یافته، اولین پایگاه خبری دارای مجوز در لرستان

طي هفته اخیر مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) الیگودرز برگزار شد.
مراسمی که قصه آن را پیش از این بسیار شنیده‌ایم قصه تلخی که آن را به نوعی توهین به مردم الیگودرز می‌دانیم و متأسفانه بارها از سوی استان در حق این شهر و مدیرانش روا داشته شده است.
ماجرا از این قرار بود که مراسمی با محوریت تحت زکات در الیگودرز برگزار شد و عصر همان روز صرفاً به مدیر کمیته امداد الیگودرز اعلام شد که معاون مدیرکل کمیته امداد استان برای برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید به الیگودرز سفر می‌کند و ظرف مدت‌زمان اندکی همه مراحل طی شد و کاملاً در سکوت خبری و بدون حضور مسئولین شهرستان ریاست جدید مشغول به کار شد!
در اینجا قصد این وجیزه نگرانی بابت رفتن "علی‌رضا حاجی‌علی" نمی‌باشد که این تغییر و تحولات دلیلی به‌جز بازنشستگی ایشان نداشته است و حتی "محمد خدا‌بخشی" نماینده الیگودرز هم مایل به ادامه فعالیت وی بوده است و نه اینکه ناشاد از آمدن آقای ماهرویی هستیم که ایشان هم از نیروهای ارزشی شهرستان می‌باشند، اما آن‌چه که شایسته است از سوی جناب مدیر کل محترم و همکاران‌شان مورد توجه قرار گیرد پایبندی به اصول اخلاقی در برگزاری این‌گونه مراسم است. مراسمی که عنوان نخستش با تکریم آغاز می‌شود اما یک پای و حتی دو پای این مراسم لنگ است.
اگر چه فلسفه خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی صرفاً در راستای رضایت حضرت حق‌تعالی می‌باشد پای لنگ تکریم و معارفهاما همه ما در مقابل خادمین وظیفه‌ای داریم و مدیران بالایی هم در قبال همکاران و مدیران میانی و پایینی وظیفه‌ای بس سنگین‌تر به دوش دارند، یقیناً مدیری که بیش از 30 سال در مجموعه‌ای خدمت می‌نماید و برای تحقق اهداف سازمان و برنامه‌های تعریف‌ شده از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند و بعضاً با توجه به مشغله و مشکلات و موانع آن‌گونه که شایسته است، فرصت در کنار خانواده بودن را پیدا نخواهد کرد سزاوار نیست به این شکل با مجموعه وداع نماید که بی‌گمان این وداع تلخ و ناخوشایندی دوران بازنشستگی در هم می‌آمیزند و مشکلاتی به وجود خواهد آورد.
مدیر کمیته امداد اکنون به‌افتخار بازنشستگی نائل شده است و تکریم او از سوی مافوق واجب و لازم است، اما دریغ از حضور شخص مدیر کل محترم که شاید مشغله کاری عذر ایشان را موجه ساخته و از حضور در الیگودرز محروم شده‌اند که بی‌شک پذیرفتنی نیست و در شیوه امور مدیریت در هر شرایطی آنچه هیچ فوریت ندارد تغییر و تحولات زیردستان می‌باشد و... اما حضور معاون محترم ایشان هم هنگامی‌که مسؤولین شهرستان حضور ندارند ضرورت نداشته و می‌توانستند احکام را به‌وسیله پست ارسال نمایند و ...
اما جناب مدیر کل محترم شما از افتخارات لرستان و منطقه می‌باشید و نوبت خداحافظی‌تان هم فرا خواهد رسید که اگر این‌چنین برخوردی با شما شود چه گمان می‌برید و مردم چه فکر خواهند نمود؟!
بی‌شک مدیرانی نظیر "حاجی‌علی" و جناب‌عالی نیاز به برگزاری مراسم تکریم ندارید اما آن‌چه از اهمیت بالایی برخوردار است حفظ عزت و کرامت مدیران می‌باشد.
 کمیته امداد از جمله نهادهایی است که درس رسیدگی به محرومین را از امام راحل آموخته و سیره مقام معظم رهبری را در همه امور باید مدنظر قرار دهد و بی‌گمان اگر به تغییر و تحولاتی که در حوزه اختیارات حضرت آقا می‌باشد نگاهی داشته باشیم، پی می‌بریم که معظم له با هوشمندی و درایت تکریم مدیران را بسیار موردتوجه قرار می‌دهد و حتی از آن‌ها در مناصبی دیگر استفاده می‌نمایند.
بی‌گمان تکریم مدیران باعث اعتماد بیشتر مردم به‌نظام خواهد شد، اما هنگامی‌که مدیری بدون برگزاری مراسم و انعکاس خبری با خاتمه خدمت مواجه شود حرف‌وحدیث فراوانی وجود دارد و مدیری که سال‌ها صادقانه خدمت نموده پایان خدمتش با شک و تردیدها روبه‌رو شده و متأسفانه مغرضان و مخالفین هم‌زمان را برای ماهیگیری از آب گل‌آلود مناسب می‌بینند و... اگر چه خداوند وعده کرده و عزت و ذلت بندگان را تنها در ید قدرت خود دانسته است اما هوش و درایت هم نصیب بندگان نموده تا زمینه بروز ناگواری‌ها را محو نمایند.
و صدالبته که به این شکل برگزاری مراسم تکریم و معارفه توهین به مدیر جدید هم می‌باشد، زیرا ایشان پس از انجام یک پروسه قانونی برای این سمت انتخاب‌ شده و لازم است که به‌درستی و طی مراسمی معرفی و منصوب شود و مردم از طریق رسانه‌ها با ایشان آشنا شوند، اما در این‌گونه مواقع نه تنها مردم و مراجعین حتی مسوولین و اعضای شورای اداری تا مدت‌ها از انجام تغییر و تحولات مطلع نمی‌شوند و بعضاً نامه‌ها را خطاب به مدیر سابق می‌نویسند که همین موضوع نیز علاوه بر اخلال در مکاتبات اداری باعث دلخوری‌هایی نیز خواهد شد.
اگر چه گویا در شهرستان پل‌دختر هم تغییر و تحولات مدیریتی به همین شیوه صورت گرفته است که لازم است مدیر کل محترم کمیته امداد نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند و بی‌گمان دعوت از چند مسوول و خبرنگاران برای برگزاری مراسمی مختصر در ماه رمضان هزینه مالی در بر نخواهد داشت که اگر بر فرض هزینه هم داشته باشد در مقابل زیان‌هایی که عنوان شد بسیار ناچیزاست.
کلام آخر: جا دارد به نمایندگی از افکار عمومی قدردان زحمات آقای "حاجی‌علی" باشیم و ضمن عرض تبریک، برای جناب ماهرویی هم در راستای خدمت به محرومین جامعه آرزوی توفیق نماییم و آمالمان نهادینه شدن فرهنگ ارزشمند قدردانی از خدمت‌گزاران باشد تا مدیران با فراغ بال بهتر و پشتوانه ارزش‌گذاری جامعه نسبت به خود بیشتر فعالیت نمایند.

عباس شاه‌علی/ اليگودرز


نوشتن دیدگاه

تذكر: نظرات حاوي توهين يا افترا به ديگران، مطابق قوانين مطبوعات منتشر نمي‌شوند

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بازگشت به بالا