طوری که تعداد نشریات و سایت‌های خبری افزایش چشم‌گیری یافته‌اند؛ اما هر چه از نظر کمی در این رابطه شاهد رشد بوده‌ایم از نظر کیفی و ارزش‌گذاری دچار عقب‌گرد و نزول شده‌ایم‌.
در حال حاضر بیشتر رسانه‌های استان كه به صورت خصوصي اداره مي‌شوند از نظر مالی در مضیقه هستند و برخي از گردانندگان آن‌ها برای تامین هزینه‌ها و درآمدها به بده و بستان با مدیران روی آورده‌اند. در حال حاضر بسیاری از رسانه‌های استان ما فقط به کارهای روزمره‌، انعکاس اخبار مديران و ادارات و بزرگ‌نمایی عملکرد آن‌ها مشغولند و از ایده‌پردازی، ارائه راه‌کارهای سازنده در خصوص معضلات و وضعیت اسفناک اقتصادي و فرهنگي لرستان در مورد آمار بالای بیکاری‌، فقر، اعتیاد، طلاق و ... دور هستند‌.
برخی از رسانه‌های صرفاً سياسي يا آگهي پذير استان، رابطه خوبی با شماري از مدیران ادارات يا روابط عمومي‌ها دارند و همواره به دنبال بزرگ‌نمایی بعضی از کارها و سرپوش نهادن بر نقطه ضعف‌ها و سوء مدیریت‌ها مي‌باشند.
روی سخن من با برخي مدعیان اصلاح‌طلبی و آن دسته از رسانه‌های اصلاح‌طلب استان است که با شعار حمایت از دولت و عدم تخریب آن چشم خود را به حقایق بسته‌اند‌. چرا اصلاح‌طلبان و رسانه‌های وابسته به آن‌ها در مورد وضعیت اسفناک معيشتي مردم سکوت کرده‌اند؟
عزیزاني که امروز در موضع انفعال و سکوت به تماشا نشسته‌اید، آیا وضعیت کنونی استان از نظر شما ایده‌آل و همه چيز گل و بلبل است‌؟ آیا نرخ بالاي بیکاری جوانان لرستان و آمار منفي رو به رشد دیگر معضلات اجتماعی از قبیل  فقر‌، اعتیاد و طلاق دغدغه‌ي شما نیست‌؟
چرا رسانه‌هایی که باید زبان گویای دردها‌، مشکلات و واقعیت‌های استان باشند به صرف گرایش سیاسی، تحلیل  و خبر‌پراکنی می‌کنند و فقط سخنگو يا وكيل مدافع پاره‌اي از مسئولین استان شده‌اند؟ سکوت در برابر آمار بالای بیکاری‌، فقر و اعتیاد و ضعف‌های مدیریتی تا کی باید ادمه داشته باشد‌؟
چرا اين دسته از رسانه‌های اصلاح‌طلب استان فقط در زمان دولت قبل به وظیفه و رسالت خود عمل می‌کردند به طوری که روزانه شاهد انتقادهای آن‌ها از دولت‌مردان و مدیران استان بودیم، ولی امروزه روزه سکوت گرفته‌اند‌؟ البته اين موصوع در خصوص برخي رسانه‌هاي اصول‌گراي لرستان نيز صادق است و آن‌ها نيز در زمان دولت قبل، وظايف ذاتي خويش در قبال مردم از ياد بردند.
 آیا فراموش کرده‌اید که وظیفه و رسالت اهالي رسانه بیان حقیقت و انعكاس مشكلات مردم به دولت‌مردان است نه لابی کردن با مدیران استان؟ چگونه ادعای روشن‌فكري دارید ولی چشم خود را بر روی واقعیت‌های امروز استان بسته‌اید‌؟ بدانید که مردم لرستان به خوبی حقایق را می‌بینند و نظاره‌‌گر رفتار شما هستند و فردا روزی باید در برابر همین مردم و آینده شهر و استان‌مان پاسخگو باشید.
اميدوارم پاسخ شما اين نباشد كه در زمان دولت قبل نيز رسانه‌هاي اصول‌گرا چنين مي‌كردند! اگر آن‌ها اشتباه كرده‌اند، شما چرا اشتباه آنان را تكرار مي‌كنيد و اصولاً مردم كجاي چشم و هم‌چشمي و اين رقابت رسانه‌هاي حزبي قرار دارند؟
در عصر دولت كنوني از اصحاب رسانه‌ای اصلاح‌طلب استان انتظار می‌رود که از جایگاه و رسالت رسانه‌ای خود دفاع کرده و به دور از گرایش‌های سیاسی، با بیان حقایق موجود، دیدگاه‌ها و انتظارات مردم را به دولت منعکس کنند و به جای این که تریبون و مجیز‌گوی مدیران محمدرضا گودرزيباشند، بلندگوی مطالبات مردم بوده و منافع شخصی و حزبی خود را بر منافع عموم مردم استان ترجیح ندهند.
در پایان لازم می‌دانم از برخی تلاشگران صادق عرصه خبررسانی استان که بدون چشم‌داشت و فارغ از گرایش‌های سیاسی، با کم‌ترین امکانات و بضاعت مالی حرمت رسالت رسانه‌هاي خود را حفظ کرده و در این عرصه شرافت‌مندانه به انجام وظیفه مشغولند و شجاعانه مشکلات استان را انعکاس می‌دهند صمیمانه تشکر کنم.
 
 محمدرضا گودرزی
 

دیدگاه‌ها  

#1 علی 1395-04-27 11:23
به یاد دارم چند سال پیش روزنامه های ....... در ادارات استان توزیع می گردید. اگر دستگاهی این روزنامه ها را بیشتر می خرید مورد تمجید و ستایش و اگر استنکاف می کرد مورد انتقاد قرار می گرفت.
نقل قول کردن
#2 علی 1395-04-27 23:50
احسنت
متاسفانه جناح بازی های سیاسی اصل مسئله لرستان که اشتغال و رونق اقتصادی و معیشت مردم مظلوم لرستان است را به حاشیه برده است
نقل قول کردن
#3 ف 1395-04-28 08:19
برادر عزيز شما چرا ؟
بازگو كردن مشكلاتي كه هم من از آن خبر دارم هم شما و هم آن پيرزني كه در نقطه دور افتاده اي از استان كه تمام مشكلاتي را كه فرمايش مي كنيد گربيانگير ش مي باشد از بيكاري فرزند يا نوه اش تا فقر و طلاق فرزندانش را به عينه مي بيند و حس ميكند چه دردي را دوا مي كند و اين چرا گفتن شما و من چه فايده اي دارد اگر ادعاي رسانه اي داري جواب چرا ي سوالت را بگو وگر نه اين چند نفري را كه به قول شما مجيزگو هستند وغيره نانشان را آجر نكن كه به خيل بيكاران و فقرا بپيوندند البته پاسخ چراي شما را همه ميدانند حتي آن پيرزني كه مثالش را زديم
نقل قول کردن
#4 ماریا 1395-04-30 16:08
حجت الاسلام ارزنده امام جمعه الیگودرز:

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به اینکه مسئولین مخالفان برجام را کاسبان برجام می دانستندبیان کرد:هم اکنون کاسبان واقعی برجام کسانی هستند که جیبشان از پولهای نامشروع بیت المال پر شده است .

وی افزود :افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند ماهیانه 45هزار تومان دریافت می کنند که امسال حقوق آنها تنها 1/7افزایش داشته است ولی در چند هفته گذشته یکی از مسئولین اعلام کرد رسما حقوق بعضی از مدیران عالی دولتی 200درصد افزایش داشته است.

امام جمعه الیگودرز حقوق هرکدام از مدیران حقوق سالیانه همه افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان است گفت :بعضی از بازنشستگان هنوز اضافه کاری وپایان خدمت را بعد از 30سال خدمت دریافت ننموده اند و مسئولین علت آن را کمبود بودجه دولت وخالی بودن خزانه می دانند درحالی که در این خزانه برای حقوقهای مدیران پول وجود دارد ولی برای بازنشستگان و سایر اقشار محروم خالی است .
نقل قول کردن
#5 ماریا 1395-04-30 16:09
امام جمعه الیگودرز:

وی به رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها در سطح کشور اشاره نمود واظهار داشت :کارخانه هایی که در بدترین شرایط در زمان جنگ تحمیلی به حیات خود ادامه دادند بعد از 80سال تعطیل شدند وکارگران آنها بیکار شدند ولی متاسفانه نه تنها اقدامی انجام نمی دهند بلکه هر روزدولتمردان مشکلی را برای مردم ونظام بوجود می آورند.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره با اینکه چرخ سانتریفیوژها و کارخانه ها باهم از کار افتاده است افزود : رئیس دولت معیار تورم جیب مردم دانسته در حالی که در ماههای اخیر علاوه بر بیکاری کارگران شاهد تورم وافزایش قیمتها کالاها ومایحتاج اساسی مردم بوده ایم .
نقل قول کردن
#6 ماریا 1395-04-30 16:11
مسئول ستاد امر به معروف ونهی از منکر شهرستان گفت :وزرایی که در طول سالیان انقلاب ثروتهای هزار میلیاردی جمع کرده اندبه فکر اقتصاد خودشان هستند و اصلا به مشکلات وجیب مردم اهمیت نمی دهند این بدبختی امروز در کشور که هر روز مشکلاتی را برای ما بوجود می آورد.

حجت الاسلام ارزنده اضافه کرد: برخی از مدیران با حقوقهای دریافتی نامتعارف بین مردم و نظام اختلاف ایجاد کرده که این اقدام آنها مصداق بارز فتنه است ومشکلات روزانه ای که دولتمردان برای مردم بوجود می آورند سبب بدبینی مردم نسبت به نظام وانقلاب می شود.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا